Skibril op sterkte?

Hallo allemaal,

Ben op zoek naar een skibril op sterkte die niet te duur is, wie heeft er goede tips voor me?
Alvast bedankt!

Frank, ik ben brildragend (vanaf mijn 5e, ik ben nu 31) en ik heb vorig jaar besloten om lenzen te proberen. Ik heb voorheen nooit lenzen gehad, maar ik merkte dat een skibril over mijn gewone bril irritant is en een skibril op sterkte gaat aardig in de kosten lopen. Ik heb vorige wintersport met daglenzen gedaan en nu besloten om maandlenzen te kopen voor alle sporten die ik doe… Heb je al eens naar lenzen gekeken? Het vergt wat oefening, maar het is echt ideaal!

Harm,

Bedankt voor je reactie. Lenzen zijn inderdaad een goede oplossing, maar om de één of andere reden kan ik er echt niet aan wennen. Krijg echt heel erg last van mijn ogen.
Vandaar dat ik echt op zoek ben naar een oplossing in de vorm van een bril.

Frank,
Al eens op de site http://www.plaklens.nl gekeken?
Hier verkopen ze lenzen die je op je bril kunt plakken en ook weer kan verwijderen. Heb ze zelf ook besteld en het werkt echt heel goed. Hoef nu niet iedere keer me skibril af te doen om te kunnen lezen haha

Gert-Jan, er is een groot verschil tussen een bril en een leesbril… die plaklens is een (te) simpele oplossing voor mensen die een leesbril behoeven, niet voor ‘echte’ sterktes!

Uh… waarom zou je willen lezen met je skibril op? Ik zet dat ding altijd zo snel mogelijk af…

Ben sowieso niet zo van de skibrillen, heb een mooie sportzonnebril op sterkte van Adidas, aantal verschillende kleuren glazen erbij en werkt prima. Alleen storend bij regen en zware sneeuwval, omdat dan de druppels er op staan, maar dat heb je met alles eigenlijk.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

http://wintersportbril.nl/product_info.php?cPath=34&prod…

Bevalt mij heel goed. Echter duur en niet ideaal als het sneeuwt. Mooie sportzonnebril met geslepen inzetbrilletje.
Advies: Koop geen goggle, alle merken speciaal voor brildragers zijn waardeloos. Je eigen bril beslaat onder de goggle.
Zie de test van ADAC

http://www.adac.de/infotestrat/tests/urlaub-reise/skibrillen…

@Bert: ik heb laatst een Senner gekocht met uitsparingen erin voor mijn gewone bril en heb er geen problemen mee met beslaan hoor.

mama on a mission in the snow

Ik bedoel natuurlijk een Sinner :-)

mama on a mission in the snow

Ik heb voor de kerst ook een sinner gekocht, speciaal voor brildragers. Bij sneeuw besloeg mijn bril meteen. Heb het schuim aan de zijkanten verwijderd om meer ventilatie te krijgen. Dat helpt wel, zolang als je in beweging blijft. De test van ADAC is heel duidelijk. Alleen de 2 sneeuwbrillen met een geslepen inzetstukje voldoen, de rest is niet geschikt. Deze kregen niet eens een waardering, omdat ze meteen werden afgetest.

Mijn vraag: past mijn inzetbrilletje van de adidas evil eye ook in de adidas goggle? Weet iemand dat uit ervaring?

"Mijn vraag: past mijn inzetbrilletje van de adidas evil eye ook in de adidas goggle? Weet iemand dat uit ervaring?"

Nee, helaas, dat past niet… ik heb de goggle met ‘performance insert’, deze past ook niet in andere brillen van Adidas. Per type bril is een insert nodig, met allen afwijkend geslepen glazen.

Bedankt Jazzpr, had niet anders verwacht. Levert weer geld op. Dus 2 inserts nodig voor 2 brillen van hetzelfde merk. Heeft dit te maken met het kliksysteem of met de stand van de insertbrillen in de beide brillen t.o.v. je ogen? Laatste is uiteraard bij evileye anders als bij een goggle.

@Gert-Jan, bedankt voor de tip. Voor het snowboarden heb ik m’n bril niet nodig. Wel om de kaart te lezen (hoogtekaart en pistekaart). Plaklens lijkt de ideale oplossing!

