Lift verdwenen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

In 2012 was ik in La Toussuire, waar een héle oude krakkemikkige 2-persoons stoeltjeslift naar boven ging. Deze kwam uit bij het pisterestaurant ‘Chalet le Foehn’, waar je via piste ‘Gorges’ naar beneden kon. Je moest voor deze lift altijd vanuit het drukke gebied van La Toussuire een weg oversteken en daar kon je dan omhoog.
Ik zie deze lift nu echter niet meer staan; is die verwijderd ofzo?

Ik kan me niet voorstellen dat het de lift ‘Tete de Bellard’ is, die start en eindigt naar mijn idee teveel naar links. En het is niet TK Le Marolay, dat is een sleeplift en eindigt juist teveel naar rechts. Er zou nog iets tussenin moeten zitten maar waar is die gebleven?? ;-)

Een Facebookupdate van Les Sybelles van 26 juni 2013 om 9:43 over de veranderingen voor 2013/2014:

Les Sybelles La Toussuire / Les Bottières

  • Remplacement des Télésièges Ravières et Gorges par un télésiège débrayable 6 places.
  • Remplacement des deux téléskis Lauze et Marmottes par deux nouveaux à enrouleurs sur un tracés légèrement différent.
  • Renforcement de la neige de culture

Saint Colomban des Villards
Restructuration du front de neige avec installation d’un tapis débutant à la place du fil-neige, la création d’une piste verte du sommet du téléski de Rogemont, reprofilation complet de l’espace qui sera mieux adapté aux différents niveaux des skieurs, allongement par l’aval du téléski de l’Epinette et réorganisation de la neige de culture sur le front de neige avec l’ajout d’un enneigeur basse pression.

Saint Sorlin d’Arves

  • Préparation avec la mairie du dossier pour la retenue collinaire
  • Sécurisation de la piste de la Combe avec de nouveaux filets
  • Ajout de sécurité enfants sur certains télésièges
  • Signalétique renforcée sur le domaine
  • Ajout d’écrans d’informations supplémentaire
  • Nouveaux modules pour le snowpark
  • Renforcement de la neige de culture

Le Corbier

  • Ajout de sécurité enfants sur certains télésièges
  • Signalétique renforcée sur le domaine

Conclusie: Die lift is dus inderdaad verdwenen ;)

Aha, vandaar. Wel suf dat ze dan niet even een andere lift neerzetten…het was zo’n mooie afdaling om aan het eind van de dag nog even te doen, met de lift omhoog, bij het hutje nog even wat drinken en dan lekker naar beneden raggen… :-)

Plaats een reactie