Goedkoop Skigebied en Après-Ski (vliegtuig!)

Voor Bansko kom ik voor alles; vlucht, hotels, transfers, materiaal en skipas aan € 475. Het hotel biedt hierbij ook een ontbijt, ook een binnenzwembad is hier aanwezig.
Voor Borovets kom ik op € 425 uit, hier zit echter niet de transfer Sofia - Borovets in verwerkt aangezien ik hier nergens prijzen van kan vinden. Dit is een huisje in een soort van vakantiepark in een bos.

Ik weet dat jullie dit geen goed idee vinden, maar wat zouden jullie me aanbevelen ? Ik neig eerder naar Bansko toe vanwege het hotel, het reisgemak, het aantal km en de leuke filmpjes op YouTube.

Dat zou ik dan doen, Bansko bedoel ik. Borovets komen dus nog kosten bij en een huisje in een bos? Leuk als je Hans en Grietje wil spelen maar ligt het een beetje gunstig in het gebied? Afstand naar de liften? Dat soort dingen maken ook uit natuurlijk.

Dat zou ik dan doen, Bansko bedoel ik. Borovets komen dus nog kosten bij en een huisje in een bos? Leuk als je Hans en Grietje wil spelen maar ligt het een beetje gunstig in het gebied? Afstand naar de liften? Dat soort dingen maken ook uit natuurlijk.

GiGi op 21 mei 2015 19:29

Ja, dit is op 1 km van de skipistes gelegen maar er is een skibus… In Bansko is er een eigen shuttle van het hotel

@570 Het lijkt erop dat je voor de goedkope Bulgaarse pinten zwicht. In Bansko meer hoogtemeters en goedkoper eten en drinken dan Krvavec. Niet dat het daar duur te noemen is, maar nét even iets duurder dan de rest van Slovenië omdat er veel volk uit de hoofdstad komt, of in ieder geval mensen die iets te besteden hebben.

Houdt in je achterhoofd dat jullie voor nog geen honderd euro meer in bijvoorbeeld Kirchberg of Saalbach kunnen zitten…

@Bennie, met vlucht, skipas, materiaal en overnachting zie ik dat niet gebeuren. Zo ja: doe mij ook maar!

Met de bus wel, maar als je waarde hecht aan vliegen lijkt het me met dit budget wel aardig.

We gaan nog es zien naar busreizen maar waarschijnlijk zwichten we inderdaad voor de Tsjechische of Bulgaarse pinten ;)

Er zijn ook goedkope skivakanties naar Turkije, geen idee wat de bierprijzen daar zijn? En of de apres-ski iets voorstelt.
Je kan ook met de wintersport Thalys naar Frankrijk, volgens mij is er in Valthorens en la Plagne echt wel wat te apresskiën
https://www.nsinternational.com/nl/thalys/met-ski-thalys-naar…

Houd er rekening mee dat idd de transfers van vliegveld naar skigebied prijzig zijn… Bedenk hoeveel biertjes je per persoon per dag drinkt en hoeveel je dan bespaart als je bier een euro goedkoper is dan in een ander gebied.

Als je echt goedkoop op vakantie wilt moet je niks boeken en lekker thuis blijven:P

Je hebt nu bij Aldi een bier aanbieding Schuken brau pilsner.Voor 500 euro heb je omgerekend 1992 blikjes bier.

Dat is ook stukken comfortabeler qua verplaatsing!

[quote]Je hebt nu bij Aldi een bier aanbieding Schuken brau pilsner.Voor 500 euro heb je omgerekend 1992 blikjes bier.

[quote]Je hebt nu bij Aldi een bier aanbieding Schuken brau pilsner.Voor 500 euro heb je omgerekend 1992 blikjes bier.

Busje, winterberg, Aldi.

Als het bier doorslaggevend is…

Busje, winterberg, Aldi.

Als het bier doorslaggevend is…

DSvier op 22 mei 2015 20:12

Is een busreis dan zooooo veel duurder als een vlucht ? Vlucht München H&T is 130…
Zo heb ik ook eens naar SkiWelt Kaiser Brixental gekeken. Kom ik nu uit op een € 485 zonder transportkosten van de luchthaven naar München en van München naar het Brixental. Is dit dan een betere optie dan Bansko ?

Jullie zouden me trouwens echt kunnen helpen met een skigebied rondom deze steden:
Turijn, Praag, München, Salzburg, Genève, Basel, Zürich, Toulouse, Lyon, Nice, Verona, Ljubljana, Sofia, Wenen.

Het wordt dus in ieder geval het vliegtuig, klagen over dat we geen busreis willen heeft geen zin meer :p Dit zijn dus de steden waarop we een vlucht onder de € 200 hebben voor gevonden.

—> Dit wil zeggen dat we nog € 300 à 400 voor skipas, materiaal, transfer, hotel over hebben.

Tot nu toe vallen Borovets, Spindleruv Mlyn en Bansko hieronder.

