Skiles eerste keer wintersport

Dit onderwerp gaat over de bestemming Nauders

Hoi allemaal,
Half feb gaan we een lang weekend naar Nauders. Onze 7-jarige (bijna 8) zoon gaat voor het eerst op de ski’s. We hebben er helaas maar 3 dagen. Welke skischool adviseren jullie voor hem? We denken aan de 1e dag (zaterdag) priveles en zondag en maandag in een groep. Welke skischool zouden jullie adviseren? Nauders 3000? Of Interski? En de groepsles van tevoren reserveren of thuis? Hebben beide NL-talige leraren? Dank alvast :)

*bericht bewerkt door Marlijn2019 op 13 jan 2023 09:38

Beste, ik zou hem hier in Nederland een paar lessen op een rollenbaan laten nemen. Dat zal hem zeker een goede start op de sneeuw geven. Daar prive les nemen ligt aan je portemonnee maar zal hem ook sneller en beter leren skiën. Veel plezier alvast.

Nauders 3000 heeft kleinere groepjes, Interski een groter kinderland.
Voor oudere kinderen zou ik denk ik eerder Nauders 3000 kiezen, tenzij het prijsverschil groot is.
Bij interski waren er wel nl monitoren, bij nauders3000 weet ik niet.

wij zijn hier nog heel recent geweest en hebben interski genomen. Ik vond dit heel goed meevallen omdat de skileraren bijna allemaal nederlandstalig zijn. Ze hebben ook een stuk met van die lopende banden voor de kleintjes op de oefenpiste. Groepen zijn iets groter maar toch weinig groepen gezien met echt veel kinderen. Het was wel vakantie dus veel kinderen, veel groepen en veel klasjes.

Ik ken zelf beide skischolen niet. Maar ik zou, als er thuis een kunstskibaan in de buurt is, daar je kind al wat lessen laten nemen. Dan heeft die al wat van de basis geleerd, en kan die al op een hoger niveau instromen.

Fischer RC4 SC 165 cm & Black Crows Camox

Mijn dochter (7) heeft 8 lessen op de rollerbaan in Deurningen gehad en is super enthousiast.
Ik verwacht dat ze in een licht gevorderden klasje mee kan. (En mij voorbij gaat na een weekje…)

Dank voor het advies! We hebben een aantal lessen op de indoorbaan in NL gereserveerd. Dan is hij vast een beetje voorbereid op de echte piste in Nauders :)

Plaats een reactie