Met welke auto naar wintersport???

andere foto proberen:

null

Dus het lag aan de foto, want deze doet het wel…

Zo te zien iets voor de Amerikaanse markt. Is dat een 3 deurs of zijn de achterdeuren zoals bij een Mazda RX-8 ?

andere foto proberen:

null

Dus het lag aan de foto, want deze doet het wel…

skiester op 12 jan. 2014 14:05

Toyota FJ Cruiser :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@ThijsMeeusen heeft gewonnen!! En idd het is een 5 deurs: suicide doors…

Duidelijkere foto:

null

Nog nooit gezien in België, en ik denk dat ik weet waarom:

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 10.402 EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.961,52 EUR

Klopt hij is duur in belasting, maar loopt op gas dus tanken is goedkoop. Punt is als ik een auto moet kiezen waar ik mee kan terreinrijden, op en neer naar de Alpen met mn hele testvloot, mn kids moeten erin passen, en de hond, en geen gezeik met veel sneeuw (ga graag powderchasen). En ik kan maar 1 parkeervergunning krijgen. Dan blijft er niet veel over.

Want welke auto heeft nou 4x4 met sperren, genoeg ruimte, comfortable op de snelweg, en liefst kan niet kapot en maximaal 10 jaar oud. Oude landrovers zijn te storingsgevoelig, excl de defender, maar die is niet comfortabel. Nieuwe Landrovers/range rovers zijn te duur. Dan blijven eigenlijk de Nissan en Toyota 4x4 over. En deze vond ik de leukste. Voila

Nog nooit gezien in België, en ik denk dat ik weet waarom:

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 10.402 EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.961,52 EUR

.robin op 12 jan. 2014 14:38

Robin! Schaam je! Iemand die bij een autoverhuur werkt is verslagen door een jongen van 15 :P

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Want welke auto heeft nou 4x4 met sperren, genoeg ruimte, comfortable op de snelweg, en liefst kan niet kapot en maximaal 10 jaar oud.

skiester op 12 jan. 2014 15:06

Ik zou dan eerder voor een LR Discovery, Touareg of ML gaan. Die rijden toch wat comfortabeler (denk ik, nog nooit zo’n Tundra gezien, laat staan gereden). Maar voor echt off road zal dit wel beter zijn. En het heeft wel iets qua looks.

Of iets of lichte vracht (grijs kenteken noemen jullie dat dacht ik). Daarmee betaal je in België bijna geen taksen. Ford Ranger ofzo.

Robin! Schaam je! Iemand die bij een autoverhuur werkt is verslagen door een jongen van 15 :P

ThijsMeeusen op 12 jan. 2014 15:06

Zo’n exoten hebben wij niet hoor :)

Hiermee kun je zelfs skiën als de liften gesloten zijn ;-)

Click. Click. Peace

Klopt hij is duur in belasting, maar loopt op gas dus tanken is goedkoop. Punt is als ik een auto moet kiezen waar ik mee kan terreinrijden, op en neer naar de Alpen met mn hele testvloot, mn kids moeten erin passen, en de hond, en geen gezeik met veel sneeuw (ga graag powderchasen). En ik kan maar 1 parkeervergunning krijgen. Dan blijft er niet veel over.

Want welke auto heeft nou 4x4 met sperren, genoeg ruimte, comfortable op de snelweg, en liefst kan niet kapot en maximaal 10 jaar oud. Oude landrovers zijn te storingsgevoelig, excl de defender, maar die is niet comfortabel. Nieuwe Landrovers/range rovers zijn te duur. Dan blijven eigenlijk de Nissan en Toyota 4x4 over. En deze vond ik de leukste. Voila

skiester op 12 jan. 2014 15:06

Toyota Hilux zou ook nog een optie geweest zijn, die zijn in Australie razend populair

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Tja grijs kenteken is niet meer zo goedkoop als je voornamelijk prive ermee rijdt… niet meer helaas. En degenen met dubbele cabine sowieso te groot om in Amsterdam te parkeren. Verder waren de SUVs die je noemt nog te duur. En te mooi om mee terrein te rijden. Of te oud om nog betrouwbaar te zijn.

Mijne Merc Viano is iets langer dan standaard, met tussenschot dus lichte vracht en 1 achterbank dus plaats voor 5 volwassenen, niks Btw, niks Biv en maar 127 € wegentaks / jaar en dat voor een V6 3.0 l.
En rijden tot dat doet, kunnen niet veel luxe-auto’s aan tippen, let op tis gene Vito hé

null

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Mooi ding, maar in NL niet te betalen…helaas.

