snelheidsboete in Oostenrijk

Wij hebben een snelheidsboete gehad vanuit Oostenrijk.
Heeft iemand dit ook al eens gehad? En dit netjes betaald?

Met welk achterliggend idee vraag je dit ?
Ik denk dat het normaal is dat je de boete gewoon betaalt. Je hebt immers een overtreding gemaakt.

(1) Nee
(2) NVT
Verder zie antwoord van Gast984. Wie zijn gat verbrand, moet op de blaren zitten.
Als je er een zogenaamd sportieve rijstijl op na wilt houden en de snelheidslimieten ziet als goed bedoelde richtlijnen voor anderen, moet je ook zo sportief zijn om je verlies te nemen en een eventuele boete gewoon betalen.

Rob

(1) ja
(2) ja

Niet zozeer omwille van bewust te snel rijden, wel omwille van een verstrooidheid… either way, te snel.

Is ze in het Nederlands opgesteld ?

In beginsel moet je boete inderdaad in het Nederlands opgesteld zijn. Het is echter zo dat enkel de beschrijving van je overtreding én je rechten en plichten in het Nederlands moeten opgesteld zijn. Kortom, is dat niet het geval, dan zou je kunnen beslissen om niet te betalen.

Reken er dan wel op dat je de komende jaren, als je wordt gepakt in Oostenrijk, een nog veel hogere boete aan je been kunt hebben.

http://www.polinfo.be/NewsView.aspx?id=VS300166616&conte…

kortom, je reed te snel dus gewoon betalen. Zo simpel is het.

Boetes in oostenrijk kosten geen drol, vorig jaar gelaserd in Lermoos 14 km p/u te hard kostte me toen € 10,- contant betaald aan de agent.

Zolang ze je overtreding niet onder een milieuwet weten te krijgen, vallen de boetes wel mee idd.

zo ben ik ook eens gelaserd in oostenrijk in de bebouwde kom, reed 25 km per uur te hard, je mocht er 50. Dom, ik zag de bui al hangen. Moest 25 euro contant aftikken…met een grote smile ben ik daarna doorgereden.

Ook eens gelaserd in oostenrijk en staande gehouden. 103 (na correctie100) waar je 70 mocht. Lachend de 35 euro betaald en doorgereden.

Worden de opgestuurde boetes niet door het cjib behandeld tegenwoordig??
Als dat zo is dan zou ik um maar betalen.

Übung macht den meister!!!

Vorig jaar een boete gekregen toen ik met een slakkegangentje door de bergen reed, Kind , 11 jaar had geen gordel om; euro 110,00. Toen meneer agent alles had gecontroleerd zei hij triomfantelijk; aha das kind ist nicht angeschnallt ! Nooit betaald en niks meer gehoord !

Vorig jaar een boete gekregen toen ik met een slakkegangentje door de bergen reed, Kind , 11 jaar had geen gordel om; euro 110,00. Toen meneer agent alles had gecontroleerd zei hij triomfantelijk; aha das kind ist nicht angeschnallt ! Nooit betaald en niks meer gehoord !

Gast668 op 17 feb. 2014 19:53

http://www.goforzero.be/nl/veilig-verkeer/autogordel…

Al rij je met een slakkengangetje, dan nog is het niet verantwoord om dat zonder gordel te doen, zeker voor niet voor kleine kinderen. Integenstelling tot bijvoorbeeld boetes voor verkeerd parkeren, vind ik zulke boetes terecht.

De boete is niet in het Nederlands maar in het duits.

Ik betaal hem wel hoor!
Zo hoog is hij ook weer niet:-)
Maar was benieuwd of jullie hier ervaring in hadden.

Meerdere boetes gehad op Duitse en Oostenrijkse weten en allemaal netjes betaald. Gelukkig kosten ze nie zoveel daar
;-)

🏂

De boete is niet in het Nederlands maar in het duits.

Ik betaal hem wel hoor!
Zo hoog is hij ook weer niet:-)
Maar was benieuwd of jullie hier ervaring in hadden.

Gast767 op 18 feb. 2014 12:23

Je kan vragen voor een vertaling naar het Nederlands en als ze die niet sturen, dan hoef je niet te betalen.

@Mathijs, Nee echt waar?? Dat ze dat Duits zomaar naar het Nederlands kunnen vertalen. Het moet niet gekker worden, blij dat je deze tip hebt gegeven en nu weer snel terug in je hok.

Je kan vragen voor een vertaling naar het Nederlands en als ze die niet sturen, dan hoef je niet te betalen.

Dan zou ik dat verzoek om vertaling wel in het Duits stellen, anders loop je de kans dat zij weer om een duitse vertaling van jou verzoek gaan vragen …
Met het risico dat je betaaltermijn verstrijkt en de boete wordt verhoogd.

Ik kan niet in je portemonaie kijken, maar als ik het goed begrijp zijn de boetebedragen van dien (lees: lage) aard dat ik er geen minuut tijd in zou steken om er onderuit te kunnen komen en gewoon betalen.

Of ze denken:
Laat die Hollander er maar inzakken met z’n vertaling en sturen de zaak gewoon naar het CJIB. En dan zou die wel eens nog hoger uit kunnen vallen.
Oostenrijk behoort tot de groep landen die de overeenkomst op dit vlak getekend hebben.
Bron: http://www.anwb.nl/rechtshulp/op-vakantie/met-de-auto-op-rei…

Rob

@Mathijs, Excuses, ik reageerde weer eens als een echte cynist. Zal wel komen omdat Sven zojuist van de een of andere onverstaanbare Fries heeft verloren. Hij had nog beter de verkeerde baan kunnen pakken.