Alvast bedankt voor de extra hulp !

Wellicht Sauze d’Oulx doen vanuit Turijn?

❄️

Busje, winterberg, Aldi.

Als het bier doorslaggevend is…

DSvier op 22 mei 2015 20:12

Is een busreis dan zooooo veel duurder als een vlucht ? Vlucht München H&T is 130…
Zo heb ik ook eens naar SkiWelt Kaiser Brixental gekeken. Kom ik nu uit op een € 485 zonder transportkosten van de luchthaven naar München en van München naar het Brixental. Is dit dan een betere optie dan Bansko ?

570 op 22 mei 2015 20:23

In ieder geval met veel meer mogelijkheden. Weliswaar vooral blauw en rood, maar gelet op de ervaring in de groep lijkt mij daar weinig mis mee.

Dit zijn dus de steden waarop we een vlucht onder de € 200 hebben voor gevonden.

570 op 22 mei 2015 20:55

Incl bijkomende kosten (dus ook skiuitrusting)?

Busje, winterberg, Aldi.

Als het bier doorslaggevend is…

DSvier op 22 mei 2015 20:12

Is een busreis dan zooooo veel duurder als een vlucht ? Vlucht München H&T is 130…
Zo heb ik ook eens naar SkiWelt Kaiser Brixental gekeken. Kom ik nu uit op een € 485 zonder transportkosten van de luchthaven naar München en van München naar het Brixental. Is dit dan een betere optie dan Bansko ?

570 op 22 mei 2015 20:23

Munchen ligt 144 km van dat gebied. Die transportkosten zullen redelijk hoog oplopen. Als je van plan bent om met een taxidienst te gaan mag je daar gerust 40 à 50 euro pp (enkel heen) voor rekenen . Bovendien is het dan nog eens een hoop gezeul én zal je toch ook een dikke 6u onderweg zijn (naar de luchthaven rijden, inchecken, de vlucht, bagage ophalen, taxi zoeken, taxirit, …). Daarnaast heb je nog extra kosten voor bagage (als je met Ryanair ofzo vliegt) die ook behoorlijk oplopen.

Bij de meeste reisorganisaties betaal je 80 euro voor een busrit heen & terug. Je hoeft gewoon naar de busparking te gaan, op te stappen, en je wordt afgezet aan uw hotel/verblijf. De hoeveelheid bagage die je mag meenemen inclusief (en ze kijken nooit naar het gewicht). Toegegeven: het is een lange rit maar dat is enkel vervelend tijdens de heenreis. In de terugreis slaap je gewoonlijk als een blok.

Dat is dus bijna 150 euro die je zou besparen en kan uitgeven op wat werkelijk belangrijk is: de reis zelf (skigebied, amusement). Dan hoef je niet naar één of ander bouwvallig skioord in het oostblok, maar kan je gewoon naar Fr/Oostenrijk. Of eventueel, gezien jullie beperkte ervaring, skiles

Is de bierprijs doorslaggevend? Doe dan zoals iedere student: Prop elke centimeter ruimte die je over hebt in je koffer vol met vodka en jupiler. Dat kan je ook enkel doen als je met de bus gaat natuurlijk. ;)

Dit zijn dus de steden waarop we een vlucht onder de € 200 hebben voor gevonden.

570 op 22 mei 2015 20:55

Incl bijkomende kosten (dus ook skiuitrusting)?

DSvier op 23 mei 2015 12:30

We hebben zelf geen latten, geen probleem dus ;)

Nu heb ik es gezien naar Sauze d’Oulx en hier komen we uit op een € 470 alles bij elkaar (transfer, vlucht, 2 hotels in Turijn en een appartement in het centrum) hierbij hoeven dan nog enkel latten en dit lijkt me een leuke deal :)

[quote]Busje, winterberg, Aldi.

Als het bier doorslaggevend is…

DSvier op 22 mei 2015 20:12

Dat is dus bijna 150 euro die je zou besparen en kan uitgeven op wat werkelijk belangrijk is: de reis zelf (skigebied, amusement). Dan hoef je niet naar één of ander bouwvallig skioord in het oostblok, maar kan je gewoon naar Fr/Oostenrijk. Of eventueel, gezien jullie beperkte ervaring, skiles
2015 12:50[/post]

Akkoord, dit is veel geld, Brixental wordt 'm dus niet… Maar geen zin in de busreis… Niemand van ons ! Dus wordt het wel echt het vliegtuig. Skiles komt zeker niets van in huis want daar hebben we ondertussen wel genoeg van en we kunnen echt wel behoorlijk skiën ;)

Nu heb ik es gezien naar Sauze d’Oulx en hier komen we uit op een € 470 alles bij elkaar (transfer, vlucht, 2 hotels in Turijn en een appartement in het centrum) hierbij hoeven dan nog enkel latten en dit lijkt me een leuke deal :)[post] 570 op 23 mei 2015 13:38[/post][/quote]

Zitten hier de liftpassen al wel bij dan?¿?

