GoPro Hero 3 Black Edition

Vind je? Er is wel degelijk verschil te zien naar mijn mening, buiten dat inderdaad YouTube er nog wat compressies overheen heeft gegooid. Hoop ook van harte dat ze de video z.s.m. uploaden naar Vimeo…

Rene Sebastian op 17 okt. 2012 14:32

De beelden zijn zonder twijfel beter, maar ik weet nog goed dat de intro-video van de Hero 2 meteen een serieuze indruk op mij maakte, gewoon door het enorme verschil met voorgaande action cams. Nu heb ik dat iets minder, al geven de verbeterde specs je wel veel nieuwe mogelijkheden (yay, 720p 120fps!)

De scherpte van de lens lijkt ook nog een stuk verbeterd en de kleuren lijken mij nu ook wat natuurlijker, maar dat kan natuurlijk aan postproductie liggen. Misschien moet ik toch eens die protune update installeren op m’n hero 2 :-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Vanuit de VS komt er nog wel sales tax bij hè. Vergeet dat niet… Dan nog is hij veul goedkoper dan hier… :)

Harm op 17 okt. 2012 21:08

Wat bedoel je met sales tax ? Btw (+ forfait ?)
In theorie kan je hem in Amerika kopen zonder BTW te betalen, niet ?

OT: Kan je op de nieuwe nog een scherm zetten ? Want hij is kleiner, dus ik neem aan dat het schermpje van de 2 niet zal passen ?

Te koop Go Pro HD 1 t.e.a.b. nooit in gerookt… van een oud vrouwtje geweest… lage km stand…

Reden van verkoop… iig niet dat de HD 3 black uit is gekomen… ahum ahum… p.s. het aanbod is wel echt…

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Vanuit de VS komt er nog wel sales tax bij hè. Vergeet dat niet… Dan nog is hij veul goedkoper dan hier… :)

Harm op 17 okt. 2012 21:08

Wat bedoel je met sales tax ? Btw (+ forfait ?)
In theorie kan je hem in Amerika kopen zonder BTW te betalen, niet ?
OT: Kan je op de nieuwe nog een scherm zetten ? Want hij is kleiner, dus ik neem aan dat het schermpje van de 2 niet zal passen ?

dr dre op 17 okt. 2012 23:17

Je kan 'em daar kopen zonder btw, dat geldt namelijk alleen voor goederen gekocht in NL. Er is wel de kans dat je alsnog belasting moet betalen op Schiphol als je niet kunt aantonen dat het product voor de reis al van jou was (wat je niet kan). De kans is echter vrij klein.

Als je 'em via internet besteld betaal je sowieso die belasting wel maar dan nog is het prijsverschil de moeite. Dus om op 'n richtprijs uit te komen reken je van USD om naar EUR en dan nog zo’n 20% erbij (googl even op invoerrechten/-belasting) en dan zit je wel in de buurt.

Flaine - Val Thorens - Gerlos - Alpe d'Huez

Ik bedoel dat hij in bijvoorbeeld NYC $ 399,00 kost in de winkel volgens het prijskaartje. Bij afrekenen moet je daar dan nog 8% sales tax (kan per staat verschillen) bij betalen dus wordt hij $ 432,00. Maar ook dan is het de moeite waard…

@Harm, ik dacht hem ook mooi iemand vanuit de US mee te laten nemen, maar de release datum van de Black Edition is bekend; "Available for Order: November 30, 2012". Weet niet of die maat van je nog een plekkie vrij heeft in de koffer? Mijn kennis is dan allang weer terug uit de US :(

Edit; ook VNix begint zich iets terug te trekken: "we waren iets te enthousiast. Helaas is het nog niet zeker wanneer en of we de Hero 3 kunnen gaan leveren, we wachten daarom nog op nader bericht van GoPro."

en als je de hero 3 zelf in amerika koopt ? betaal je dan nog extra ?

Kraaij

Kopen in de US:

In een winkel en zelf meenemen:
Je betaald altijd nog de local tax over je product. Dit is per staat verschillend. In sommige staten is het verplicht om de prijs incl. tax te vermelden en weet je direct waar je aan toe bent, maar bij sommige staten wordt je nog eens verrast bij de kassa. Kijk dan ook altijd goed of de prijs incl. of excl. tax is! Voordeel is wel dat je hem waarschijnlijk gemakkelijk Nederland inkrijgt zonder dat de douane je onderschept.

