Van Westendorf naar het 'grote blauwe' skigebied naar Scheffau skiën?

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hoi! Ik ben van plan om in Januari met mijn ouders naar SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental te gaan. Ik geniet het meeste van snelle blauwe en rode pistes, mijn ouders doen het wat rustiger aan en houden van blauwe pistes met wat tochtjes. We staan nu voor een dilemma: welk dorp is het leukste voor ons?

Ellmau of Scheffau aan de kant van het grote pistengebied zien er goed uit, maar zijn de dorpjes ook leuk om doorheen te lopen? Rijdt er binnen het dorp een bus om naar de skilift te komen?
Westendorf ziet er ook leuk uit, maar de grote vraag is, of je vanaf daar ook naar het ‘grote’ blauwe skigebied kunt komen met een lift/blauwe piste?

Dank voor jullie reacties :)

*bericht bewerkt door mennooo op 31 okt 2016 20:45

Als je twijfelt tussen Scheffau en Ellmau, dan zou ik voor Scheffau gaan. Dit ligt toch iets meer centraal dan Ellmau.
Westendorf vind ik persoonlijk ook wat aan de rand. Evantueel kan je Söll nog overwegen.

*bericht bewerkt door frederik_15 op 31 okt 2016 21:57

Ellmau is wel een gezellig dorpje (met skibus)

Waarom kies je niet voor Brixen?? Lekker centraal en een breed dal met veel wandelmogelijkheden.

Übung macht den meister!!!

Maar Brixen is wel minder gezellig dan Scheffau en Westendorf

Vanuit Westendorf kan je zowel skiend (rood) als met de lif vanaf de choralp naar Brixen gaan en vanuit daar de leuke, blauwe/rode tochtjes maken.

De pistes aan de kant van Soll zijn ook heel erg mooi

Vanuit Westendorf kan je sowieso naar Brixen skiën en van daaruit naar Scheffau, echter is dat wel een rode piste van de Chorapl naar Brixen toe.
Is overigens wel goed te doen hoor :-)

Westendorf zelf heeft ook aardig wat blauw hoor en het is een gezellig dorp, ook als je niet gaat skiën kan je je er denk ik wel vermaken.

Vanuit Westendorf kun je natuurlijk ook gemakkelijk naar Kirchberg. De afdaling naar Ki West is geen moeilijke, hij is weliswaar rood, maar heel goed te doen. Aan de kant van Kirchberg is het een en al blauw. Je kunt de afdaling naar Ki West overigens ook met de gondel doen.

@Robert7, de Ki-West afdaling was eerst blauw en is later rood gemaakt, dus is idd goed te doen :-)

Ik heb voor Scheffau gekozen dit jaar de kleur piste maakt me niet zoveel uit maar vind het lekker centraal liggen ,hier heb je meeste blauwe pistes, en mooie rode pistes bij Soll beide hebben ook een mooie rode en blauwe dal afdaling. Ook de Hartkaiser pistes (Elmau) zijn erg mooi In beide dorpen rijdt er een skibus maar vaak afhankelijk waar precies zit hoe vaak hij komt.Voor de rest stellen beide dorpen niet heel veel voor ,maar wel gezellig.

Plaats een reactie