LA NORMA😍☃️

2 hotels in Turijn en een appartement in het centrum) hierbij hoeven dan nog enkel latten en dit lijkt me een leuke deal :)

Hotel in Turijn? Dat skigebied ligt wel bijna een anderhalf uur (80km) rijden van Turijn.

Skiles komt zeker niets van in huis want daar hebben we ondertussen wel genoeg van en we kunnen echt wel behoorlijk skiën

Off-Topic: Het feit dat je jezelf “gevorderde skiërs” noemt na amper 5 jaar (weken?) ervaring toont aan dat je jezelf wellicht behoorlijk overschat. Er is een regel die zegt dat mensen die ergens niet competent in zijn zichzelf systematisch overschatten: Het Dunning-Kruger effect http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect…
Mensen kunnen wat mij betreft nooit genoeg skiles volgen. Helaas beseft de gemiddelde toerist dat niet terwijl ze wel proberen om zwarte pistes te skiën, buiten de piste te skiën, of hoge snelheden te halen.

Ik heb de indruk dat ze echt helemaal geen idee hebben van afstanden naar de skigebieden :-)

2 hotels in Turijn en een appartement in het centrum) hierbij hoeven dan nog enkel latten en dit lijkt me een leuke deal :)

Hotel in Turijn? Dat skigebied ligt wel bijna een anderhalf uur (80km) rijden van Turijn.

Arnh op 23 mei 2015 16:21

Hotel voor na de vlucht en appartement in Oulx zo te lezen

Met een weekje per jaar is les nooit overbodig idd. Het is net genoeg om de techniek te onderhouden. Met instructies en tips die je op les krijgt vorder je een stukje vlotter en zie je het gebied van een heel andere kant.

Nu heb ik es gezien naar Sauze d’Oulx en hier komen we uit op een € 470 alles bij elkaar (transfer, vlucht, 2 hotels in Turijn en een appartement in het centrum) hierbij hoeven dan nog enkel latten en dit lijkt me een leuke deal :)

570 op 23 mei 2015 13:38

Zitten hier de liftpassen al wel bij dan?¿?[post] Piefke op 23 mei 2015 16:04[/post][/quote]

Jep,
> Vlucht: € 110
> Liftpas: € 190
> Hotel Turijn: € 20
> Appartement Sauze d’Oulx: € 75
> Treintickets naar Oulx: € 30

Weten we erg goed, een stad als Turijn erbij nemen met het Juventus Stadium (we zijn allen voetballers) maakt onze reis gewoon veel leuker ! Dan betaal ik graag die extra 50 euro meer voor comfort & reisplezier …

Les wordt 'm echter echt niet ;)

2 hotels in Turijn en een appartement in het centrum) hierbij hoeven dan nog enkel latten en dit lijkt me een leuke deal :)

Hotel in Turijn? Dat skigebied ligt wel bijna een anderhalf uur (80km) rijden van Turijn.

Skiles komt zeker niets van in huis want daar hebben we ondertussen wel genoeg van en we kunnen echt wel behoorlijk skiën

Off-Topic: Het feit dat je jezelf “gevorderde skiërs” noemt na amper 5 jaar (weken?) ervaring toont aan dat je jezelf wellicht behoorlijk overschat. Er is een regel die zegt dat mensen die ergens niet competent in zijn zichzelf systematisch overschatten: Het Dunning-Kruger effect http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect…
Mensen kunnen wat mij betreft nooit genoeg skiles volgen. Helaas beseft de gemiddelde toerist dat niet terwijl ze wel proberen om zwarte pistes te skiën, buiten de piste te skiën, of hoge snelheden te halen.

Arnh op 23 mei 2015 16:21

Uit het hart gegrepen. De ‘we komen overal naar beneden, dus we hebben geen les nodig’ waas voor de ogen.

Helaas denken heel veel mensen zo. Zonde, want het brengt zoveel meer lol met zich en je bent veiliger onderweg.

Scheelt natuurlijk wel dat je de volgende ochtend minder koppijn hebt omdat je moest bezuinigen op droknen worden… ;)

(Door een fout in een quote verkeerd gelezen, kan weg)

❄️

Als het appartementje voor een midweek echt maar 75 euro p.p. kost ga ik volgend seizoen zeker daar eens heen! Kan er nog een weekje extra vanaf…
@570, weet je zeker dat je rekenvoorbeeld klopt?
Het uitje bij de Oude Dame is een dikke plus inderdaad :D

Sauze d’Oulx is echt een topgebied. Met zeker voor Italiaanse begrippen goede après ski. Goede keuze dus!

Wat doen sommigen hier trouwens overdreven zeg. Gasten van 18 die minimaal 5 jaar skiën, en dus al voor hun 13de begonnen, kunnen waarschijnlijk prima skiën. Sterker nog, ik ken gasten van 18 die na één week al beter skiën dan sommige Nederlanders die al 20 jaar les nemen.

Plaats een reactie