3 Vallées vandaag

Vrijdag 20 april 2012
De liften van vandaag:
TSD Doron
TSD Mont de la Chambre
TSD Mont de la Chambre
Funitel du Péclet
TSD Moraine
TS Col
TSD Portette
Funitel du Grand Fond
Funitel du Grand Fond
TSD Plein Sud
Funitel du Bouquetin
Weer een halve dag geskied. ’s Morgens wolken gezien en ’s middags Val Thorens bezocht waar het laagje verse sneeuw van vannacht weer voor prima omstandigheden zorgde.

null

De andere foto’s van vandaag vindt u via mijn blog, hier staat ook een uitgebreidere beschrijving van onze dag.

bon ski

Zaterdag 21 april 2012
De liften van vandaag:
TSD Doron
TC Bruyère 1 + 2
TSD Plan des Mains
TC Pas du Lac 1 + 2
TSD Marmottes
TSD Suisses
TSD Biollay
TSD Suisses
TSD Combes
TK Roc de Tougne
TSD Granges
TC Masse 1
TC Bruyère 1 + 2

Omdat er in Courchevel een Polynesisch feest met dans en muziek zou zijn, zijn we eerst naar Courchevel 1850 vertrokken.
Weer eens andere muziek dan bij de Folie Douce en schaars geklede dansers en danseressen die in het Family Park een voorstelling gaven.

null

Toen de zon in Courchevel verdween zijn we teruggegaan naar Menuires waar de liften in verband met de sterke wind steeds vaker langzaam gingen en soms stil hingen.

De andere foto’s van vandaag vindt u via mijn blog, hier staat ook een uitgebreidere beschrijving van onze dag.

bon ski

Beste Skifan…

Via vele omwegen lijkt het erop, dat ik toch nog met iemand mee kan rijden naar ValTho, rond de 25ste.

Het probleem wil nu dat ik op zoek ben naar een overnachting van ±3 nachten. Valt daar een mouw aan te passen? Wat voor mogelijkheden zie je nog ?

Of is er wellicht personeel extra nodig, tijdens dutchweek ?

groet,

Dennis

@ Skifan…

wanneer drinken we er 1’tje ;-) ??

@Sjakie
Zie inbox, ik heb een bericht gemaild.

@Dennis

1)Bel met de reserveringscentrale in Valtho.
2)Andere mogelijkheid is dat je contact opneemt met het Office du Tourisme, hier werkt iemand die NL spreekt.
3)Zoek in google verhuurders in Valtho, er zijn er ongetwijfeld die nog plaats hebben.
Succes.

bon ski

Zondag 22 april 2012
De liften van vandaag:
TSD Doron
TC Roc des 3 Marches 1
TSD Becca (naar piste Becca)
TSD Becca (naar piste Grand Lac)
TSD Granges (naar piste Grand Lac)
TSD Granges (naar piste Alouette)
TSD Côte Brune (naar piste Venturon)
TSD Côte Brune (naar piste Goïtschell)
TSD Cascade (naar piste Dalles)
Lunchpauze bij de TC Caron/Caïrn
TSD Moutière
TK Plateau (naar piste Fond)
Funitel du Péclet (naar piste Tête Ronde)
Funitel du Péclet (naar piste Christine)
TSD Moraine (naar piste Moraine)
TSD Portette (naar piste Rhodos)
TSD Plein Sud
Funitel du Bouquetin (naar piste Mont de la Chambre)

Voor alle stations, behalve Valtho is laatste week van het seizoen aangebroken dus zijn er een aantal liften definitief gesloten. Dezelfde namen zullen de volgende dagen dus wat vaker terug komen.

Na de sneeuw van vannacht lag er in Menuires en Mottaret op de niet geprepareerde pistes 10 centimeter verse sneeuw.
In Valtho waren de meeste pistes wel geprepareerd, hoewel ze aan de Plein Sud kant maar zeer matig waren.