Via de webshop van GoPro zelf:
Prijs is de prijs waarvoor hij online aangeboden wordt, echter komen hier nog forse verzendkosten bij en je kunt er donder op zeggen dat pakketpost vanuit de US dat van een bedrijf afkomt, onderschept wordt door de douane. Kortom; extra kosten voor invoerbelasting.

Beste en goedkoopste optie blijft dat je iemand de camera mee laat nemen die toevallig in de US is (of je bent er zelf toevallig zoals ik destijds met de iPad release had).

@Harm, ik dacht hem ook mooi iemand vanuit de US mee te laten nemen, maar de release datum van de Black Edition is bekend; "Available for Order: November 30, 2012". Weet niet of die maat van je nog een plekkie vrij heeft in de koffer? Mijn kennis is dan allang weer terug uit de US :(

Rene Sebastian op 18 okt. 2012 10:02

Ben er bang voor want ALS hij er al meer mee wil nemen, dan zijn er nog 3 vrienden van mij die interesse hebben… haha

Ik ga er zeker een aanschaffen. Wat een top ding zeg! In de US ook veel goedkoper idd. Laat het een vriend van me meenemen, scheelt me zo al 150 euro.

Weet trouwens iemand of die App een beetje goed werkt? Zou ik een LCD bacpac nodig hebben of kan het gewoon met telefoon?

Ik vind de app prima werken. Ja, er zit vertraging in, maar zelf gebruik ik hem enkel om te kijken of mijn beeldhoek goed is. Letwel; met de telefoon is het vooralsnog alleen mogelijk live beeld te bekijken en niet reeds opgenomen bestanden terug te kijken. Dit kan weer wel met de LCD bacpack.

De oude is nu bij 1 winkel al afgeprijsd !
http://shop.wvm-design.com/index.php/categorieoverzicht/Prod…

Wellicht verkeerde zuinigheid, maar voor deze prijs worden ze nu tweede hands aangeboden, en dit is nieuw :)

Voor gebruik wifi heb je toch wifi bereik nodig, of werkt dit dan meer als bluetooth? Hoe werkt dit als je op de piste staat?

Ik vind het toch n beetje raar. De Hd hero 2 kost in de US $299,99, exact hetzelfde als de hd hero 3 silver edition. Waarom moet deze silver edition dan bij v-nix €349,- gaan kosten, en de hd hero 2 maar €288,-?

Voor gebruik wifi heb je toch wifi bereik nodig, of werkt dit dan meer als bluetooth? Hoe werkt dit als je op de piste staat?

Gast650 op 18 okt. 2012 23:01

De Wifi Bacpac creëert zijn eigen Wifinetwerk waarmee je met je telefoon kan verbinden. Eenmaal verbonden ziet de app alle GoPro’s die een wifi signaal uitzenden.

Hallo, Ik heb nog een paar vragen wat ik nog niet helemaal helder heb. Misschien weten jullie daar het antwoord op.

  1. Wat is nou het grote verschil tussen de hero 2 en hero 3 silver edition ?
  2. Zit er nou bij de Hero 3 ook nog accessoires bij, buiten de afstandbediening bij de black edition ? Dus zoals bij de hero 2 de motor of surf versie?
  3. Is het nou al mogelijk om de Black edition in de winkel te kopen in Amerika of is dat ook pas mogelijk sinds eind november, want een kennis gaat begin november richting Amerika.
  4. Is het nog goedkoper als je de camara koopt op het vliegveld in Amerika achter de douna, dus geen tax en ook nog eens de dollar prijs ?
  5. Als je een gopro in Amerika koopt zit je met het probleem dat je te maken hebt met een Amerikaanse stekker. Hoe hebben jullie dit probleem opgelost ? Een verloop stuk kopen wat volgens mij qua snelheid van het opladen langzamer gaat.

alvast bedankt voor de antwoorden.

