2e week van maart naar Wilder Kaiser

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

14 maart ga ik naar Wilder Kaiser-Brixental.
Nu is mijn vraag wat jullie ervaringen zijn met Wilder Kaiser (vrij) laat in het seizoen. Zijn de sneeuwcondities over het algemeen nog voldoende?
En in welk dorp (wat behoort tot het gebied) zouden jullie gaan zitten? En waarom? ;-)

Ik ben benieuwd!

Wilder Kaiser heeft zeer goede sneeuwcondities voor het moment, àls het nu nog blijft sneeuwen, zijn de pistes perfect voor de krokus. Stopt het echter nu meteen, is er kans dat de pistes er niet zo goed bijliggen. Zeer goede dingen te zeggen over St. Johann en Waidring-Steinplatte. Niet de àllergrootste gebieden, maar hier heb je dagen skiplezier! Pistes variëren van blauw tot zwart-sportief.

Als je voor de gezelligheid gaat, wegblijven uit Kitzbühel en Sell Am See…niet zo aangenaam

Bedankt voor je snelle reactie.
Ja weet je wat het is, ik zit vast aan dit gebied en ook aan deze datum, omdat ik een wintersportvakantie gewonnen heb :-).

Naah, ik hou wel een beetje van gezelligheid. Dus er mag wel wat te doen zijn in de dorpen.

Meer ervaringen zijn welkom! Hoe meer hoe beter!

Het hangt er maar net van af wat je wil.

  • Ik zou Ellmau, Hopfgarten, Going, Itter en Kelchsau sowieso laten afvallen. Kelchsau omdat het in een apart deelgebied ligt, Hopfgarten en Itter door de verouderde liften in die hoek, Ellmau en Going omdat je met het treintje omhoog moet en toch al redelijk aan het uiteinde van het gebied zit.
  • Voor de après-ski kies je natuurlijk Westendorf.
  • Boven Ellmau, Going, Scheffau en net tot aan Brixen liggen veel blauwe en lichtrode pistes.
  • Boven Söll, Itter, Hopfgarten en tot aan Brixen heb je vooral rode en zwarte pistes.
  • Boven Westendorf ligt het er enigszins tussenin. Brixen is sinds enkele jaren ook met dit deelgebied verbonden, daardoor is het hele gebied nu aaneengesloten op 8 kilometer in Kelchsau na.
  • 3 van de 4 dalafdalingen naar Brixen (enkel die vanuit Westendorf niet) en de dalafdaling naar Hopfgarten liggen pal op het zuiden. Ook met de huidige condities zullen die in maart waarschijnlijk dicht zijn. Als er geen regen- of zware dooiaanval komt, zal de rest nog (bijna) helemaal geopend zijn, houd wel rekening met stevige papsneeuw op de dalafdalingen en zuidhellingen in de middag. (ervan uitgaande dat er de komende weken nog zo nu en dan sneeuw zal vallen)
  • Van de gebieden met een op het noorden gelegen dalafdaling ligt Scheffau het meest centraal, hier is echter maar weinig après-ski. Ik ben niet bekend met de après-ski in de andere dorpen.

Naar mijn mening zijn Brixen en Scheffau dus de beste keuzes.

❄️

Uit welke dorpen heb je de keuze?

Wat grappig! Dat ik je ook nog op dit forum tegenkom! Ik heb de reis naar schladming gewonnen. Hoezo zit je aan deze datum vast? Je mocht er toch meerdere doorgeven. Wilder kaiser is een heel leuk gebied, en het ligt maar net aan het weer hoe de pistes erbij liggen. Als er dan nog sneeuw gaat vallen heb je natuurlijk geluk.

een vakantie gewonnen wauw das pas lekker! veel plezier.

Vorig jaar 1e week maart geweest, echt heerlijk weekje hoor met zelfs verse sneeuw! Zeker als je het gewonnen hebt ga je hier echt wel van genieten! Bij soll zijn de pistes de hele dag nog goed dan, en ook de aualm en noordelingen bij scheffau en ellmau houden zich altijd prima. Bij veel zon de zuidhellingen voor de vroege ochtend laten.

2 jaar geleden exact zelfde week gedaan. Toen heel veel sneeuw, was ook wel heel warm waardoor het in middagbwel papperig werd. Het gebied kent echter vele noordelijk geleden pistes waardoor het zeer aangenaam bleef als je een beetje uitkeek waar je ging skien. Wij verbleven toen in scheffau. Inderdaad weinig apres-ski, behalve op zaterdag wanneer er toch een fijn feestje is. Na deze fijne ervaring 2 jaar geleden zijn we vorig jaar gewoon terug geweest.

better to be off piste, then to be pisted off

Allereerst bedankt voor jullie reacties! :)
@David23 een mooie complete reactie, dank. Ik denk inderdaad dat ik ook tussen scheffau en Brix ga kiezen! Op moment heb ik een lichte voorkeur voor Scheffau. Mede omdat je daar (vrij) centraal ligt en aan de noordelijke afdalingen zit.
@frederik_15 ik weet niet exact uit welke dorpen ik mag kiezen. Morgen bel ik even naar het toeristenbureau in Oostenrijk en dan vraag ik daar ook meteen naar. Het dorp moet sowieso behoren tot het skigebied Wilder Kaiser -Brixental
@Melissa2 wat leuk! Nog gefeliciteerd! Ja klopt ik mocht inderdaad uit meerder data kiezen. Maar ik zit met mijn studie, tevens zit mijn reisgenoot ook aan deze week vast…
@Marjanvl bedankt!
@Atomic- @Wim7 bedankt voor jullie reactie. Ik hou de info in mijn achterhoofd bij het maken van mijn keuze. ;)

Moest je in scheffau hotel leitenhof mogen kiezen, absoluut niet twijfelen. Ben er zelf 2 jaar op een rij geweest en jammer genoeg was het dit jaar reeds bezet.

better to be off piste, then to be pisted off

Wij komen al verschillende jaren in die week naar de Skiwelt en zijn dat dit jaar ook weer van plan. Nog nooit spijt van gehad, over het algemeen prima condities, al moet je bij wat warmer weer op tijd op de piste staan. De locatie waar je zit maakt mi. niet zoveel uit. Wij zijn zowel in Itter, Söll, Scheffau als Ellmau geweest en vanuit al die plaatsen zijn de goede pistes probleemloos te bereiken. Heb je de mogelijkheid om vanuit Scheffau omhoog te gaan dan zit je wel direct midden in het gebied met diverse kleuren pistes en de keren dat wij er waren altijd nog de dalafdaling open.
Over het treintje vanuit Ellmau wordt soms wat meewarig gedaan maar in die periode zijn er nauwelijks wachttijden en ben je zo boven, met ook weer fraaie dalafdaling. Trouwens: dit jaar schijnt het treintje voor het laatst te rijden en wordt vervangen door een gondel. Nog één seizoen nostalgisch omhoog…

Plaats een reactie