Post jouw langst gefotografeerde wachtrij ooit

Ach, pieperds… Vroegâh, toen had je nog eens wachttijden. Ik herinner mij 2 uur wachten voor de oude Hahnenkammbahn in Kitzbühel. 2,5 Uur voordat je via Maierl 1-2-3 op de Ehrenbachhöhe in Kirchberg was…

Ook de hier eerder genoemde Brembergkopflift nr. 10 in Winterberg deed toen het een sleper was tot wel 50 minuten, nu ook bij topdrukte max. ca. 20 minuten (even goed niet te doen).

Ook het treintje van Kaprun was berucht. Kwam je om 9 uur aan, was je blij als je om 10.30 uur in het treintje zat. Helaas fikte die af, ik zat er een paar dagen voordien nog in… gruwelijk…

En wilt u niet de gouden tip verspreiden om helemaal buitenom te gaan! Dank u!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ja, Harry wat een pech dat jij “vroegah” geboren bent :-)

null

Geen internet, slomere auto’s=langere reistijd, minder autobahnen, 3 landsoorten geld in de beurs, geen pinmogelijkheid, etc
Hierbij een plaatje uit de de Harrytijd ;-)
null

Mooie foto’s omstreeks 1965 zeker aan de Citroën te zien.

In Niseko, Japan sta je bij verse sneeuw vaak in de rei voor de lift om bovenaan weer aan te sluiten…

null

(Niet mijn foto, we zo meegemaakt)

In Niseko, Japan sta je bij verse sneeuw vaak in de rei voor de lift om bovenaan weer aan te sluiten…

null

(Niet mijn foto, we zo meegemaakt)

BASCdesign op 22 mei 2016 03:44

geeft me eerder het gevoel van Noord-Korea… :-0

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Als deze foto in Europa de eventuele toekomst wordt omdat in vele skigebieden te weinig sneeuw valt en iedereen naar het zelfde gebied moet Ga ik 100 procent niet meer skiën.

Als deze foto in Europa de eventuele toekomst wordt omdat in vele skigebieden te weinig sneeuw valt en iedereen naar het zelfde gebied moet Ga ik 100 procent niet meer skiën.

Lawine op 22 mei 2016 16:02

met de snowfactory kunnen we als grootverbruiker over enige tijd op elke bult geld verdienen(!) met sneeuw maken. Temperatuur maakt niet uit, ligging bij een hoogspanningsleiding gewenst.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Wie zijn ‘we’?

null

In Lanersbach,welke piste weet ik niet meer,in 2012…wachttijd 45 min.

En in Zell am See was het altijd raak s’morgens om de berg op te komen,tussen de 30-45 minuten wachten was heel normaal.

www.wausclothing.com THE BRAND FOR BOARDERS

null

Deze kwam ik laatst tegen op internet. Dit is bij het dalstation van de Stubaier gletsjer, heel wat jaartjes geleden ;)

Eigenlijk nooit bij stilgestaan dat er vroeger ook zulke enorme wachtrijen waren.Wellicht meer dan nu het geval is.Wat mij betreft een echte eyeopener.

Zou dat er ook mee te maken hebben dat men vroeger een skipas nog echt bij een medewerker moest laten knippen (ik heb het nog meegemaakt begin jaren 90) ipv even je mouw langs een poortje te houden?

?? 2023

En nog even terug naar het topic. De langste wachtrij die ik tegenkwam was in 2001 op de Kitzsteinhorn. Verder kom ik nauwelijks meer in drukke gebieden. :-)

null

?? 2023

Ik hoor iedereen over de Giggijoch in Solden?
Daarom ga ik altijd bij de Gaislach omhoog; bijna nooit lang wachten en een perfect begin van de dag

Sander25 op 21 mei 2016 10:27

Volledig mee eens ! Trap op en gelijk doorlopen de gondel in… ideaal…

Richting gletsjer?
Snel door skiën naar de Langegg; alleen is daar dan even een beetje oponthoud … En nu maar hopen dat je optijd bij de Einzeiger bent om vervolgens als eerste de gletscher express te pakken… Heerlijk :)

Leuk topic dit!

Die rij bij Stubai ziet er echt uit alsof je daar de hele ochtend staat.

In mijn herinnering stond ik vroeger (1990 - 1995) veel, veel meer in de rij dan nu. In sommige kleinere gebieden (kleinwalsertal) moesten we bij bijna elke lift wachten, altijd. En lang ook, onderaan Ifen of de Kanzelwand. We waren het eigenlijk gewend, en kozen gewoon die ene sleeplift waar geen rij stond en deden die de hele dag. Da’s het mooie als je kind bent, dan maakt je dat toch een stuk minder uit.

Wij gingen in de jaren '90 altijd naar Obergurgl. Ik heb daar nog nooit in de rij gestaan. Afgelopen voorjaarsvakantie ben ik er ook nog twee keer een dag geweest en nog steeds geen rijen. Trouwens; in de andere gebieden(Hochzeiger, Hoch Oetz) die ik deze vakantie bezocht heb, ook niet.

@Harry(Winterberg), serieus 2 uur wachten? De tering…ik vind 1 uur eigenlijk al vrij veel. Dan zoek ik toch echt een gebied waar dat veel minder is. Vorige week zondag vloog ik naar Tenerife om 6 uur in de ochtend, dus 3:30 aanwezig. laatste trein gepakt, dus waren er vrij vroeg, maar dat wachten…man man man wat heb ik daar een hekel aan. :P

Not all who wander are lost

@Harry(Winterberg), serieus 2 uur wachten? De tering…ik vind 1 uur eigenlijk al vrij veel. Dan zoek ik toch echt een gebied waar dat veel minder is. Vorige week zondag vloog ik naar Tenerife om 6 uur in de ochtend, dus 3:30 aanwezig. laatste trein gepakt, dus waren er vrij vroeg, maar dat wachten…man man man wat heb ik daar een hekel aan. :P

Edwin. op 24 mei 2016 21:18

380 Personen per uur deed dat ding. Je was wel in 5 minuten boven!
http://www.seilbahntechnik.net/nl/lifts/7887/datas.htm…

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Niks “vroegah” maar gewoon elk weekend! Zo doen ze in US (Vail, Colorado) nog steeds. Maar maak geen zorgen, het schijnt dat overgrote deel van deze “gelukkigen” (masochisten) een seizoenpas heeft

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

null

Lange op 29 mei 2016 16:33

als de rij lang genoeg is sta je boven en heb je helemaal geen lift meer nodig…

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Volgend jaar misschien een fotowedstrijd. Iets voor http://www.wintersport.nl ?
“Wie maakt de foto met de langste wachtrij in winterseizoen 16-17”

Plaats een reactie