To the next question?

Appartement, Dat is veel gezelliger!

wat was het gênantste moment in je ski carrière ?

Tijdens de skiles van een bultje, (terwijl er een horde gevorderde skiërs staat te wachten) en dan plat op je snuit gaan, in de poeder… Was echt een ‘Lachen om Homevideo’s’ momentje…

Hoe ben je in aanraking gekomen met het wintersport-virus?

Take a smile :-) :-) :-) :-)

De meest van ons denk ik dat ze mee gegaan zijn met hun ouders. Ik was 6 jaar toen we voor het eerst naar Finkenberg gingen. Nu ben ik ongeveer 65 skivakanties verder. Ik leerde skien op de Penken. Elke ochtend in tweezitter omhoog met een paar dekentjes even overstappen op het middenstation en dan verder omhoog. Daarna een paar jaar Galtuer en vele jaren verder ski ik nu met mijn kinderen van 8 jaar de helling af. Zij hebben ook al het wintersport virus.

null
null

Ben je ooit op een skioord geweest waar je dacht Dit is de eerste keer maar ook de laatste keer Zo ja Waar en waarom ?

May the ski force be with you !!

SkiArena Harrachov, veeeeel te klein gebied, het was leuk voor de 2e keer snowboarden, maar nooit meer.

Waar vind je de beste aprés ski volgens jou ?

Gang is alles

Solden ! Nog nooit zo hard ge apres skiet als daar !

Hoeveel geld geef jij gemiddeld uit aan een week ski/boarden ?

Pff zou ik eigenlijk niet meer weten, laatste keer dat ik op wintersportvakantie ben geweest is al bijna drie jaar geleden.
Als je een heel seizoen gaat reken je toch heel anders;)

Nog maar een keertje: Met wie van het forum zou jij wel op wintersportvakantie willen gaan en waarom?

Thank God summer is over!

Nog maar een keertje: Met wie van het forum zou jij wel op wintersportvakantie willen gaan en waarom?

Lisa. op 14 sep. 2013 20:41

Met @Henri. @.Robin en @ThijsMeeusen

Ik heb ze al een keertje in Landgraaf mogen bewonderen, nu wil ik wel eens zien hoe het gaat in de echte bergen :)

Beschrijf je ultieme wintersportdag…

Thank God summer is over!

Zonnig, een mooie tocht maken, pistes mooi geprepareerd, gisteren sneeuw gevallen, 's middags lekker in een hutje eten en als aprés ski wat drinken in een barretje. (mag nog geen alcohol)

Tussen de bomen skiën/snowboarden of zonder bomen skiën/snowboarden

Gang is alles

Tussen de bomen als het koud is, ver boven de bomen als het zacht is :)

Het is midden januari. De weersvoorspelling voor de Alpen de volgende 2 weken is koud en zonnig en er is net een ferme dump gevallen. Je werkgever geeft je 14 dagen vrij en vertelt je dat al je verplaatsingen en overnachtingen binnen Europa in deze 14 dagen door hun worden betaald. Waar ga je overal naartoe en hoelang?

Ik zou niets anders durven doen dan in 14 dagen het lijstje afwerken van 10 plaatsen die je gedaan moet hebben,maar La Grave ga ik inwisselen voor Wengen.

Linda of Anton?

www.wausclothing.com THE BRAND FOR BOARDERS

Anton natuurlijk !! Wat er in de Linda staat interesseert me niet en alles wat er in de Anton staat wel !!

Apres ski met bier / wijn / fris / anders ?

Ik drink niet vaak bier, maar na al dat buiten spelen is het echt super lekker. Niet per sé in de bar, maar in een heet bad kan ook. Wijn is ook altijd heerlijk :)

Hoe heb jij voorpret?

Serfaus

Hoe heb jij voorpret?

Karlijn op 27 sep. 2013 21:08

Webcams kijken, deze website en wepowder.nl checken, you tube, 's nachts erover dromen :)

Welk is je favoriete skimaand?

Januari!

Wat was jouw mooiste wintersport?

Take a smile :-) :-) :-) :-)

De eerste. Veel later bleek namelijk dat het skivirus erfelijk is, zeker als de conceptie op de berg heeft plaatsgevonden.

Hoe bewaar je je wintersportfoto’s, alleen digitaal of ook op papier?

