Skibril op sterkte?

Net ook maar een setje besteld bij plaklens.nl het zal mij benieuwen!

Elize, de oogarts zal niet veel kunnen betekenen in dit verhaal ben ik ‘bang’… Wel kun je via hem/haar evt. bij een aangesloten opticien terecht, welke naar mijn ervaringen doorgaans beter zijn in maatadvies dan de welbekende commerciëlen.

Een reguliere bril onder de goggle is iets wat ik, o.a. vanwege wat jou is overkomen, absoluut afraad. Sommigen zweren erbij, maar doen dat voornamelijk vanuit een financieel oogpunt ipv te kiezen comfort én veiligheid. Ook ik heb, door een valpartij die iedereen kan overkomen, een permanent litteken op mijn neus van de bril.

De plaklens lijkt mij ook wel wat, heb ook altijd problemen met de ooglenzen.
Maar hoe werkt het eigenlijk. Je plakt ze erop, kun je ze er dan weer afhalen omdat ze toch niet goed zitten en hoelang kunnen ze blijven zitten?

Je kunt ze er gewoon vanaf halen en weer opnieuw plakken

Waar kan ik de goggle online bestellen?

Welke goggle?

Ik heb een dure Adidas goggle met inzetbril, deze beslaat bij mij echter als het echt slecht (sneeuw) wordt. Dus heb ook sportbrilletje op sterkte bij Pearl gekocht en een goggle die hierover past, dit werkt bij mij perfect en ik heb tot op heden geen beslagen bril meer gehad. Ik denk wel dat lenzen de beste oplossing is.

Charlie, zijn de glazen van de insert voor de goggle van glas of kunststof?

Jazzpr, de glazen zijn van kunststof.

Oke, dat is jammer… de reden dat ik het vroeg, is dat ik met de Adidas ID-2 met hetzelfde probleem zit en een oplossing zoek. Bij neerslag, wanneer ik stilsta na een inspanning en wanneer ik de poeder induik, beslaan de glazen van de insert volledig. Ik hoopte dat (nieuwe) kunststof glazen deze tekortkoming zou verhelpen…

Zijn de lenzen nu voor het lezen of voor het verzien. In de informatie die ik tegenkom heeft met het over het leesgedeelte.
Ik heb lenzen nodig voor het verzien

Stina, voor zover ik weet zijn er geen lenzen met leesgedeelte… ze zijn wel verkrijgbaar voor ver- en bijziend. Ga even langs de opticien, die kan je haarfijn het nut van lezen uitleggen. Succes!

Er zijn wel degelijk lenzen met een leesgedeelte.
Mijn vrouw heeft ze en ze bevallen tijdens het skiën totaal niet.Dan draagt ze haar normale lenzen voor verzien dus. Een insert van glas of kunststof heeft uiteraard met het beslaan ervan niks te maken. Materiaal niet belangrijk, maar de ventilatie. Als je stilstaat is er geen ventilatie meer zonder wind en beslaat de insert door de warmte van je gezicht. Ik heb hier trouwens met mijn adidas evil eye weinig last van. Met de goggle over de bril veel meer.
Snap het verhaal van Charlie ook niet zo goed. Een sportbril onder de goggle beslaat niet en een insert wel??? Dan heeft die andere goggle meer ventilatie dan de dure adidas-goggle, kan niet anders. Welke goggle heb je bij dat sportbrilletje, graag merk en type.Ik heb altijd last van beslagen bril onder goggle.

De plaklenzen zijn inderdaad voor dichtbij, heb zelf ook last met lezen en ben er erg blij mee

Bert, ik heb een Uvex Double Lens Supravision 4.

tbh, als’k de verhalen lees (en aan eigen ervaring staaf), denk’k dat er énorm veel afhangt van wat je nog op/bij je bril/goggle/insert draagt:

  • helm
  • aangepaste goggle aan helm (genoeg rek of superstrak over helm/hoofd)
  • windbuf

Zoals Bert zegt: alles komt aan op ventilatie. Ik heb zelf met m’n huidige combinatie (gewone bril met coating + uvex goggle voor brildragers + uvex helm) geen last van aandampende glazen. Ook niet bij stilstand. Bij m’n vorige combinatie (gewone bril met coating + cébé goggle voor brildragers + uvex helm) had’k wél last van aandampende glazende. Vooral bij traag skiën en stilstand.

Vrienden hebben zo’n adidas sportbril + insert en die heb’k meer zien zuchten bij stilstand en sneeuwval dan wat anders.

Het lijkt me dan ook wat voorbarig om te zeggen "A of B is dé oplossing bij uitstek". Het lijkt me meer een kwestie van een persoonlijk geschikte oplossing te zoeken. Spijtig genoeg kan dat wel een kostelijke zaak worden als je verschillende dingen gaat uitproberen.

hmm (@mezelf hierboven), 'k moet dus weer inloggen na 3,5 weken verlof ;-)

ik heb al jaren een skibril die over mijn normale bril past smeer er een duppeltje afwasmiddel of champoo in en het scheelt een stuk met beslaan
Ik hoop dat je er wat aan hebt

De bovengenoemde plaklenzen lijken mij ook wel wat, maar kun je ze er ook weer af halen?

Géén shampoo of afwasmiddel op je glazen smeren, dan is de kans groot dat je de coating aantast… afrader, geloof me!

Mijn vrouw en ik hebben sinds 2 jaar een Adidas bril. Deze bril is voor zien van donkere en gele glazen. De bril heeft aan de binnenzijde een inzet stuk waar je glazen op sterkte in kan doen. dit is echt een ideale bril, ook vanwege de gele glazen. Hij is wel wat duurder, maar wij gebruiken hem ook gewoon in de zomer op de fiets of tijdens wandelen. Die van mij is gekocht in NL, die van mijn vrouw in Oostenrijk (schladming) daar was hij in 1 uur klaar. Hier in NL moeten ze de glazen op sterkte opsturen, dus duurt een kleine week.

Bij zware sneeuwval gebruiken we een goggle voor brildragers.

ik bedoel niet in je bril, maar in de skibril

Pascal heeft het over een skibril, of bedoel je een goggle?

@ Terry die kun je er inderdaad afhalen en daarna weer opplakken

Vindt de Adidas Goggle niet lekker zitten, zijn er nog soortgelijke brillen van bijvoorbeeld nike ofzo?

Ik ben bij de opticien geweest en deze vertelde mij dat ze een jaar te gebruiken zijn. Dus iedere jaar nieuwe plaklenzen kopen. Wie heeft andere ervaringen?

@Goggle 3 feb. 2011 19:28
Nee, Adidas heeft voorlopig nog als enige patent op de inserts…

@ Anoniem Klopt niet helemaal wat je zegt Bolle heeft ze ook (een vriend heeft ze in een gewone zonnebril/skibriol zitten. Ik heb net even gekeken op de site van Vision3k http://www.vision3k.com/brands/bolle-ski-goggles/bolle-ski-g… en daar zie je ze ook voor goggles. Je kan ze bij Vision3k bestellen (heb er zelf goede ervaring mee) maar anders moet je even in Nederland zoeken. Als je ze bij Vision3k besteld moet je wel bij je eigen opticien de glazen kopen/erin zitten.

De goggles van Adidas met insert op je eigen sterkte vind ik toch de beste. Ik heb nu de ID2, echt een fantastische skibril. Hier het linkje http://wintersportbril.nl/product_info.php?cPath=34&prod…

Togi, in dat geval lijk ik onjuist te zijn ingelicht… bedankt voor de aanvulling!

Plaats een reactie