SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental 14-02-2014 - 21-02-2014

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Kitzbüheler Alpen 14/02/2014 – 21/02/2014
Het is weer eens zover! Tijd voor een nieuwe wintersport, ditmaal gaat de reis naar de Kitzbüheler Alpen. Mijn uitvalsbasis is zoals gewoonlijk Brixen im Thale, waar ik al sinds mijn 2e maand van mijn leven kom. Dit jaar heb ik een Kitzbüheler Alpen All Star Card, waardoor ik ook naar de gebieden Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang, Schneewinkel, Kitzbühel, Zell am See – Kaprun en het Ski Juwel Alpbachtal-Wildschönau kan gaan. Naar SHL ben ik al in december geweest, wat hier (https://www.wintersport.nl/forum/topic/137834) te lezen is. Tijd om de eerste dag van deze vakantie te laten showen!

SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental 14/02/2014
Het is vandaag Valentijnsdag, de grootste commerciële liefdesdag die er bestaat. Ik kijk er dus niet naar om en wij gaan gewoon lekker naar Oostenrijk! Ons pension staat in Brixen im Thale, we zitten op ongeveer 5 minuten van de gondels, met de auto dan wel eens waar. We vertrokken afgelopen nacht om 02:45 vanuit Alblasserdam. Na een rit van ongeveer 9 uur (met pauzes) kwamen we aan. Spullen droppen en omkleden, passen kopen en op naar boven!

null

München it is! Dit betekend dat het nog een klein uurtje rijden is.

null

null

Waar zouden we toch zijn?

null

null

Des te dichter we bij de Alpen kwamen, des te meer sneeuw wij zagen. Al was dit feestje snel over, want het is niet zo goed als je denkt. 3 van de 4 dalafdalingen in Brixen zijn open.

null

Salzburg en Innsbruck? Nope, geef mij maar Brixen im Thale!

null

De weg richting het noorden was het stau, jammer joh!

null

Is het nou lente/herst of toch nog winter?

null

Bergen!

null

We komen dichter en dichterbij. Het gevoel wordt steeds groter, kom maar op!

null

Slot Kufstein, vooral in de nacht is het prachtig.

null

Aaah, toch nog sneeuw. Goed teken :) Dit is trouwens de Höhe Salve, het één-na-hoogste punt van SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental.

null

En daar heb je Wildschönau.

null

Zomer in het dal, winter op de berg.

null

De sneeuwtong van Hopfgarten.

null

Daar ergens ligt ons pension.

null

En dit zou de rode dalafdaling moeten zijn van Brixen, toch blijf ik hoop houden dat ik deze afdaling voor het einde van de vakantie kan doen.

null

De SkiWeltbahn, die vanuit het dal van Brixen im Thale naar de Choralm gaat. Deze lift duurt 10 minuten.

null

Gras in het dal, sneeuw op de berg.

null

De besneeuwde Höhe Salve, ik denk dat ik deze zondag maar weer eens ga verkennen, de zwarte afdalingen daar vanaf blijven leuk.

null

Scheffau, met het uitzicht op de Höhe Salve.

null

Ook al kom ik hier mijn hele leven, het blijft prachtig!

null

De Eiberg II, aan de andere kant is de Eiberg I.

null

De Kummereralm met de Wilder Kaiser op de achtergrond.

null

Druk was het zeker niet vandaag! Ik verwacht morgen meer drukte vanwege de begin van de vakantie.

null

En met deze foto sluit ik af voor vandaag.

Statistieken Skiline 14/02/2014
Vandaag is de vakantie begonnen met de lift van 13:04 omhoog naar Hochbrixen. Het hoogste punt waar ik vandaag was, is te vinden op 1680 meter hoog. Het laagste punt is in Scheffau op 687 meter hoog. Ik heb in totaal 15 liftritten gedaan, 3793 verticale meters afgelegd en een afstand van 20 kilometer voldaan.

null

Bis morgen! Rond ditzelfde tijdstip komt dan het verslag van die dag. Ik heb ook een Sportcam, maar dat komt pas als ik alle dagen gefilmd heb. Tschüss!