Mijne Merc Viano is iets langer dan standaard, met tussenschot dus lichte vracht en 1 achterbank dus plaats voor 5 volwassenen, niks Btw, niks Biv en maar 127 € wegentaks / jaar en dat voor een V6 3.0 l.
En rijden tot dat doet, kunnen niet veel luxe-auto’s aan tippen, let op tis gene Vito hé

null

Fritsspits op 13 jan. 2014 12:55

Bizar. Nu even de wegenbelasting in Nederland:

Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 504,00
Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 2016,00

Even a bad day skiing is better then a good day at work

De reden dat hij zo weinig betaalt is omdat het een lichte vracht is (grijs kenteken bij jullie). Anders zou het meer zijn maar niet zoveel als bij jullie.

Klopt ong 7800 Btw, 5000 Biv en ong 750/jaar wegentax ;-)

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Plus alles afschrijven in functie van reëel gebruik ipv naargelang de co2, en geen VAA. Je zou bijna zot zijn om het niet te doen

Reeds enkele van mijn klanten, die op het punt stonden een Merc ML te kopen, kunnen overtuigen om voor de Viano te gaan, niks aan die met zen strikske, den janet ! ;-)

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

bij ons crematorium rijden ze ook met dit busje

May the ski force be with you !!

@Skiester, Mitsubishi Pajero (zeker de laatste generatie) voldoet ook aan je eisen! Geavanceerd 4wd systeem, sper op centraal en achter differentieel, weinig tot geen problemen net als toyota. Beetje ondergewaarde auto als je het mij

Wij gaan met een peugeot 206 op lpg naar Italie. Nog geen idee hoeveel personen en bagage, we zien wel wat past. (Maar daar hebben we trucjes op). Eerste keer met deze auto op vakantie, en gelijk wintersport.

Over 1,5 week onze nieuwe 2e handse auto in ontvangst nemen… Mag 14-02 gelijk mee naar Oostenrijk!

Volkswagen Passat variant 2006 1.9TDI.

Alles erop en eraan! Ben benieuwd hoe dat gaat rijden op de Duitse autobahn!

null

Daar is ie dan!!!

Ik ga nu met wat andere mensen in een Seat Altea XL maar oorspronkelijke plan om gewoon in mijn Toyota Aygo te gaan. Misschien niet de sterkste motor met een 1.0 maar al in het verleden in winterse omstandigheden gereden en ging goed.

Gewoon lekker met z’n 3en in de Opel Vectra Station :)

Wij met 5 man met 2 auto’s
2 in een polo bluemotion
3 in een nieuwe renault megane

Persoonlijk zit ik liever in de polo vind de stoelen van de Megane waardeloos

Ik ga nu met wat andere mensen in een Seat Altea XL maar oorspronkelijke plan om gewoon in mijn Toyota Aygo te gaan. Misschien niet de sterkste motor met een 1.0 maar al in het verleden in winterse omstandigheden gereden en ging goed.

StefanH77 op 23 jan. 2014 10:46

Laatste jaren met de Peugeot 107 naar Oostenrijk geweest, 2 snowboards en bagage er in. Ging Prima.
Dit jaar met de Polo bluemotion, iets meer ruimte en luxe.

Persoonlijk zit ik liever in de polo vind de stoelen van de Megane waardeloos

verbraakje op 23 jan. 2014 12:24

grappig, bij mij was het precies andersom.
Ik vind VW/Audi stoelen voor geen meter zitten.

Disturbing the peace since 1975

En ik zit heeeeeel alleen in de ruime Viano, en die 830 km gewoon rijden , genieten en stoelen om u tegen te zeggen.

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

@Skiester, Mitsubishi Pajero (zeker de laatste generatie) voldoet ook aan je eisen! Geavanceerd 4wd systeem, sper op centraal en achter differentieel, weinig tot geen problemen net als toyota. Beetje ondergewaarde auto als je het mij

Gast290 op 20 jan. 2014 10:32

klopt was ook een optie geweest als ik geen geschikte FJ had kunnen vinden. De FJ is een beetje een apart model en ik vind m zooo cool.

Overignes heb ik ook gekeken naar 4wd busjes want erg handig, maar die waren nog erg duur. (en minder cool natuurlijk :D )

Plaats een reactie