Met welke auto naar wintersport???

@rogier
Denk om je eigen waarschuwing van 24/11/2011 man!!! ;-)

Nog nooit vast gestaan rij al 8 jaar een impreza en nooit kettingen gebruikt ga dit jaar naar avoriaz en eind jan naar mayerhofen

V70 AWD voorzien van winterbanden en, in het kader van ‘liever mee verlegen dan om verlegen’, uiteraard wél sneeuwkettingen bij me. ;)

Subaru Forester boxerdiesel met winterbandjes…
Heel vlot op de snelweg, ruimte zat en een geweldig awd-systeem… Moet al heel vies doen om daar enigzins mee vast te geraken

Maar als ik dan toch echt wat anders zou mogen kiezen, Audi A6 Allroad :)

Ford focus station uit 2000 met allerlei hoogstaande snufjes zoals een radio die alleen gewone cd’s draait, een knop om de achterbak te openen, achterruitverwarming en de mogelijkheid om de stoel handmatig omhoog en omlaag te draaien. ;-)

Sinds 2010: vw passat combi 4motion tdi, bj 2003, bijna 300,000km
Aandrijving = identiek aan audi quattro (centraal torsen differentieel), met ESP en ABS.
Winterbanden: standaard 195/65R15 op stalen velgen, nu nog Pirelli sottozero van 2010, binnenkort Vredestein NordTrac2 (Nordic).
Heb geen kettingen voor deze auto, ben ook niet van plan ze te kopen.
2x vastgezeten, in omstandigheden waar kettingen ook niet meer geholpen zouden hebben. (2x gebrek aan bodemvrijheid + weggetje waar we niks te zoeken hadden)
Tot -25°C alles OK, kouder levert startproblemen op, 1x combinatie bevroren diesel en slappe accu gehad.
Perfecte reisauto; dieselverbruik is nog OK: 0.5L/100km meer dan de versie met voorwielaandrijving.
Verbruik: record laag: Oslo-Ålesund op sneeuwvrije & droge weg aan 5,2 L/100km; record hoog: 11-12 L/100km overdag in Duitsland aan 180-195km/h met inhalende vrachtwagens etc.; typisch verbruik in B/NL rond 7-7.5 L/100km ; 4 pers + skibox + veel bagage: rond 8 L/100km indien niet sneller dan 130km/h.

Vroeger: subaru impreza 1.6 op LPG, in meest kale basisversie (niet eens abs-remmen) maar wel met permanent 4x4: reed als een go-cart, zelfs met slechts 95pk!
Deze subaru rijdt overigens nog steeds dagelijks rond in CZ, nu ruim 360,000km :)
Subaru rules !
Heb met die auto slechts 1x kettingen opgelegd (op de 4 wielen), dat was in Noorwegen bergaf op een extreem ijzige weg en met onze soort "middeneuropese" winterbanden ipv de ginder gebruikelijke spikes of nordic non-spike winterbanden (nog zachter rubber voor grip op ijs).

(by the way: in Noorwegen en Zweden worden kettingen eigenlijk enkel gebruikt op vrachtwagens: en dan op zowel de aandrijfas + stuuras + minimum op 1 as van de trailer: kwestie van bergaf de boel onder controle te houden! Op een aanhanger achter een personenauto moeten ook kettingen gelegd worden bij ijzige en/of besneeuwde weg, tenzij die aanhanger op spijkerbanden staat)

Chuck

null

Ging dit jaar ook goed dus in februari maar weer.
Seat ibiza fr bj 2004
Winterbandjes liggen er weer om de kettingen gaan mee:)

Mazzelss

Hakuna Matata

Voor alle Transporter-, Vivaro-, Traffic- en Vito-bezitters op dit forum: Lekker met je bus naar de wintersport, lekker veel ruimte i.p.v. met opgetrokken knieën opgepropt op de achterbank… herkenbaar? Nog wat minder herkenbaar maar je gaat ze meer en meer zien: Mijn nieuwe Ford Transit Custom. Rijdt als een luxe wagen en met de inhoud van een Zwitsers chalet.

null

VW Golf uit 2001, met LPG. Helaas rijdt ie maar 300km op een tank dus ik rijd van tankstation naar tankstation :-)
km op de teller en heeft me nog nooit in de steek gelaten

km op de teller dus

??? Om de een of andere reden wordt het getal niet weergegeven???

Tweehonderzestigduizend km op de teller

??? Om de een of andere reden wordt het getal niet weergegeven???

Tweehonderzestigduizend km op de teller

Gast182 op 26 dec. 2013 10:22

Om foto’s te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn. Even registreren dus !

Focus 2 TDCI + Dunlop SP Geen enkel probleem what so ever.

Het was geen afbeelding, maar gewoon het getal
tweehondzestigduizend dus.

Maar misschien moet ik me toch maar eens registreren inderdaad. Ben hier tegenwoordig dagelijks te vinden :-)

Volgende week met een nieuwe VW Golf 7 inclusief Winterbandjes en sneeuwkettingen naar Mayrhofen. Lijkt me sowieso niet zo’n probleem om daar te geraken aangezien het met de schnee (helaas) mee lijkt te vallen.

Begin februari met een nieuwe VW Jetta een maatje (vrijwel volledig volgeladen met accu’s) richting Gerlos.

ZIN!

Ik verkies zelf mijn sprinter 519, superzalig om mee te gaan skiën. Gaat makkelijk 170 op de autobahn. Omdat we meestal met wat volk gaan neem ik alle bagage mee. Ook rijden we er steeds mee naar de piste ;)

null

Zou hem wel zo willen ombouwen als hij afgeschreven is :p

Ben met de Viano naar Zinal geweest, in het heenrijden 2x stopje enkel tegen een boompje pipi en 1x tanken, op 9 hr rijden (heel alleen) op bestemming.
In het terugrijden 1 x tanken na 189 km en toen in 1x door naar huis 685 km, totaal geen vermoeidheid of pijn door zitten 8.30 hr gereden tegen 125 km/h, perfecte otto, mijn volgende trip is ergens in Februari, uiteraard ook weer met deze otto :-) :-)

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Ik rijd met deze. Wie het raadt…:

(en toen kon ik geen foto uploaden…) :(

Ik rijd met deze. Wie het raadt…:

(en toen kon ik geen foto uploaden…) :(

skiester op 10 jan. 2014 23:19

een fiat 500?

Een Smart for 2?

Loat goan

lolol, nee iets heeeeeeeel anders. Tip: hij past niet in de meeste parkeergarages…

Sneeuwscooter, wasmachine, strijkplank of mobilhome ;-) ;-)

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

mobilhome ?

Porsche cayenne!!!

Alpenexpress

Rolschaatsen met verhoogde veren !

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Pistenbully??

Übung macht den meister!!!

Springstok ;-)

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Sneeuwscooter, wasmachine, strijkplank of mobilhome ;-) ;-)

Fritsspits op 12 jan. 2014 11:13

Lolol maar nee

Pistenbully??

RFKANGOO op 12 jan. 2014 12:09

Dit komt al iets dichterbij…

Porsche cayenne!!!

Ronald16 op 12 jan. 2014 11:40

I wish!


Het heeft 4 wielen (5 als je die achterop meetelt, 6 als je het stuurwiel ook meetelt), en A-trac, die je eigenlijk niet nodig hebt als je de sperren gebruikt.

(en nog steeds krijg ik een image fail geen idee waarom)

Leopard ?

Plaats een reactie