Weg naar Saint Jean d'Arves

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saint Jean d'Arves

Heeft iemand hier ervaring met de weg naar Saint Jean d’Arves? Online lees ik dat die heel pittig kan zijn als er sneeuw ligt. Maar hoe pittig is pittig…

Lang geleden tijdens studentenwintersport heel veel respect gehad voor de buschauffeur die ons deze weg op reed. Ik herinner mij een smalle weg, veel bochten en heel smalle tunnels…

… maar met de auto zal het wel loslopen met kettingen en winterbanden. Tenzij je achter zo’n skibus zit ;-).

Héééél pittig , ooit met bus mee met 40 personen en in St Jean Maurienne iedereen uitstappen in 2 kleinere busjes met sneeuwkettingen wegens NIET haalbaar voor een normale bus.

Born to run. B.S.

Het smalste stuk is enkel richting tijdens de wisseldagen omdat anders de bussen niet kunnen kruisen. Is een deftige bergpas maar met sneeuwkettingen en winterbanden zou dit normaal geen grote problemen mogen geven voor een auto.

Mijn ervaring is dat het met winterbanden en sneeuwkettingen goed te doen is. Idd 1 stuk is een richting.

2x gereden. En beide keren lag er veel sneeuw. Je werd beneden aan gehouden en er werd gekeken of je winterbanden had en dan mocht je doorrijden. Met zomerbanden moest je uiteraard meteen kettingen omleggen. Wij hadden winterbanden en konden door. Elke bocht stond er wel weer een auto stil die kettingen gingen omleggen. Uiteindelijk zaten wij helemaal bovenin st. Sorlin d’arves en dat haalden we zonder kettingen. Alleen onze parkeerplaats had zo’n steile gladde helling waardoor we voor de laatste 200 meter toch nog kettingen om moesten leggen . Die hebben we er maar de hele week op gelaten en we zijn op kettingen afgedaald de terugweg. Dit alles met een oude Volvo 460 trouwens. Sorry voor dit lange verhaal maar het was best een belevenis met overal gestrande auto’s in dikke plakken sneeuw en scheldende mensen die ruzie hadden met kettingen.😂

Antwoord op je vraag hoe pittig het is: het valt allemaal wel mee en met kettingen kom je sowieso zonder problemen boven. Leg ze dan wel beneden om en niet halverwege want dan wordt het chaos!

🏂

En daarom dus van te voren oefenen met kettingen😆

En daarom dus van te voren oefenen met kettingen😆

elisabeth101 op 03 okt 2021 11:14

Ja dat is sowieso een aanrader. Het Scheelt een hoop als je in een berg sneeuw ligt en weet hoe je ze makkelijk omlegt👍

🏂

Plaats een reactie