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

De meeste wintersportfoto’s heb ik digitaal.
Heb echter een mooie nieuwe fotolijst aangeschaft waar alle wintersportkiekjes inkomen:)

Wat doe jij om zo goed mogelijk voorbereid in de sneeuw te staan?

Thank God summer is over!

de standaard dingen denk ik. Zorgen dat mijn board en spullen allemaal in orde zijn. Auto zelf nakijken voor de rit(werk al 14 jaar in garage). Goed uit proberen te rusten voor de rit zodat we vanaf dag één uitgerust kunnen knallen :-)

In veel gebieden is een helm voor kinderen in klasjes verplicht. Ik vind het positief dat je steeds meer helmen op de pistes ziet en ik heb sinds ik 6 jaar terug een helm heb gekocht geen dag meer zonder geboard. Zou je het een goed idee vinden als helmen dragen verplicht zou worden voor iedereen?

🏂

Ja, helmen zijn bijna hetzelfde als mutsen, ze houden ook je hoofd warm alleen word je hoofd ook nog is beschermd, er is gewoon geen rede om geen helm op te doen, maar toch zijn er een paar eigenwijze mensen die toch maar met een muts blijven skiën/boarden…

Als er een redelijk hoog lawinegevaar is, maar er is nieuwe sneeuw gevallen, zou je dan off piste gaan? (als je kennis hebt over lawines)

Gang is alles

Als er een redelijk hoog lawinegevaar is, maar er is nieuwe sneeuw gevallen, zou je dan off piste gaan? (als je kennis hebt over lawines)

Jesper op 28 sep. 2013 00:13

Beetje een tegenstrijdige stelling. "Maar" moet "en" zijn. Nieuwe, verse sneeuw staat per definitie garant voor hoog/hoger lawinegevaar. De 3x3 reductiemethode gebruiken en je drie-eenheid mee.

In welke bar beleefde jij je beste après ski momenten?

@Niels je hebt gelijk, de zin is verkeerd (foutje) :p

Ik laat de vraag wel voor iemand anders over

Gang is alles

In de baueralm in saalbach.

Elk jaar naar dezelfde plaats of elk jaar ergens anders kijken?

Als ik lesgeef keer ik steeds terug naar dezelfde plaats. Boek ik een eigen vakantie dan vind ik het leuk om steeds iets nieuws te ontdekken.

Thank God summer is over!

Vergeten een nieuwe vraag te stellen en vind via mijn mobiel geen edit knop. Dus dan maar zo:
Welk wintersportevenement zou jij graag eens bezoeken en waarom?

Thank God summer is over!

De freeride world tour! Waar pro’s de moeilijkste bergen afboarden/skieen.

Freeride of freestyle?

board-vecht-huil-bid-lach-werk en bewonder

Freeride vind ik gewoon erg gaaf. Vooral het idee dat het de "puurste" vorm van wintersport is.

Liever het seizoen vroeg beginnen (november/begin december) of het seizoen laat eindigen (april/mei)?
En zeg nu niet allebei ;)

Heb zowel beide meegemaakt, begin december begonnen en tot halverwege april doorgegaan. Aangezien wij in april toen nog een dump kregen en het daarna heerlijk weer was kies ik voor laat eindigen.

Waar ga jij dit jaar heen op wintersport en waarom heb je de keuze op dat dorp/gebied laten vallen?

Thank God summer is over!

Warth-Schröcken, wij zijn erg fan van het skigebied en omdat er dit jaar een verbinding is met Lech gingen wij natuurlijk weer, volgend jaar misschien wat anders proberen. (hoop dat we nog een keer naar Serfaus/Fiss of Ladis gaan :p )

Waar overnacht jij het liefst in op wintersport?

Gang is alles

Waar overnacht jij het liefst in op wintersport?

Jesper op 1 okt. 2013 16:10

In een bed.

Wie heeft bij jou het skiën in de familie geïntroduceerd? Jijzelf, ouders…?

Mijn moeder heeft bij ons de wintersport geïntroduceerd. Ik vond het maar niks de hele dag skiles met allemaal Tsjechische mensen, nee dat was het niet. Een paar jaar later zijn we naar Oostenrijk gegaan met vrienden van ons, heerlijk vond ik het een geweldig leuke skiles met leuke mensen. En sindsdien is bij mij get virus zeer hoog opgelopen. :)

Wat doe je in de avond na een dag skiën/snowboarden?

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Plaats een reactie