Parkeren Val Thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Wat is de goedkoopste optie om te parkeren in Val Thorens? Of evt een dorpje beneden?

Graag tips :)

In ValTho kun je nergens gratis parkeren. Het goedkoopst is het om vooraf een plekje te boeken via ValThoParc. Kost circa een tientje per dag, maar dan sta je wel droog en overdekt.

Goedkoopste optie, check de site van “ValTho parc”.
Ik zou niet gaan beginnen met uitpakken en dan helemaal terug tot Les Menuires rijden in de hoop op een plek en dan maar zien dat je terug naar Val Tho geraakt… trouwens in Les Menuires is het ook grotendeels betalend dacht ik.
Kies gewoon voor de optie in een gesloten parkeergarage, je wagen staat er droog en ‘warm’, die 60eur betaal je met plezier als je het gemak hebt tegenover de tijd en rompsloop die je er voor moet maken.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

In Les Menuires waren, althans tot vorig jaar, veel vrije parkeerplaatsen. De parkeerrelatie Valtho/Les Menuires is al eerder onderwerp geweest op dit forum.

Hen48

Vooraf boeken bij ValThoParc is het zeker waard. Kies je toch voor de goedkopere onoverdekte, dan goed onthouden waar je geparkeerd staat 😂 uit ervaring weet ik dat dat zoeken niet echt prettig is (door m’n reisgenoten)

Gewoon P1 nemen, sta je lekker overdekt wat ons 2 jaar geleden erg scheelde met het omleggen vd sneeuwkettingen.
Ook net als voorgaande jaren weer een plekje gereserveerd eind februari.
Uiteraard wel afhankelijk van in welk gebouw je zit. Maar P1 is redelijk centraal.

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

In Les Menuires kun je prima parkeren. Bij aankomst op zaterdag rustig uitpakken. De volgende dag (ochtend) wel vroeg naar Les Menuires rijden. De auto daar parkeren en dan loopt daar ook een pad (blvd cumin volgensmij) vanaf je parkeerplaats kun je dus zo naar het pad en vervolgens na de eerstvolgende lift skieën. Tenminste zo doen wij dat. Op de laatste dag wanneer je klaar bent met skieën, ga je weer via dat pad terug en kom je weer bij je auto uit, en rij je richting Val
Thorens.

In LM is op 95% van de plekken gratis parkeren. Alleen bij de toren is een kleine betaald parkeren plek. Maar parkeren in LM terwijl je in VT zit zou ik niet doen. Via de weg is het 10 km of zo. Dat is een heel gedoe bij aankomst en vertrek. Dan gewoon 7 tientjes voor die overdekte plek.

@SPAM, daar heb ik nooit last van. Auto wordt daar pas neergezet wanneer alle drukte voorbij is of nog voor de drukte weer naar boven gereden. Maar iedereen natuurlijk zijn eigen ding.

Wellicht hebben jullie een makkelijke manier gevonden maar in VT mag de wagen maar kort aan de weg staan. Normaal bij aankomst eind van de zaterdag moet je dan na het uitpakken nar beneden en met de bus omhoog omdat de liften niet meer gaan. Bussen zijn betaald want alleen met skipas en dan nog alleen in LM zijn ze gratis. Bij het vertrek ga je dan skiënd naar beneden voor dat de liften opengaan, moet je een stuk lopen en evt auto uitgraven, andere schoenen aan en 10 km omhoog.

Dat is best wel wat werk en zorgt voor flinke vertraging bij de aankomst en vertrek.

Let ook op dat een busjes vaak niet in overdekte garages passen en normale auto’s met skiboxen ook niet. Dat moet je kiezen voor de niet overdekte parkeerplaats.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie