sneeuwalerts

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

gelezen op deze website:
SnowAlerts
Kijkt u regelmatig of er verse sneeuw is gevallen in Zillertal Arena? Dat is nu niet meer nodig, want wij doen dit voor u! Wanneer er sneeuw is gevallen, ontvangt u van ons een bericht via E-mail of SMS met daarin de hoeveelheid sneeuw die is gevallen in het dal en op de berg. Binnenkort weer in te stellen.

wat heet binnenkort? begin december?

Hoi Kees, we zijn er nu mee bezig. Binnen 2 weken zal het weer terug zijn op de website.

Martijn, mooi, want bij een andere website http://www.sneeuwhoogte.nl zijn ze helaas met deze service-alerts gestopt, wegens spam zeggen ze,
hebben jullie daar geen last van?
gr. Kees

Ik kreeg http://www.snowalerts.nl als alternatief van een kennis… lijkt prima te werken.

Hoi Kees, wij bieden deze dienst al 5 jaar aan (ook via sms) en het heeft altijd goed gewerkt. Veel skigebieden beginnen echter pas vanaf 1 december met het doorgeven van sneeuwhoogtes, dus dan werkt de dienst helemaal zoals het moet.

Hoi Martijn,
iets over dit forum,
bij het plaatsen van een bericht kan ik een mailadres intypen en er staat dat ik dan indien er reactie is een mail krijg, maar dat is dus niet gebeurd, zag ik, want ik kwam terug op het forum, zag dat er diversde reacties waren, maar had daar via mail niets van vernomen…
Kees

Hoi Kees, Je hebt helemaal gelijk. Door een fout aan onze kant werkt het nog niet. We hopen dit vandaag of morgen opgelost te hebben. Sorry voor het ongemak.

de email signalering werkt intussen,
goed werk!

Graag gedaan ;)

ik vraag me af of de alert nu wel of niet werkt?
ik krijg van diverse sites alerts, maar is die van sneeuwhoogte.eu van deze site?
als dat niet zo is, dan heb ik nog geen alert van wintersporters.nl ontvangen? terwijl er inj het door mij aangegeven gebied al diverse keren sneeuw is gevallen…

ik krijg dus wel alerts van snowplaza.nl en van snowalerts.nl,
die van wintersporters.nl heb ik nog niet gezien dus…
niet dat ik niet goed geinformeeerd ben, maar omdat de webmasters dit kunnen aanpassen zend ik dit door…

wel ontvangen de nieuwsbrief met titel:
Alpenweerpraat: veel sneeuw aan zuidkant

maar neem aan dit is geen alert omdat het algemeen is…

Krijg via snowalert de mails keurig binnen, van wel 10 dorpen. Vandaag nog 6 binnengekregen.

ik zal me nogmaals inschrijven met ander mailadres, kijken of het dan wel goed gaat

ondanks opnieuw inschrijven geen melding ontvangen terwijl er toch wel nieuwe sneeuw voorspeld wordt op die lokatie via andere kanalen,
maar na het opslaanknopje ingedrukt te hebben, blijft het venstertje staan, dus mogelijk wordt er niets opgeslagen?
zou er een bevestiging moeten volgen?

@Kees, er zou een melding moeten komen "bedankt voor het inschrijven". Wij versturen de Snow Alerts vanaf het moment dat de metingen accuraat genoeg zijn.

Gek op Vorarlberg

Wietse, ik krijg geen bevestiging/melding en eigenlijk keert hetzelfde invulmenuutje weer terug in beeld, maar dan weer met een leeg e-mail veld,
dus ik denk niet dat ik ingeschreven ben uiteindelijk,
ik heb me als proef ingeschreven voor zowel Koenigssleitern als winteerberg, met 2 verschillende mailadressen
mogelijk is er daar nog geen accurate meting zodat er ook geen alert verstuurd is?

Kees

@Kees, deze week / begin volgende week gaan de eerste Alerts er uit. Laat even weten mocht je eind volgende week nog niets hebben ontvangen. De melding in het formulier gaan we verbeteren, bedankt voor je feedback!

Gek op Vorarlberg

Als Bert boven zegt al van 10 dorpen en daarvan 6 op 19 november te hebben ontvangen, hoe kan het dan dat de eerste alerts er pas begin volgende week uitgaan?
of zou Bert vorig seizoen al ingeschreven zijn?

Ook ik heb de eerste alert van hier al ontvangen… beetje vreemd als de metingen nog niet accuraat zijn.
Tip bovenaan voor http://www.snowalerts.nl aangenomen, ingeschreven voor 3 gebieden en heb al sneeuwberichten gehad.

Hallo allemaal, even wat extra uitleg. Wij starten inderdaad pas eind november met het doorsturen van SnowAlerts. Wij (en alle bovengenoemde websites) krijgen sneeuwinformatue aangeleverd van de skigebieden zelf. Meer dan 95% van de skigebieden begint met het doorgeven van sneeuwinformatie rond twee weken voordat ze open gaan.

In de afgelopen 6 seizoenen hebben wij gemerkt dat SnowAlerts afgeven in oktober en november vaak niet het gewenste resultaat gaf. De metingen kloppen soms niet of zijn erg onzorgvuldig. Wij kiezen er dus bewust voor om wat later te starten. Overigens zijn we sinds gisteren begonnen.

Ah, ik heb inderdaad gisteren de eerste alert van jullie ontvangen…

Vandaag weer een alert ontvangen, maar die info klopt helemaal niet… er zou in de afgelopen dag 15 cm verse sneeuw in Zermatt gevallen moeten zijn, maar die is helemaal niet gevallen en elders op jullie site is daar ook niets over te vinden.

Hoi anoniem, we gaan er even naar kijken. Ik zie dat Zermatt na het versturen van de SnowAlerts om 12:31 een update heeft gedaan van de informatie.

Overigens een voorspelling van de verwachte sneeuwkans is nog wat anders dan de meting wat reeds gevallen is, en ik dacht dat sneeuwalert meer zou gaan over de voorspelling dan over de meting?

ik heb de eerste sneeuwalert nu ontvangen, dus dat blijkt te werken (zillertal arena)

alleen had ik het dorpje Koenigsleiten opgegeven,
maar de sneeuwalert is die van Zillertal arena,
klopt dat?

hahaha, ja, da’s wel vaag… ik gebruik http://www.snowalers.nl, is met voorspellingen en volgens mij erg nauwkeurig.

ahum, http://www.snowalerts.nl dus… (waarom kan je hier je bericht eigenlijk niet meer aanpassen?)

Plaats een reactie