Carnas on Tour

Dank je wel voor je verslag en de mooie foto’s! Fijn dat jullie een goede reus hebben gehad. Brixen en omgeving ziet er uit zoals wij het hebben achtergelaten begin januari. Ik hoop dat er toch nog wat sneeuw en kou gaat komen. Wij hebben geen All Star pas… Nog vier dagen en dan komen wij ook die kant op. Ik ga jouw berichten dus op de voet volgen ;-) Viel Spass!!

@Simone Haha bedankt :) Jullie ook veel plezier, verblijf je weer in Brixen e.o.?

Carnas on Tour

Tnx! Ja wij staan op de camping in Brixen ;-)

Leukleuk, ik zal ook proberen een verslag te doen elke avond over mijn beleving in Warth :)
Wij kunnen zondag pas boarden :(

Gang is alles

leuke foto’s weer @svennoo , leuk om te lezen ook!

Certified ski-boy, glijbewijs

Leuk hoor, ziet er goed uit! Kijk uit naar je andere dagen

Heel eerlijk, na het zien van deze foto’s ben ik blij dat ik volgende week naar Ischgl ga ;)

Kom er ook al 14 jaar en ga er nooit meer weg! Volgende week voor de tweede keer dit jaar naar Söll!

Veel plezier nog en hoop dat er nog wat sneeuw valt

Bedankt voor de reacties!
@Simone Misschien dat ik je wel zie, haha. Met wie ben je allemaal?
@Bas12H Veel plezier alvast!

Ik ben dom.
Ik had de datum en gebieden waar ik geweest ben nog niet veranderd in FastStone Photo Resizer, dus ik moet de foto’s opnieuw uploaden… Het verslag is in ieder geval getypt, dus ik hoef ze er alleen nog maar in te zetten en te plaatsen. Tot morgen!

Carnas on Tour

leuk om het verslag te lezen,ik ben gisteren thuis gekomen weekje niedrau,3 keer een dagje geskied in het gebied brixen,de witte tong in hopfgarten ook gedaan,de auto stond daar geparkeerd,hij was wel te doen hoor,paar plekjes,en een beetje zacht.voor de rest in elmau,going,sheffau,en soll geskied

Mooie foto’s, het lijkt een beetje op het moment toen wij naar Vorarlberg reden twee jaar geleden, maar dan wel in april :)

SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental & Bergbahnen Kitzbühel 15/02/2014
Weer een nieuwe dag. Vandaag op de planning stond Westendorf en een gedeelte van het gebied van Bergbahnen Kitzbühel. Voor het eerst verlaat ik ‘mijn’gebied voor een ander gebied ernaast, ik ben benieuwd!

null

null

null

Het is weer een nieuwe dag, dus tijd voor nieuwe foto’s. We werden om 07:30 wakker en om 08:00 was pas het ontbijt. Dus genoeg tijd voor foto’s vanaf het balkon.

null

Aangezien ik dit jaar een All Star Card heb, ga ik vandaag eens een uitstapje maken naar het gebied van Kitzbühel.

null

De Kitzbüheler Horn ligt er goed bij vandaag.

null

Nee, vandaag niet SkiWelt. Nou ja, een groot gedeelte dan van Westendorf.

null

Deze lift duurt 10 minuten, ongeveer, dus nog even energy opladen voor een dag van ongeveer 40 kilometer!

null

Normaal gesproken ligt hier altijd enorm veel sneeuw, maar nu zie je gewoon een beekje lopen. Ik wist trouwens ook niet eens dat die daar ligt…

null

En natuurlijk ook de Höhe Salve ligt er goed bij vandaag.

null

null

Kleine fotosessie op de Choralpe.

