Zillertal Arena 14-03-14 tot 19-03-14

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Hierbij mijn eerste post vanuit het Duitse Würzburg. Hier wordt overnacht om morgen uitgerust door te reizen naar Zell am Ziller. In eerste instantie tot woensdag, maar misschien worden er nog wel enkele dagen aan toegevoegd.

Ik zal jullie komende week (proberen) dagelijks op de hoogte houden van mijn belevenissen. Nu snel naar bed en morgen naar de sneeuw!

Leuk leuk! Have fun ! Ik ga ook maar snel aan de slag met mijn verslag v/d laatste dag in Warth :P

Gang is alles

Vandaag gaat het dan echt beginnen :-)

null

Na de overnachting zijn we gisteren rond het middaguur aangekomen in Zell am Ziller. Het was erg bewolkt op grote hoogte, maar de zon zorgde toch nog voor veel warmte. Nadat het appartement was betrokken en de boodschappen waren gedaan hebben we even een kijkje genomen bij het middelstation.
null

De sneeuw die er lag was erg zacht, maar ijzig was het er niet. Hogergelegen pistes bieden hoop ;-)

Na het ontbijt gaan we straks de ski’s ophalen en kan het skien eindelijk beginnen.

Tijdens de carnaval was het in Ger los,toch 1600m,niet wit…ik hoop dat het nu wat kouder is en dat je tot het dal kunt skieen. Have fun.

Voor het slapen gaan nog snel even een update over vandaag. Dit maal zonder foto’s, deze zal ik morgen wel weer posten.

Het was vandaag erg bewolkt met in de middag regen vanaf zo’n 2000 meter. Daarboven ging de regen over in hagel/sneeuw met veel wind. Dit resulteerde in een pijnlijk gezicht en nauwelijks zicht.

Verder was het erg rustig vandaag, vooral als je niet anders dan de krokusvakantie gewend bent. Morgen zal mooie dag worden met veel zon en helder weer. Lekker genieten dus.

Blijf op de hoger gelegen pistes, dan zit je goed. Zelfs met de temperaturen van 15+ graden van afgelopen week was het hogerop best prima te skiën, al zijn de pistes op het eind van de dag wel grotendeels sneeuwhopen.
Maak ook zeker een keer in de ochtend de tocht naar Königsleiten, is de moeite waard! De 39 en 40 liggen er dan nog mooi bij en zijn bijna een racebaan. De 42 zwart is in de ochtend ook erg goed te doen nog.

vroeg de piste op en dan inderdaad de zwarte 42, heerlijk gewoon.

De Hochkrimml-Gerlosplatte lag er vorige week de gehele dag ook wel goed bij op de 1 na.

Super! Dat is het enige woord dat ik nodig heb om vandaag te beschrijven.

null

Vandaag, net zoals de komende dagen, rustig aan gedaan. Dit komt omdat ik amper 3 maand geleden een scheurtje heb opgelopen in een bovenbeenspier wat voor nogal wat ongemakken zorgt. Jullie tips met betrekking tot Gerlos-Konigsleiten zullen voor mij jammer genoeg dan ook niet worden getest ;-)

Vanmorgen scheen de zon reeds toen de wekker ging. De lucht was blauw op wat sluierbewolking na. Later was ook deze bewolking verdwenen. Direct vanaf het dalstation hebben we de kortste route genomen naar het hoogste punt in Zell. De sneeuw was er goed, het weer geweldig. Lekker skien, genieten op de terrassen en lekker rustig op de piste.

null

De hele dag hebben we ons beperkt tot de pistes boven de 2000 meter, waar de sneeuw tot een uur of twee gewoon goed was.

Morgen wordt er vroeg begonnen en, als het lichaam het toelaat, wordt er een bezoek aan Gerlos gebracht.

Leuk verslagje en mooie plaatjes!

Gang is alles

Morgen wordt er vroeg begonnen en, als het lichaam het toelaat, wordt er een bezoek aan Gerlos gebracht.

Jasper op 17 mrt. 2014 22:13

Probeer dan, als het enigszins kan, ook een keer de dalafdaling naar Gerlos te doen. Er zitten geen schokkend steile stukken in maar het is wel een erg mooie piste, vind ik. Mooi stuk tussen de bomen door!

nja dalafdaling naar gerlos ligt er dit jaar niet echt mooi bij door de weinige sneeuw, ik was er 2 weken geleden en hij was redelijk papperig, als je kunt naar de gerlosplatte eens gaan daar is er hele goed sneeuw

No sweat no glory

ga je donderdag ook eens extra vroeg de piste op ?
om 6.55 gaat dan de gondel open . lijkt me geweldig om er zo vroeg als een van de eersten te skieen.
wij vertrekken zaterdag naar zell am ziller en ben erg benieuwd naar jou verhaal hoe de pistes er de komende dagen bj liggen
kan je me ook iets vertellen over de verwachtingen van de komende week ?
de locals zijn wat dat betreft meestal erg betrouwbaar .
wens je nog een fijne vakantie en geniet ervan

Even een mijn antwoord op alle reacties hier. Het dagverslag volgt later vanavond.