Je kan vragen voor een vertaling naar het Nederlands en als ze die niet sturen, dan hoef je niet te betalen.

Dan zou ik dat verzoek om vertaling wel in het Duits stellen, anders loop je de kans dat zij weer om een duitse vertaling van jou verzoek gaan vragen …
Met het risico dat je betaaltermijn verstrijkt en de boete wordt verhoogd.

Ik kan niet in je portemonaie kijken, maar als ik het goed begrijp zijn de boetebedragen van dien (lees: lage) aard dat ik er geen minuut tijd in zou steken om er onderuit te kunnen komen en gewoon betalen.

Of ze denken:
Laat die Hollander er maar inzakken met z’n vertaling en sturen de zaak gewoon naar het CJIB. En dan zou die wel eens nog hoger uit kunnen vallen.
Maar ik weet niet wat de afspraken tussen A en NL op dit vlak zijn,

RCGrootveld op 18 feb. 2014 17:12

Zie dit topic. Je hebt het recht in de EU om in je taal te worden aangesproken.

Zie mijn aanpassing inzake inschakelen CJIB …

Rob

Zie mijn aanpassing inzake inschakelen CJIB …

RCGrootveld op 18 feb. 2014 17:18

Als die boete het niet waard is, om via die techniek door te sturen, zullen ze dat niet doen.

Een gewone elektronische overdracht van gegevens … ik vermoed dat ze eerst met een gewoon schrijven werken tegenwoordig en het dan naar de lokale inner (in NL dus CJIB) werpen. Het akkoord is nog maar net te implementeren dus ik zou zeggen, probeer het eens :).

@Mathijs, dat betwijfel ik. Vorig een boete gehad op de terugweg naar huis in Duitsland en dus in het Duits. Er werd zelfs aangegeven dat bezwaren in het Duits moeten worden ingezonden. Netjes gereageerd, nooit iets meer gehoord. En wees blij, in NL zijn de boetes niet i.v.m. de verkeersveiligheid maar om de staatskas te spekken. Die paar euro’s boete betaal ik lachend, moet ik maar niet te hard rijden.

Ze mogen dan de staatskas spekken, het resultaat is er wel naar: 50% minder verkeersdoden (per voertuigkilometer) dan in Duitsland…
Toeval?

Nooit in Oostenrijk gehad maar wel in Duitsland. Boete was ook in het duits, dus we hadden 'm terug gestuurd. 2 weken later kregen we een brief half NL, half Duits. Weer teruggestuurd. Toen hadden we er nooit meer wat van gehoord :P

Gang is alles

Nooit in Oostenrijk gehad maar wel in Duitsland. Boete was ook in het duits, dus we hadden 'm terug gestuurd. 2 weken later kregen we een brief half NL, half Duits. Weer teruggestuurd. Toen hadden we er nooit meer wat van gehoord :P

Jesper op 18 feb. 2014 22:01

Kijk, dat bedoel ik nu, er zijn zo nog veel soortgelijke gevallen.

Fout = fout dat klopt maar een synisch lachende Voralberger agent, dat is niet leuk.
Brief 1 was in duits / oostenrijks…niet op gereageerd
Brief 2 was in nederlands / oostenrijks…niet op gereageerd
Brief 3 was weer in oostenrijks…met tekst…als wij U alsnog aanhouden moet U de boete betalen en indien U weigert te betalen moet U 24 uur im Knast. Ook niet op gereageerd

In Oostenrijk niet, heb er vorig jaar wel een in Zwitserland gescoord en netjes betaald.

Mijn redenatie is dat ik zo vaak in de verschillende alpenlanden kom, dat het risico op complicaties bij een eventuele routinecontrole of verkeersongeval gewoon te groot is voor mij. Als dan blijkt dat je openstaande boetes hebt, heeft de dienstdoende agent er weinig boodschap aan of er taalfoutjes in de vordering stonden.

Bij Tarrenz in Tirol was in the middle of nowhere een bord met 60 km/h; bord nietb gezien, verwacht je niet buiten de dorpen maar kennelijk 11 km te hard gereden. Kreeg een Anonymverfüging in het Duits met het verzoek € 45 over te maken. Om zeker te zijn in het Nederlands op e-mail foto, ijkcertificaat van de radar en kwaloficatie en opleiding van de verbalisant opgevraagd. Kreeg alles per aangetekende post in het Nederlands. Had inderdaad te snel gereden dus maar betaald. Maar volgens mij was het bord een bron van inkomsten

Volgens de ANWB int het CJIB in Leeuwarden alleen buitenlandse boetes als ze boven de € 70,- liggen

Nooit een in Oostenrijk of ander EU land gehad behalve Duitsland, van Groningen richting een Centerparcs in Noord Duitsland. Reed richting Oldenburg waar eerst geen limit was en binnen een paar honderd meter moest ik naar 100 km/u.

Met eerst ruim 190 op de teller kon ik niet in die korte tijd vertragen, werd van voren geflitst. Een aantal weken later keurig een bekeuring thuis met een foto erbij, even paar euro aftikken.

Gelijk betaald (was dacht ik iets van €30,-) en je bent overal vanaf, zeker omdat ik regelmatig even door Duitsland ga.

Plaats een reactie