pijn skischoenen

Beste @elisabeth101,

Fijn om te horen dat je eindelijk weet waar het probleem zit. Zo zie je maar weer de aanhouder wint! Nu hopen dat de Fischer ook daadwerkelijk de aanvulling gaat zijn op jouw voeten en je gewoon een hele week pijnvrij kunt skiën!

Dan nog de vraag: bij welke zaak ben jij naar jouw mening nu het beste geholpen of zijn dat de 2 zaken die je post in jouw laatste bericht?

LA NORMA😍☃️

@Piefke

De zaken waar ik ervaring mee heb:

  1. MK Skiservice Bilthoven. Ben er 3 keer geweest bij 3 verschillende mannen en alledrie zeiden ze wat anders. Nummer 1 zegt je zooltje is niet goed, nummer 2 zegt je zooltje is goed maar je hebt een geschuimde binnenschoen nodig, nummer 3 zegt je binnenschoen is prima je moet het geheel nog een keer bakken. Dus ja ik heb besloten daar niet meer heen te gaan. Pluspunten zijn wel dat ze skischoenen goed kunnen verbouwen en daar ook een hele werkplaats hebben. De service was okee maar ze gaven me altijd het gevoel dat ze druk waren en ik even tussendoor mocht terwijl ik speciaal gebeld had voor een afspraak (in de zomer nota bene).
  2. Austria Sport Malden. Die Oostenrijker daar vond ik wel apart. Hij heeft echt wel verstand van voeten maar gaf geen antwoord op mijn vragen. Stroeve communicatie. Ik moet wel zeggen dat hij uitgebreid de tijd heeft genomen en niks in rekening heeft gebracht voor consult, pluspunten! Hij werkt vooral met geschuimde binnenschoenen (net zoals de Strolz) en heeft dus nogal een eigenzinnige manier van skichoenen aanmeten (ruimere schaal en dan dichtschuimen).
  3. Patrick Rademaker Brummen. Mijn broer heeft daar schoenen gekocht. Die man heeft echt heel veel verstand van skischoenen en voeten en kan skischoenen compleet verbouwen. Beetje jammer dat hij al zijn collega bootfitters zo afkraakt. Ik hou niet zo van zijn stijl maar hij is wel goed. Neemt ook uitgebreid de tijd. Beperkt assortiment vind ik een nadeel (Lange, Atomic en nog 1). Hij is vooral van krappe schaal aanmeten en uitdeuken en ondersteuning waar nodig.
  4. Arjan Four Seasons Duiven. Heeft zeer veel kennis en legt alles uitgebreid uit. Neemt de tijd. Heeft echt plezier in zijn vak. Doen wat minder aan skischoenen verbouwen. Ruim assortiment ook. Ik ga hier mn nieuwe schoenen laten maken dus ik hoop dat er iets goeds van komt!

Dus ja ze hebben allemaal voor- en nadelen. Wie weet moet ik zelf een handeltje beginnen, voel me bijna expert haha!

@elisabeth101, duidelijke reactie!?

Vooral de verschillende ideeën bij mk skiservice is een mooi punt om aan te halen en wat je bij meerdere winkels terug ziet, helaas. Waarom dan niet even overleggen met elkaar wat dan volgens hun de beste oplossing zou zijn. Oké je hebt dan een moeilijke voet om een goede schoen omheen gevormd te krijgen, maar door juist in dit soort gevallen energie erin te stoppen kun je erzelf, als winkel, ook alleen maar van leren!

LA NORMA😍☃️

In onze zoektocht naar de perfect zittende skischoenen hebben wij besloten om deze winter speciaal naar Chamonix te gaan voor de Sole Bootlab. In februari ben ik daar geweest met mijn bij een heel bekende bootfitter gekochte en aangepaste skischoenen wegens blijvende pijn in mijn linkerschoen. Wat die Steve vertelde en deed was zo fantastisch dat @SPAM en ik daar beiden nieuwe skischoenen gaan kopen. Mocht je daar toevallig zijn en last hebben van je skischoenen, absolute aanrader!

*bericht bewerkt door MiTi op 04 okt 2016 18:29

Winter is coming

Plaats een reactie