null

Dit moet ik nog steeds een keer gaan doen. Alleen komt er nooit wat van, van het paragliden.

null

Maar goed, we gaan door. Op naar de Fleiding! Deze slome lift bied genoeg mogelijkheden om schitterende foto’s te maken.

null

null

null

Zoals hier te zien is. Aan de ene kant is zo’n slome lift wel handig :)

null

En daar ga ik vandaag heen, de Pengelstein.

null

null

Nog even wat random foto’s.

null

En deze hebben we zo maar even gedaan! Gewoon laten lopen en lekker snelheid maken, heerlijk rustig is het.

null

null

null

Nog even wat foto’s schieten en dan gaan we de Ki-West afdaling doen.

null

Die hebben we dus gedaan, even een kaart gepakt van Kitzbühel. Nee natuurlijk niet deze grote, dat zou niet in mijn jaszak passen.

null

Hallo Bergbahn Kitzbühel!

null

null

null

Ik keek mijn ogen uit. Dit zal een erg leuk dagje worden :)

null

Apart verhaal, ik ben inmiddels op de Pengelstein. Nadat ik de Pengelstein I had genomen wilde ik naar de Pengelstein II gaan. Toen ik daar aan kwam, bleek die het niet meer te doen. Dus terug naar de I en vervolgens weer daarmee omhoog. Daarna de Hieslegg en de Usterkar. Deze heeft Skiline.cc alleen niet gepakt, want er staan bij de liften op de berg geen poortjes. Apart verhaal hoe ze het berekenen. Maar dat staat gedetailleerd uitgelegd bij het stukje Statistieken Skiline 15-02-2014.

null

null

A fijn, ik ben bovenop de Pengelstein. Ik heb even wat gegeten en vervolgens de 3S genomen naar Jochberg.

null

null

Natuurlijk eerst wel even wat foto’s gemaakt, ghehehe.

null

Het is en blijft een prachtig board.

null

null

null

Het blijft een bijzondere ervaring. In het begin zat ik wel vol met adrenaline, maar daarna kon ik rustig onderuit zakken.

null

De Horn vanaf de Wurzhöhe.

null

We liggen duidelijk lager dan de Pengelstein.

null

null

null

null

En ook hier is het prachtig!

null

Inmiddels heb ik de blauwe 66 en vervolgens de rode 60 genomen richting de Wagstättbahn in Jochberg.

null

I’m so lonely…

null

null

Daarna heb ik de Talsen genomen terug naar de Wurzhöhe.

null

Hallo Pengelstein, daar zijn we weer!

null

Hoe origineel kan je een foto hebben? kuch

null

Inmiddels had ik de blauwe 30 en blauwe 31 genomen naar het dal van Skirast. Daarna de bus terug gepakt naar de Ki-West. Het ene puntje in de verte is de Grossvenediger.

null

En daar ben ik dus vandaag geweest.

null

Daarna vanaf de Gampenkogel (Ki-West) naar de blauwe 111 gegaan en de Choralmbahn genomen terug naar de Choralpe.

null

Er was ook een moeder met twee kinderen bezig aan een sneeuwpop, hoe lief.

null

De kruising met de Alpenrosenbahn. WIJ ZIJN LEKKER HOGER!

null

null

Daar ergens ligt dus het Zillertal.

null

Toch nog een end…

null

En met deze lift begonnen we deze dag.

[

null

En weer de Höhe Salve.

null

Vervolgens had ik de gondel naar Hochbrixen genomen. Daar heb ik nog 2x de blauwe 3 gehad en daarna weer met de gondel naar beneden, puur omdat het kan!

null

En met deze foto sluit ik dit verslag af, om een indicatie te geven hoe het heel de dag is geweest qua drukte.