Voorbereidingen kampioenschappen voor skileraren:

null

De andere foto’s van vandaag vindt u via mijn blog, hier staat ook een uitgebreidere beschrijving van onze dag.

bon ski

Maandag 23 april 2012
De liften van vandaag:
TSD Doron
TC Bruyères 1 + 2 (naar piste Mont de la Chambre)
TC Bruyères 2 (naar piste Venturon)
TSD Plan des Mains (naar piste Martre)
TC Pas du Lac 1 + 2 (naar piste Creux)
TS Creux Noirs (naar piste Rocher Grises
TSD Marmottes (naar piste Turcs + Park City)
TSD Suisses (naar piste Suisses)
TSD Suisses (naar piste Saulire + Verdons)
Lunchpauze in Courchevel 1850
TC Verdons
TSD Biollay
TSD Suisses (naar piste Niverolles)
TC Pas du Lac 2 (naar piste Marcassin + Aigle)
TSD Combes
TSD Tougnète 2
TSD Granges (naar piste Alouette)
TSD Côte Brune (naar piste Mont de la Chambre)

Met Skieur een rondje Courchevel gemaakt. In Courchevel is veel dicht maar we hebben toch nog een groot aantal perfect geprepareerde pistes met prime sneeuw gevonden.

Perfect geprepareerde piste met sneeuw van prima kwaliteit:

null

In Les Menuires zijn inmiddels de Franse kampioenschappen voor skileraren begonnen.
’s Morgesn vroeg de wedstrijden en in de middag het feest (foto’s via mijn blog).

De andere foto’s van vandaag vindt u via mijn blog, hier staat ook een uitgebreidere beschrijving van onze dag.

bon ski

Het was super!

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Bofkonten:)

Bofkonten:)

Pascal op 23 apr. 2012 22:13

Dat zeiden we vandaag ook tegen elkaar.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Dinsdag 24 april 2012
De liften van vandaag:
Geen

De auto is ingepakt. Voor ons zit het winterseizoen 2011-2012 erop.
Een overzicht van deze winter, die voor ons begon op 26 november 2011, vindt u op http://www.vacanski.blogspot.com/

Op dit blog vindt u ook een overzicht van de vernieuwingen voor winter 2012-2013 die we deze zomer gaan bekijken in Les 3 Vallées. Van onze ervaringen deze zomer doen we weer verslag op mijn blog en in wat mindere mate op dit forum.

Wij wensen iedereen een fijne zomer en succes met de voorbereidingen van het volgende winterseizoen. En voor degenen die naar de Dutchweek gaan: er is vannacht en vandaag weer 30 centimeter sneeuw gevallen; vanaf donderdag temperaturen boven 25 graden in het dal.

De andere foto’s van vandaag vindt u via mijn blog, hier staat ook een uitgebreidere beschrijving van onze dag.

bon ski

Dank je. Tot volgend jaar.

Dank voor je waardevolle bijdragen dit seizoen!

Bedankt voor je uitgebreide berichtgeving skifan. Ik denk dat het overall een supergoed beeld gaf van hoe Val Tho er deze winter bij lag. Jammer genoeg ben ik er zelf niet geraakt deze winter, maar wie weet volgend jaar… :)

Geniet van de zomer en keep us posted he :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Bedankt voor de updates van het voorbije jaar !

Vandaag was een gevarieerde dag qua weer. Maar de sneeuw op de pistes in Val Thorens was helemaal super!

http://www.flickr.com/photos/skieur/7113175001/

Meer over vandaag vind je op mijn blog.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Harde wind, hoge temperaturen en remsneeuw. Meer over vandaag op mijn weblog:

http://skieur-vt.blogspot.fr/2012/04/harde-wind.html…

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Hoge temperaturen en harde wind. Stilte voor de storm: Dutchweek!

http://skieur-vt.blogspot.fr/2012/04/hoge-temperaturen-en-ha…

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Liften gesloten

Vandaag waren de liften gesloten met uitzondering van de sleeplift le Roc en de lopende bandjes. Het stormt in Val Thorens. Er waren windstoten met snelheden boven de 100 km/u.

Enkele fanatiekelingen bleven maar doorgaan in de paar liften die open waren. Tja, als je een jaar hebt moeten wachten en een heel eind gereden hebt, wil je de sneeuw onder je ski’s of board voelen. Toch?

De happening bij les Chalets de Thorens (Mes en Vork, 360 bar) zal niet zoveel bezoekers getrokken hebben. De echte liefhebbers moesten namelijk een flink stuk lopen om er te komen.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Slecht begin

Deze dag begon met zeer slecht weer: natte sneeuw. Het waaide nog hard en ik had er geen vertrouwen in dat het zou veranderen. Maar het gebeurde toch. De bewolking brak en les Cascades ging open. Even later de funitel de Péclet, les Deux Lacs, Plein Sud en later nog meer.

