Ligging skischoolverzamelplaats tov lift konigsleiten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Hallo,

Ik ben alvast aan het kijken voor een accomodatie voor volgend jaar in Konigsleiten.
Ik heb een paar vragen. Ik kan op de plattegrond enz, niet echt wijs worden waar je je kind "achterlaat" bij de skischool en of je dan zo bij de gondel zit. Ik zie nl 2 skischolen 1 bij de dorpsgondel en een aan de linkerkant. Kan je daar dan naar beneden skien naar de Sonwendkopf? Of moet je dan naar de andere kant lopen? Mijn zoon is gevorderd en hoeft dus niet op een oefenweide.

Die aan de linkerkant, oefenen ze in het begin bij de 2 Marchenwald liften. Hier kun je, zoals jij al aangeeft, naar beneden naar de sonnewendkopf.

De andere skischool (ubermoser) oefent bij de eberharterlift. Dit is de eerste dagen. De dagen erna is het verzamelen bij de Dorfbahn en gaan ze ook naar boven. Hier kun je niet met de skies onder verder. Hier moet je lopen naar de dorfbahn en dan naar boven.

Onderstaande link geeft ook veel info:

http://www.zillertalarena.com/nl/wald-koenigsleiten/winter/s…

15-02-2013 tot 23-02-02013 Tux

Die aan de linkerkant, blijven ze wel daar verzamelen, ook als ze dus gevorderd zijn (5e jaar les). Heb jij zelf nog een voorkeur voor een skischool?
En weet je (of iemand) nog een leuk gunstig gelegen appartementje? Ik heb in augustus geprobeerd wat te boeken voor dit jaar, maar alles zat helaas al vol (voorjaarsvakantie) Dus ik ben nu maar alvast aan het kijken voor 2013!

Ik heb ook geen idee wat de afstanden zijn in het dorp en of je erdoorheen kan skien of omhoog moet sjouwen met je ski’s

Ik zelf heb geen les meer maar mijn dochter van 10 gaat nu voor de 3e keer. Ze lest alleen niet daar maar bij obermoser, in het midden van konigsleiten. Zij gaat de 2e dag al naar boven met de dorfbahn met haar skiklas dus lang blijft ze nu niet meer op de oefenwijde.

Op zich is het dorpje niet zo groot maar als je met de dorfbahn naar boven wil dan moet je wel boven in het dorp gaan zitten anders moet je wel ietsje lopen, helaas stijl omhoog.

15-02-2013 tot 23-02-02013 Tux

Skikip…wij hebben 3 jaar in Appartement Voithofer gezeten. Prima appartement, met perfecte ligging t.o.v. de 2 Bergbahnen omhoog (de Konigsleieter bergbahn en de …huppeldepup, ben het ff kwijt). Die liggen iig naast elkaar.
Het appartement heeft aan de achterzijde uitzicht op de oefenweide, die middenin het dorp. Je bent dus lopend naar die gondels 3 minuutjes onderweg.

Volgens mij rijdt er naar die andere oefenweide een soort treintje daarvandaan. Maar dat zal voor jouw zoon dan waarschijnlijk niet meer nodig zijn. Skischool en verhuur zit ook vlak naast het appartement. Het enige nadeel is dat de supermarkt beneden in het dorp ligt waardoor je met je boodschappen een behoorlijk steile klim moet maken. Maar ja, als je met je appartement beneden zit, moet je voor die gondel klimmen naar boven. En naar de gondels ga je vaker dan naar de supermarkt ;-) Ik plak de link van het appartement hieronder, weet alleen niet of die werkt.

http://www.direktholidays.at/de/unterkunft.html?user_atonfew…

Bedankt, hij deed het hoor. Nu alleen hopen dat de rest dit niet gaat boeken! Ligt idd prima volgens mij, lijkt alleen een beetje karig ingericht?. Kan je ook evt boodschppen met de auto doen?. Kom je wel makkelijk bij die andere gondel of neem je die dan als je al van boven komt en dan doorskiet. En zo heb ik nog een duizend vragen… Ben graag goed voorbereid ;-)

groetjes

Ha Skikip…Het ligt idd prima. De inrichting is niet echt karig hoor. Er zit een normaal, net keukenblok in met oven en 2 echt hele ruime slaapkamers. Nette badkamer en wat ik (als niet-skier) zo lekker vond is dat er 2 grote balkons aan zitten. 1 vanuit een slaapkamer te bereiken en 1 vanuit het woongedeelte. Zo heb je altijd wel de zon, als die schijnt natuurlijk. Maar als je de hele dag aan het skien bent, heb je niet zoveel aan die balkons natuurlijk.

Het enige wat ik minder vond is dat je maar 1 2-persoonsbank hebt staan en verder alleen het vaste eetrondzit met tafel.

Boodschappen kun je ook met de auto doen hoor. Ik deed het lopend, maar pfoeh…terug een hele klim.

Qua skiliften weet ik alleen dat je vanuit dit app. heel dicht bij die 2 liften zit. Over andere liften kan ik je als niet-skier helaas niet zoveel vertellen, maar volgens mij kun je bij die andere gondel (bij dat andere oefweitje zeg maar) skiend komen. Op een pistenplan kun je dit wel terugvinden.

Wij hebben er 3 jaar met veel plezier gezeten, maar wilden na 3 jaar eens ergens anders kijken.

Er is 1 sparwinkel centraal in het hele dorp met een parkeerplaatsje.

Plaats een reactie