Statistieken Skiline 15-02-2014

null

Volgens Skiline heb ik vandaag 41 km gesnowboard. Dit klopt niet, want er staan niet bij elke lift poortjes waar je je registreert met je skipas. Dit is wel jammer, want zo krijg je niet een reëel getal van je aantal kilometers. Ik denk zelf dat het werkelijke getal rond de 45 ligt. Het laagste punt waar ik vandaag geweest ben is 794 meter hoog. Het hoogste punt is 1957 meter hoog. Ik heb 20 liftritten gemaakt en 7344 verticale meters afgelegd.

Carnas on Tour

Super zo’n gedetailleerd verslag! En wat een mooi weer ook! :)

Wauw weer een super mooi verslag! En gave foto’s heb je gemaakt. Was het vandaag wel drukker? Of is iedereen naar de zuid Alpen gevlucht? Wij zijn vanaf woensdag op de pistes te vinden. Ik ga met mijn gezin (man en twee kinderen). Veel plezier nog en blijf vooral posten ;-)

Kitzbüheler Alpen – Bergbahnen Kitzbühel 16/02/2014
Vandaag was een rare dag. Ik kwam op een gegeven moment in aanraking met een snowboard groep en ik wilde sowieso mijn technieken iets verbeteren. Dus ik voor een dag ingeschreven en het was zeer gezellig! Ik heb dus weinig foto’s gemaakt. Wel een aantal natuurlijk, maar die zijn net zoals gisteren ochtend. Vandaag was het een bewolkte dag met in het dal regen (aan het einde van de dag sneeuw) en op de berg sneeuw. Ik zal de foto’s van in de ochtend wel zien, maar inmiddels zijn ze wel eentonig, hahaha.

null

Daarachter ben ik weer geweest. Deze dag had zoals ik al zei een hele onverwachte wending, maar het was super leuk!

null

Net als bij Kitzbühel lag SkiWelt ook in twee lagen bewolking. In het dal regen en op de berg sneeuw.

null

Daarachter zou de Familien Abfahrt moeten liggen. Helaas is deze groen, jammer…

null

Andere kamer dit jaar, maar als het zonnig is en ik ben op tijd terug, krijgen jullie de welbekende foto van mij van dit uitzicht!

Statistieken Skiline 16/02/2014

null

Zoals gewoonlijk klopt er HELEMAAL niks van deze Skiline. Ik heb meerdere liften vaker gedaan. Gelukkig weet ik persoonlijk zelf wat ik precies gedaan heb en kan ik een inschatting maken van het totale aantal kilometers van. Mijn inschatting is ongeveer 20 kilometer in plaats van 14 kilometer… Maar om Skiline dan maar af te gaan, komt het op dit neer: Het laagste punt was ongeveer 800 meter hoog. Het hoogste punt was ongeveer 1980 meter hoog. Ik heb 3421 verticale meters afgelegd en 14 kilometer gesnowboard.

Morgen komt de Streif en de Horn echt aan de beurt! Dan zal ik de GPS Tracking aanzetten van Skiline, hopelijk krijg ik dan een realistischere beeld van deze dag in Kitzbühel. De route is al bijna uitgestippeld. De kleding hangt nu te drogen en de snowboard ligt achterin de auto. Tot morgen!

Carnas on Tour

@Simone dat is ook laat, hahaha. Ik ben altijd na afloop van het snowboarden in de Papala Pub te vinden bij de gondels in Brixen. Misschien dat ik je daar wel eens zie, als je kinderen daar oud genoeg voor zijn. Ik zie namelijk wel eens kinderen van 11/12 jaar rondlopen met hun groep. En anders misschien op de piste. In ieder geval, geniet ervan op de camping en de pistes! En ik blijf natuurlijk ook posten. Foto’s maken is natuurlijk ook een van mijn hobby’s, vooral dit soort foto’s :D