Gaandeweg werd het weer steeds beter, al was de wind op sommige plekken goed voelbaar en bleven enkele liften gesloten.

Het was een stuk drukker dan vorige week. Niet alleen door de Nederlanders die er nu zijn. Maar ook door de Fransen die er een lang weekend van maken. Zij hebben namelijk op 1 mei de Dag van de Arbeid.

De sneeuw was boven gewoon goed. Op lagere pistes al snel pap. Het zou wat kouder mogen worden van mij.

Kijk voor foto’s op mijn weblog.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Koninginnedag

In Nederland schijnt het mooi weer te zijn. Hier in Val Thorens was het vandaag anders. Sneeuw en wind en pas om 15.30 uur kwam de zon er even door om al snel weer schuil te gaan achter nog meer wolken en sneeuw.

Voor mij was dit geen skidag. Binnen waren er ook nuttige dingen te doen zoals het installeren van digitale televisie.

We zullen tot donderdag moeten wachten op het mooie weer. Een voordeel is wel dat de temperaturen laag blijven wat natuurlijk weer prima is voor de sneeuw. Misschien dat ik morgen toch maar naar buiten ga…

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Poedersneeuw!

Het zou vandaag slecht weer zijn. Maar dat pakte anders uit. De zon was weer terug! Op de pistes bleek een laag poedersneeuw te liggen. Helemaal super!

In les Cascades ontmoette ik Ingrid en Raymond. Zij waren voor de tweede keer in Val Thorens en waren nog nooit aan de kant van Orelle geweest. Een mooie gelegenheid om even in functie van onbezoldigd ambassadeur van Val Thorens te treden en voor een halve dag te gidsen voor dit stel uit Den Haag.

De pistes waren voortreffelijk. Het is moeilijk voorstelbaar dat je dit aantreft op 1 mei. Geen voorjaarssneeuw, maar echt lichte poeder.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Nog meer sneeuw en later de zon

Vandaag was tot 14.30 uur een sombere dag met lichte sneeuwval. Het was rustig op de pistes. Om half drie brak de zon door de wolken en werd het mooi weer. Vandaag heb ik niet geskied, maar wel lekker in de zon op het balkon gezeten.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Een prachtige dag

Vandaag was een prachtige dag. Misschien wel de mooiste dag van de week. De hoogste tijd om een keertje met Bert te skiën. We zijn vroeg begonnen en hebben meters gemaakt: Boismint, Caron, Orelle, Grand Fond, Funitel de Thorens, Col.

Bert heeft elastieke benen. Hij maakt zijn bochtjes zo soepel dat je er jaloers op wordt. Zo’n dag als vandaag maakt me daarom altijd een beetje ontevreden. Maar het positieve is dat ik gezien heb dat er nog wat te verbeteren valt.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Ziet er goed uit! Voor zo laat in het seizoen.

Let it snow

Skiën met het besef dat…

Skiën met het besef dat het de laatste dag van het seizoen is dat ik op de latten sta. Iedere piste nog eens doen met de gedachte dat het de laatste keer van het seizoen is. Is er nog een piste die ik zou willen doen? Eigenlijk is het geen vrolijke dag. Vanaf nu gaat het meer dan 6 maanden duren voordat de pistes hier in Val Thorens weer open gaan. Er is iets om naar uit te kijken.

Maar terugkijken is ook leuk. Dit seizoen begon met omstandigheden die zo slecht waren dat de mensen hier in Val Thorens zich niet konden herinneren dat het ooit zo slecht was geweest. Dit seizoen eindigde met zo enorm veel sneeuw dat het een buitengewoon goed seizoenseinde was. Een seizoen van uitersten met gemiddeld goed weer en goede sneeuw.

Tot het volgende seizoen!

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Ze zouden zo nog een maandje door kunnen draaien met de huidige omstandigheden.

skieur:

bedankt voor de mooie updates!
heb het met veel plezier gelezen en bekeken

tot volgend jaar!

ook van mij allemaal bedankt voor de dagelijkse updates! :)

Inderdaad, dank voor alle berichten, die me meestal jaloers maakten :-)

Blogger, skiër, verslaafd :-)

Plaats een reactie