GoPro Hero 3 Black Edition

@Brianvdz de accu ongeveer 1,5 uur een reserve is geen overbodige luxe ;-)

Hoveling met een SD kaart ligt aan het formaat van de film, 4K vergt meer dan 720p.

Ik neem een silver+ dus 4k filmen ga ik niet doen.

Maar met 2 32gb kaartjes en een 16gb moet ik een eind komen :)

@Brianvdz: hier een voorbeeld van mijn laatste wintersport:

Ik wil er nog geen nieuw topic over openen gezien het nog geen officiele aankondiging is, maar toch. Specs van de nieuwe GoPro zien er niet misselijk uit :) http://nofilmschool.com/2014/09/4k-gopro-hero4-black-silver-…

Hmm, net de Gopro 3+ B.E. aangeschaft…

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

en er komt ook een low budget variantje:

Voor $129 zeker waar voor je geld als ik het zo zie! Zeker voor de mensen die niet zoveel geld uitwillen geven aan een action cam maar wel de kwaliteit van gopro willen :)

null

Iemand ervaring met dit kaartje?
krijg hem met kerst van mijn ouders.Kan hem de dag erna meteen proberen in oostenrijk.
Heb nu een sandisk 16gb 4x en heb idd dezelfde problemen als meerdere mensen hier beschrijven.

Zou een prima kaart moeten zijn!

Niks mis mee cat 10 dus moet werken in een GoPro

Ik heb geen ervarig met de Samsung micro SD kaart afgebeeld op de foto. Ik zie wel dat hij class 10 heeft wat ook voorgeschreven staat. Zelf had ik in mijn GP een Sandisk kaartje (ook class 10) dit zou genoeg moeten zijn maar helaas, de schrijfsnelheid van dit kaartje was helaas nog steeds te laag. De ene class 10 is de andere dus niet. Helaas staat de schrijfsnelheid vaak niet vermeld, je ziet eerder dat de leessnelheid staat vermeld. Ik erger me hier mateloos aan, in een winkel weten ze hier vaak wel meer van hoewel ze daar ook doel verkopen hebben natuurlijk.
Ik ben overgestapt naar een Lexar kaart, deze is helaas wel een stuk duurder maar hij heeft voldoende schrijfsnelheid waardoor ik (wanneer ik in een hoge resolutie film) geen freezers meer krijg.
Zoek dus op welke schrijfsnelheid je nodig hebt voor je type GP en ga dan opzoek naar een juiste micro SD kaart.

Thijs

Even een vraagje. Met skiën film ik met mijn GP3+ in 1080 50fps. Welk ‘field of view’ is het beste om in te filmen? En is 1080 superview ook een optie?

@ bas12H
Ik film zelf altijd met mijn GP3+Black op 1080 en dan 60 fps, dit is naar mijn mening een perfecte instelling zeker omdat je de filmpjes die je in deze modus maakt ook op je telefoon terug kan kijken. Het nut hiervan is dat je filmpjes waar je niet tevreden over bent kunt verwijderen voordat je ze op de computer zet.
1080 superview op 60 FPS is mooier, vooral in de shots wanneer ik de camera op mijn ski heb en de lens naar mij richt. Met de superview komt er dan meer van mezelf in beeld, helaas kan ik dan niet snel op mijn telefoon het filmpje terugkijken…

@thijshendriks7, moet je de GoPro wel op NTSC zetten i.p.v. PAL anders maar 50 fps.

Overdag is filmen NTSC vind ik prettiger (meer fps), maar 's avonds altijd filmen in PAL.

Thanks! Ik zal hem ook op 60 fps zetten en op NTSC(stond op PAL). Hebben jullie de witbalans ook op AUTO staan?

In mn laatste film, tijdens de tweede week van de kerstvakantie(alleen maar sneeuw), was ik niet zo tevreden over de kleur.

@Bas12H, hier een drieluik van GoPro Tutorials is zeer interessant (vind ik).

Deel 1:


Deel 2:

Deel 3:

Verder zijn de video’s van Mic Bergsma op Youtube ook wel leuk en interessant: https://www.youtube.com/user/micbergsma

Interessante video’s met opties van de hero 3 black die ik nog nooit geprobeert had…

don't eat the yellow snow

Hallo ik ga volgende week op skivakantie met school,
Ik heb hiervoor een gopro hero 3+ gekocht maar ik weet niet hoelang ik kan filmen met een 16gb micro sd kaart kan iemand mij helpen?
Kan je ook ergens de geheugen opzetten i.p.v een laptop die zou ik het liefste niet willen meenemen?

Hallo ik ga volgende week op skivakantie met school,
Ik heb hiervoor een gopro hero 3+ gekocht maar ik weet niet hoelang ik kan filmen met een 16gb micro sd kaart kan iemand mij helpen?
Kan je ook ergens de geheugen opzetten i.p.v een laptop die zou ik het liefste niet willen meenemen?

markieboy op 11 feb 2015 09:18

Lees even de 20 reacties voor die van jouw. Het hangt van je instellingen af hoelang ja kan opnemen.

Qua geheugen is het mogelijk om wie de wifi film op je smartphone te downloaden. Dan kan je daarna je kaart legen. Bedenk wel dat je telefoon ook een maximaal geheugen heeft…!

Kan je ook ergens de geheugen opzetten i.p.v een laptop die zou ik het liefste niet willen meenemen?

markieboy op 11 feb 2015 09:18

@markieboy

Er zijn wel systemen (harddisks) waar je een sd kaart in stopt en die hem voor je leegt, denk alleen dat dit niet binnen je budget is :P Dus ik zou zeggen neem genoeg sd kaartjes mee of toch je laptop

Kan je ook ergens de geheugen opzetten i.p.v een laptop die zou ik het liefste niet willen meenemen?

markieboy op 11 feb 2015 09:18

@markieboy

Er zijn wel systemen (harddisks) waar je een sd kaart in stopt en die hem voor je leegt, denk alleen dat dit niet binnen je budget is :P Dus ik zou zeggen neem genoeg sd kaartjes mee of toch je laptop

Brianvdz op 11 feb 2015 11:40

Is het verstandig om een sd kaart van 64 gb extra erbij te nemen?

Kan je ook ergens de geheugen opzetten i.p.v een laptop die zou ik het liefste niet willen meenemen?

markieboy op 11 feb 2015 09:18

@markieboy

Er zijn wel systemen (harddisks) waar je een sd kaart in stopt en die hem voor je leegt, denk alleen dat dit niet binnen je budget is :P Dus ik zou zeggen neem genoeg sd kaartjes mee of toch je laptop

Brianvdz op 11 feb 2015 11:40

Is het verstandig om een sd kaart van 64 gb extra erbij te nemen?

markieboy op 11 feb 2015 15:05

Heb een kaartje van 32Gb en een van 16Gb, is in mijn geval genoeg maar haal het 'savonds leeg.

Het is maar net wat je allemaal gaat filmen. Film je alleen de “mooie afdalingen” of film je de hele dag en avond door?

Zal je een paar afdalingen per dag filmen kom je een eind met 64 en 32gb. Vergeet je de camera uit te zetten dan zal die zo vol zijn…

Het is maar net wat je allemaal gaat filmen. Film je alleen de “mooie afdalingen” of film je de hele dag en avond door?

Zal je een paar afdalingen per dag filmen kom je een eind met 64 en 32gb. Vergeet je de camera uit te zetten dan zal die zo vol zijn…

Brianvdz op 11 feb 2015 19:04

Vooral de mooie afdalingen maar ook bijvoorbeeld in de skilift dan is 64 en 32gb wel genoeg toch?

Plaats een reactie