Carnas on Tour

Leuk verslag weer, morgen komt ook weer een leuke zo te horen :3

Gang is alles

Ja maar wij blijven dan anderhalve week ;-) De kids komen wel eens in de papalapub (12 en 8 jaar) dus inderdaad misschien treffen we elkaar. Ik weet iig hoe jouw board eruit ziet :-)

leuk hoor! Net even alle 3 dagen bekeken en man nu kan ik echt niet meer wachten tot ik ook kan :P

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

@Jesper Dag 3 stelde niet veel voor Whatsapp spookje hahahah
@Simone Morgen zal ik wel een selfie maken, hahahhaha. Weet je tenminste wat ik aan heb. En zodra je een Aquarius boars tegen komt weet je wie aanwezig is, het is er namelijk reuze gezellig!
@ThijsMeeusen Poor boy, hahaha. Nu gaan @Jesper en ik wel even ons best doen om jou jaloers te maken :P xD

Tijd om te slapen. De route heb ik uitgestippeld en dat is met de Slibus naar de Hannenkamm. Vanaf daarboven de Streif-rennstrecke (!!!, ik ga filmen) en dan alle liften op de Horn te doen en dan weer via de Hannenkamm via Ki-West en Westendorf naar Brixen zo weer de Pub binnen, ditmaal ook met foto’s van daarbinnen ;) BIS HEUTE ABEND!

Carnas on Tour

leuk verslag. Weet je al wanneer je naar saalbach gaat? ben benieuwd hoe het daar nu is met de sneeuw

@Svennoo Veel op de planning staan! Leuk hoor! Met het gezin? Skiën jullie allemaal samen dan, of ga je ook wel eens alleen op pad? (foto alleen in de gondel)
Jammer van al dat groen in de dalen weer… Gelukkig ligt er hoger in de bergen genoeg blijkbaar.
Mooie plaatjes:) Veel plezier nog!

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental & Bergbahnen Kitzbühel 17/02/2014
Vandaag was een bewolkte dag, maar ondanks dat was het DE dag. De dag van de Streif en de Horn. Zoals verwacht was de Streif niet geprepareerd dus het was lekker bikkelen om de afdaling te doen. Ik heb het helemaal gefilmd, dus een groot deel zal terugkomen in het videoverslag als ik terug in Nederland ben. Ik heb de afdaling in ongeveer 10 minuten gedaan, volgens @Jorian een nieuw Olympische record. Op de Horn was de sneeuw heel erg plakkerig. Wanneer ik mijn snowboard optilde, hing er een flink pas sneeuw aan.

null

Goedemorgen Brixen im Thale.

null

Deze slaan we vandaag maar even over. Er zijn ‘belangrijkere’ dingen te doen vandaag!

null

Terwijl we wachten op de Skibus naar de Hahnenkamm, maakte ik nog even een foto.

null

Mijn reisgenoot van vandaag, mijn mooie Aquarius-board.

null

Inmiddels in de bus, in het mooie winterwonderland.

null

Even later sta ik bovenop de Hahnenkamm. In het restaurant daar hing een mooi temperatuurbord.

null

Even wat foto’s maken voordat ik ging knallen. Heerlijk hoor :)

null

En met hem gaan we de Streif overleven!

null

Nog even ‘mijn’ berg op de foto zeggen, de Höhe Salve.

null

Ik hou wel van extreem, hehehe.

null

Tot straks, Hahnenkamm!

null

En zoals het hoort startte ik vanaf het officiële startpunt.

null

En we hebben het gehaald! Trots op mijzelf en op mijn board dat hij de ongeprepareerde Streif heeft overleefd!

null

Met nog de sneeuw van de Streif gaan we weer omhoog.

null

Maar niet eerder tot we een foto van de Zug die het station binnen kwam rijden hadden gemaakt.

null

En heeft er iemand trouwens zin om te zwemmen?

null

Dit gedeelte van de Streif was dit, er was een deel waar ik eventueel over gras zou moeten boarden… Nah laat maar!

null

Toen ik weer boven was had ik de Streif-Familienabfahrt gedaan. Daarna wachten tot de bus richting de Kitzbüheler Horn ging rijden.