Morgen wordt er vroeg begonnen en, als het lichaam het toelaat, wordt er een bezoek aan Gerlos gebracht.

Jasper op 17 mrt. 2014 22:13

Probeer dan, als het enigszins kan, ook een keer de dalafdaling naar Gerlos te doen. Er zitten geen schokkend steile stukken in maar het is wel een erg mooie piste, vind ik. Mooi stuk tussen de bomen door!

Mike123 op 18 mrt. 2014 14:14

De dalafdaling heb ik niet gedaan, ondankt dat het erg goed ging met m’n bovenbeen. De sneeuw in Gerlos was om 10:30 bovenin namelijk al erg zwaar en dus het ik het risico niet genomen om nog lager te gaan skien, zoals de dalafdaling of zwarte piste richting Konigsleiten.

nja dalafdaling naar gerlos ligt er dit jaar niet echt mooi bij door de weinige sneeuw, ik was er 2 weken geleden en hij was redelijk papperig, als je kunt naar de gerlosplatte eens gaan daar is er hele goed sneeuw

clubbrugge op 18 mrt. 2014 17:23

Zo ver ben ik dus niet gekomen. De sneeuw in Zell is ook erg goed doordat de meeste pistes hier noordelijk gelegen zijn wat de dooi door de zon wat verminderd.

ga je donderdag ook eens extra vroeg de piste op ?
om 6.55 gaat dan de gondel open . lijkt me geweldig om er zo vroeg als een van de eersten te skieen.
wij vertrekken zaterdag naar zell am ziller en ben erg benieuwd naar jou verhaal hoe de pistes er de komende dagen bj liggen
kan je me ook iets vertellen over de verwachtingen van de komende week ?
de locals zijn wat dat betreft meestal erg betrouwbaar .
wens je nog een fijne vakantie en geniet ervan

maurice4 op 18 mrt. 2014 18:47

Donderdag wordt er wel weer vroeg begonnen, maar niet om 07:00. Tot 8:30 zijn alle andere liften dan nog gesloten, dus dan ben je verplicht tot 1 afdeling die niet al te best is op dit moment. Toevallig heb ik vandaag nog met een "local" gesproken bij de skiverhuur. Voor komend weekend (zondag) wordt er verse sneeuw verwacht, zelfs tot in het dal.

Komende dagen nog meer verslagen en updates aangezien we ons verblijf reeds tot vrijdag hebben verlengt.

Wat was het warm vandaag! Jas half los, ventilatieritsen open en veel drinken (water ;-)). Het was vandaag erg zonnig en warm, met in de loop van de dag al enkele voortekenen voor de dag van morgen: meer wolken.

null

Lekker lunchen op de rand van de piste

Vanochtend reeds om 9:00 vertrokken om zo snel mogelijk naar het hoogste punt te "liften". Het was ondanks het vroege tijdstip al behoorlijk druk, want ik ben natuurlijk niet de enige die van de betere sneeuw in de ochtend wil genieten. Op de pistes was deze drukte overigens niet meer terug te vinden.

null

De sneeuw was in het begin nogal ijzig op de noordhellingen van Zell. Eenmaal in Gerlos was het echter helemaal anders. Hier was de kwaliteit van de sneeuw om 11:00 al erg matig. Trage, zware sneeuw en overal buckelpistes. Daarom maar besloten om zo snel mogelijk terug te keren naar Zell. Hier vond ik wel de pistes met goede sneeuw en mooie pistes.
null

Al met al dus een prima dag. Morgen zal het weer iets minder zijn, maar dit komt de kwaliteit van de sneeuw natuurlijk wel ten goede.
null

Lekker foto’s weer!
Ga je ook nog een dag ofzo naar Mayrhofen?

Gang is alles

Zillertal 3000 lag er vorige week inderdaad ook nog goed bij. Bij de Rastkogel omhoog hebben we prima pistes aangetroffen. Dat de pistes in Gerlos al vroeg kapot zijn was onze ervaring vorige week ook al, vandaar de tip om vroeg de dalafdaling te doen. De hele boel ligt zo vol in de zon, dat er geen houden aan is.

Plaats een reactie