Gr Robbin

Kraaij
  1. Los van wat technische specs niet heel veel. Hij is 30% dunner, dat dan weer wel.
  2. Dat kan ik er ook niet echt uit opmaken. Krijg de indruk van niet.
  3. Eind november pas, op z’n vroegst
  4. Waarschijnlijk niet.
  5. Gewoon een verloopstekker kopen als je hem via lichtnet wilt opladen. Ik laad hem altijd via computer (dus usb) op en dan heb je dat "probleem" niet.

1: Vooral de 4k stand (goed voor timelapses) en 2k modussen zijn een lust voor iemand die veel met video doet. Voor de doorsnee consument zal dit niet veel doen denk ik. Verheug me zelf iig erg op die 2 modussen. Laat staan de 1080p 60FPS modus waar ik dolblij mee ben.
2: Ja, deze krijg je er bij. Dit is wel per model afhankelijk hoeveel en wat je erbij krijgt. Bij de Black krijg je er uiteraard het meeste bij. Kies op deze pagina http://gopro.com/hd-hero3-cameras je type model en boven in beeld staan de mounts die je erbij krijgt.
3. Eind November pas :)
4: Ik betwijfel zelfs of je hem achter de douane zal vinden. Nee gewoon in de winkel halen dus!
5: Bij de GoPro HD Hero 1 als 2 zat geen stekker. Opladen gaat via USB. Er zijn in Nederland genoeg (web)winkels die 220V naar USB stekkers verkopen. Online b.v. bij Vnix.nl en in de winkel al bij de MediaMarkt :)

Julia Mancuso is op dit moment in Oostenrijk (logisch, volgend weekend de eerste wedstrijden in Sölden) , en zij heeft er al één. Met de Hero2 wist ze ook al leuke shots te maken.
https://www.facebook.com/JuliaMancusoUSA

laflaps

HD Hero 3 wordt het zeker, maar wij (mijn zoontjes en ik) doen de oude Hero’s niet weg - monteren op het puntje van de ski en "terug"filmen, op je stok, achteruit, zo kun je nog veel leukere edits maken met multiple shotangles.

Deze zomer de Hero ook gedragen tijdens het canyonen, ook erg vette beelden gemaakt!

HD Hero is super uitvinding!

Die mensen dat ze laten meebrengen uit de VS, weten jullie over welke winkel dit gaat?
Ik ken ook iemand die binnenkort richting US gaat en zou al een Nexus laten meebrengen, maar een GoPro erbij is ideaal. Weet dus alleen niet in welke winkels ze daar te verkrijgen zijn…

@ gast 990,

kijk even op de Gopro site en je kunt een stad invoeren en dan worden alle winkels aangegeven waar de gopro’s verkrijgbaar zijn.
succes ermee

Kraaij

Hmmmm, heb m’n kennis die nu in de US zit toch maar weer even aangesproken of hij bij Best Buy wil kijken. Op onderstaande filmpje is de GoPro Black Edition kennelijk met wat moeite al leverbaar:

Haha, prachtig gedaan… :))

Maar goed om te weten dat er micro-sd in gaat…

Een volledige review van de Gopro hero 3,
http://nl.fotovideo.nu/reviews/3342/gopro-hero-3-black-editi…

Ik heb Gopro 3 ( Black Edition ) besteld via de site van gopro zelf ( 3 tot 4 dagen levertijd ). Op de site zelf staat niks van de release datum. Klopt het echt dat pas 30-november de release datum is?? Moet ik dan nog zo lang wachten, beetje onzin dat ze die nou al in de verkoop doen.

Je GoPro komt nu over vanuit de USA. Ik ben benieuwd naar de invoerrechten die je hiervoor betaald. Anders doe ik namelijk het zelfde!

Ik weet het niet, maar er is veel onduidelijkheid over de Black Edition. In sommige US winkels is hij al te koop in ieder geval. Mijn contact persoon die nu in de US zit heeft er helaas nog geen weten te vinden :(

Edit, op de GoPro site staat nu als volgt: "Pre-Order Now. Estimated Ship Date: November 16, 2012"

wie heeft er voor mij misschien een wide hero/Hero 2/Hero 3 white edition in de aanbieding?

Yes, de gopro hero 3 silver edition is bijna binnen :D… hij is nu nog in amerika maar binnen 12 uur is mijn bezorger/koper weer terug in NL :)…Nu al zin in !!

Kraaij

Plaats een reactie