null

Dit mooie gebouw staat onderaan de Hornbahn.

null

Kitzbühel is zeker een mooie stad! Dat leg ik zo nog wel even uit na de laatste foto vanaf de Horn.

null

Des te hoger ik kwam, des te meer het ging sneeuwen. Dit hield wel op een gegeven moment op en had de zon bijna gewonnen van de bewolking… Bijna, toen kwam de bewolking weer terug.

null

De Horngipfelbahn kwam ook ineens langs’zweven’.

null

Daar in de bewolking lag de top van de Horn.

null

Rechts lag een zeer kleine funpark met 3 boxen en 2 schansjes.

null

Geen sporen, ik zat er nog aan te denken om de eerste te maken. Toch maar niet gedaan, anders kwam ik nog meer in tijdnood, wat zo bij de statistieken van Skiline te zien is.

null

Nu is de mast bovenop de Horn goed te zien.

null

Close-upje kon niet uitblijven natuurlijk.

null

Een snowboarden op de laatste box.

null

Je ziet mijn bus net de hoek omrijden… Daardoor moest ik gaan lopen door Kitzbühel, maar het was eigenlijk niet erg. Ik was even lang bezig als dat ik op de bus moest wachten, plus het is een zeer mooie stad!

null

Een onderdeel van het logo van het skigebied Kitzbühel.

null

Doordat ik weinig tijd over had voor nog een après-ski, ging ik supersnel naar beneden en naar boven en naar beneden en etc. Dus ik had tussen de Hahnenkamm en de Choralm geen foto’s meer gemaakt.

Statistieken Skiline 17/02/2014

null

Zoals het vaker is in Kitzbühel staan er bij de meeste liften geen poortjes. Daardoor registreert Skiline een heleboel liften niet. Dus zoals gewoonlijk klopt er weer niks van. Ik kon het wel toevoegen later, maar die worden niet verwerkt in het grafiekje. Zoals te zien is (volgens Skiline.cc dan) heb ik 6113 verticale meters afgelegd, 23 kilometers gesnowboard en 11 liften genomen.

Carnas on Tour

SkiWelt Wilder Kaiser Brixental 18-02-2014 & 19-02-2014
Door het ‘slechte’ weer heb ik deze twee dagen geen foto’s gemaakt. Maar niet getreurd, toch nog een verslag. Qua weersomstandigheden was het de 18e een stuk beter dan vandaag (de 19e). Al had ik geen tijd om foto’s te maken, want toen het weer iets beter werd wilde ik nog even snel wat kilometers gaan maken. Dit zijn er uiteindelijk 34 geworden. Precies evenveel op beide dagen. Dus tijdens deze twee dagen heb ik 68 kilometer gesnowboard, en dat met deze omstandigheden! Vandaag was er in het dal vooral regen. Bij Ellmau en Going regende het, waardoor ik meer aan het wakeboarden was dan aan het snowboarden… Ik was toen ook lekker vroeg gestopt en de Papala Pub in Brixen ingedoken. Toen het later werd veranderde de regen GELUKKIG in sneeuw. Er is zeker een flinke laag gevallen, voor SkiWelt-begrippen. Dit leverde lekkere poederpistes op, dus morgen super lekkere pistes! Dan komen er wel foto’s. En dan ook gewoon de avond dat ze gemaakt zijn komen ze online te staan. De afgelopen twee dagen was ik namelijk stappen in Westendorp, hehehe.

Statistieken Skiline 18-02-2014

null

Zoals te zien is heb ik aan het begin wat rustig aan gedaan, omdat ik met een groepje was. Toen ik daarna verder alleen ging heb ik toch nog even snel veel pistes gedaan, zelfs twee keer op de Höhe Salve geweest. De zwarte pistes lagen er heerlijk bij! En zoals te zien is heb ik ook de afdaling van Hopfgarten gedaan (Salvenbahn), maar deze was maar voor een deel geprepareerd. Ik had dus de gehele piste voor mijzelf, heerlijk! En het was nog eens op de meeste plekken goed te doen. Op de 18e heb ik 6125 verticale meters gemaakt, 34 kilometer gesnowboard en 18 liften genomen.