@Nic, als je je goggles altijd zo snel mogelijk afzet moet je eens overwegen een nieuwe te kopen die wel goed zit.

@FrankW, zonnerbril (op sterkte) is geen alternatief voor een goggles. We willen de berg af knallen en niet op het terras hangen.

Hij zit prima hoor, maar vind die enorme stempel op m’n gezicht na een weekje borden niet zo’n succes… Gebruik dat ding ook echt alleen als het sneeuwt, anders een wat kleinere zonnebril of als het niet zonnig is en niet sneeuwt geen bril. Maar ik ben ook gewoon niet zo’n fan van al die dingen op en aan mijn lijf, dus daar komt het denk ik vooral door ;)
Ik heb zelf wel een bril nodig om te boarden, zie namelijk anders geen diepte, maar gebruik tijdens de wintersport lenzen, ook niet ideaal maar toch het makkelijkst. Heb oogdruppels mee om m’n ogen en lenzen vochtig genoeg te houden (want dat is soms nogal een probleem in droge koude lucht).

@ leesbril, ik vindt het in ieder geval een ideale oplossing!

heb de Adidas gekocht met het geslepen brilletje erin, kost wat, maar werkt in mijn ogen perfect!!! Gebruik deze alleen bij sneeuw, anders een zonnebril op sterkte.

@Marco, wat zijn de kosten ongeveer?

Ik heb voor mijn Adidas ID-2, incl. performance-insert en glazen op sterkte - in 2009 - slechts €269 betaald, waarvan €100 is teruggekregen van de zorgverzekering.

De goggle was €169, de insert €50 en de glazen €25 per stuk.

Heeft er iemand een inzetbril voor in sportbril of goggle waarvan het montuur niet bol loopt. Ik heb nu een inzetbril waarvan het montuur bol loopt, door de afwijking die ik aan mijn ogen heb krijg ik binnen 10 minuten pijn aan mijn ogen.
Hiervoor ben ik natuurlijk teruggegaan naar de opticien, maar deze vertelde dat zo’n bril eigenlijk niet geschikt is voor mijn sterkte.

Elize, de performance-inserts voor in de Adidas goggle’s zijn flexibel. Hierdoor is een rechte lens ook mogelijk is. Ga langs de betere opticien voor een maatadvies hierover.

Ga gewoon langs de opticien voor een goed advies!

Hallo allemaal. Ik ben een brildrager maar dan geen leesbril. Dus bijziend. Ik heb met spoed een zonnebril nodig want ga volgende week zaterdag weg!

Weet iemand wat ik het beste kan doen nog? Ik ga donderdag avond langs een opticien maar misschien wat ideeën of tips hier?

@JanG waarschijnlijk ben je niet voor zaterdag geholpen als je donderdagavond pas langs gaat!

Luc, dat weet ik wel zeker…

Zeker? Het is niet komende zaterdag maar die week erna. Andere opties dan?

@ JanG: Naar opticien en met spoed de adidas evileye bestellen met insertbrilletje. Anders normale zonnebril op sterkte, nadeel is echter tranende ogen. Dus, in de auto en naar de opticien.

@ Elize: een goede insert is wel degelijk mogelijk bij een adidasbril. Goede optometrist zoeken

Laat ons even weten wat de levertijd is??

Tot en met welke sterkte is het mogelijk zo’n adidas evileye te bestellen, ik kan het nergens terugvinden. Mijn sterkte is -6,5 aan beide ogen

Die lens bestel je bij de opticien, is een normale lens, dus geen andere beperkingen dan met een andere lens…

@Jazzpr
@Bert
Bedankt voor de tip over de Adidas goggle. Moet binnenkort toch op controle bij de oogarts, zal het daar meteen eens over hebben.
Afgelopen vakantie gevallen, waarbij mijn normale bril die ik onder mijn goggle draag is gebroken en voor twee diepe wonden in mijn voorhoofd heeft gezorgd.
Helaas verdraag ik geen lenzen, anders was dit natuurlijk de ideale oplossing geweest. Hopelijk vind ik voor de volgende vakantie de ideale bril.

Plaats een reactie