Waar skiles boeken?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Maria Alm

Wij gaan hopelijk over een korte tijd naar Maria Alm. Het wordt onze eerste keer daar. Nu begrijpen we dat we qua skiles voor onze kids (7-9-12 je) kunnen kiezen uit meerdere startpunten. Natrun en Aberg.
We hebben niet echt een goed idee wat een betere keuze is. Kan iemand mij adviseren?
Natrun is op loopafstand van Landal, klinkt goed. Maar wellicht is het skigebied dan beperkt? En hoe lang zijn we onderweg naar Aberg vanuit Landal? En is het druk ‘s ochtends bij de liften?
Kortom, advies van ervaringsdeskundigen gewenst!

Zit je in het landal park? Dan zou ik kiezen voor Natrun, dat is op loopafstand. Aberg moet je met de auto of de bus. Maar zit je op de ski’s zo (1 gondel omhoog en 1 blauwe piste naar beneden). Ook vanaf de top van de Aberg sta je zo weer onderaan Natrun. Leuk gebied hoor! Liften zijn uit onze ervaring niet druk, maar moet zeggen dat wij altijd vroeg zijn.

Wij gaan voor de tweede keer naar Maria Alm. Onze kinderen hebben les gehad op de aberg. Dit heeft ook nu weer onze voorkeur. De meeste kinderen deden dit ook. Je kunt gelijk met de kinderen omhoog om het verdere gebied in te gaan. De piste boven aan de Aberg is voor kinderen ook veel mooier en langer. Kunnen ze wat beter skieeen dan kunnen ze direct nog verder het gebied in.
De bus stop letterlijk naast het landalpark en met een paar minuten sta je bij de aberg. Al met al is dit minder gesleep dan vanuit Landal naar de Natrun lopen. 50 meter naar de bus en dan 100 meter naar de lift. Naar de Natrun is 700 meter lopen.
Op de terugweg kan je perfect vanaf de Aberg naar beneden, de gondel omhoog pakken naar de Natrun en dan naar het dorp skieen. Kan je gelijk neerploffen bij de Dorfalm met een biertje!

Dank voor beide reacties!

Als kinderen in Natrun les krijgen, dan gaan ze - als ze er aan toe zijn - toch heel snel naar de Aberg? Het is om precies te zijn één lift en één afdaling om daar te komen.

Peter Pos

Vanaf Landal (zelf ook gezeten) pak je het beste de natrun sleeplift als de kinderen al redelijk handig zijn qua skiën om daarna naar de skiles bij natrun skiën. Zo niet, dan pak je al snel de auto is mijn ervaring naar Natrun of dus Aberg. Je auto staat bij Landal iig lekker droog in de parkeergarage.

Gewoon op de huisberg, baby lift sleeplift en de gondel als ze beter kunen skiën gaan ze toch skiend naar Aberg. Zou ze wel op les doen met betreuung dan heb je wat meer tijd om zelf het gebied helemaal in te gaan. En het is op Natrun vaak minder koud en winderig, momenteel ligt de kinderweide boven nog aardig in de schaduw.

Dienten Die Alte schule

Wij zijn jaren met onze kinderen naar Maria Alm geweest. Ook dit jaar was dat de bedoeling maar omdat wij met tieners reizen en 1 iemand janssen gehad had hebben wij ons mooie appartement tegenover de lift moeten annuleren.

Onze kinderen hebben altijd les gehad vanaf de natrun. Dat is een fijn gebied. Mijn kinderen zijn nu een stuk ouder maar skiën daar nog steeds graag omdat het veel rustiger is dan op de A berg. Jongere kinderen kunnen al snel daar hun gang gaan. Met lessen gaan skiën ze al heel snel het hele gebied door. Mijn kinderen hebben zowel skiles gehad bij Maria Alm als Edelweiss. Zowel groepsles als privéles.

Volgens mij heeft Landal het nu zo geregeld dat er skilessen gestart worden vanaf Landal. Ik dacht dat ik dat zag in 2019. Er stonden nu ook allemaal tenten met hapjes en drankjes en verkooppunten. Er is een klein kinderland maar dat zag er wel wat sneu uit als dst vergeleek met het kinderland bij de natrun lift maar de kinderskilessen begonnen bij de sleeplift bij maria alm. Dat scheelt toch weer een flink stuk lopen.

Plaats een reactie