Statistieken Skiline 19-02-2014

null

Vandaag ben ik naar Going geweest, een van de uithoeken van het gebied. Om het kort te houden was deze dag gewoon vervelend vanwege het weer en de doorweekte kleding. Sneeuwval vind ik niet erg, maar zodra het gaat regenen en ik ga mijzelf meer voordoen als een surfen dan een snowboarder houd voor mij de pret ook op. Vandaar dat ik rond half 4 bovenaan Brixen mijn broodjes heb opgegeten en daarna naar beneden ben gegaan voor de après-ski. Mensen die ik ken en tegenkwam beneden dachten er precies hetzelfde over. Het was dus al erg vroeg lekker gezellig in de Papala Pub. En dat is helemaal niet erg!

Tot morgen met het verslag van alweer dag 7! Dan komt de afdaling van Itter aan de beurt. So be ready for me, Itter!

Carnas on Tour

@Marjanvl Nee, ik ga niet meer naar Saalbach. Als het mogelijk is ga ik nog naar Winterberg, maar anders wordt het in de zomer weer in de indoorhallen snowboarden. Jammer, maar helaas. We hebben geen geldboom in de tuin staan :(
@Snowjan Ja, ik ga er (vaak) alleen op uit. Omdat ik graag zoveel mogelijk kilometers wil maken, plus foto’s wil maken zonder gezeik te krijgen dat het te lang duurt. Ik vind het echt heerlijk, steeds met andere mensen in de lift en aan de praat raken. Een aantal keer hebben mensen mij echt geïnspireerd met verhalen en gebeurtenissen. Het is zeker een aanrader, zo kom je nog eens wat te weten over de mens en eventueel leeftijdsgenoten, wat bij mij vaak het geval is. Maar ook met oudere mensen praten over hun levenservaring is heel leuk, je staat echt versteld wat een mens allemaal kan meemaken!

Carnas on Tour

SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental 20/02/2014
Iets met après-ski en direct na de vakantie weer naar school en druk druk druk druk… Nu ik les heb (rekenen, doen we nooit wat…) schrijf ik gelijk het verslag van 20 februari en hierna komt ook nog de laatste van 21 februari.

null

null

De dag begon vandaag raar. Bewolkt in het dal, zon op de berg. En dat wisselde een keer per twee uur af.

null

null

Nog een keer zo’n raar voorbeeld.

null

null

Tijd om naar de liften te gaan, standje lawine!

null

De Horn ligt er vandaag half bewolkt bij. Later zou dit helemaal bewolkt worden.

null

Vandaag ging ik maar eens de ‘hoofdberg’ op.

null

Höhe Salve… Deze zou ik vandaag twee keer bezoeken, maar Skiline vond het zo leuk om de Salvenbahn II (vanuit Hopfgarten) niet te registreren…

null

Zie hier, de Choralpe (met wat mensen erbij).

null

Sinds dit seizoen zijn de oude borden weggehaald en zijn er nieuwe borden in het gebied geplaatst.

null

Het bewijs dat ik weldegelijk in de Salvenbahn II zat!

null

Daar zijn we weer, Höhe Salve! Vanaf hier ging ik de dalafdaling van Itter doen. Via zwarte piste 23, blauwe piste 30/31/40 en vervolgens rode piste 30 kwam ik aan bij Itter.

null

Mijn board geniet ook van het uitzicht :)

null

En daar ligt het bergstation van de Salvista.

null

Na een stuk bospad begonnen we dan echt aan de rode 30.

null

Groen en wit, alleen het verkeerde wit…

null

En zoals bij elke dalafdaling lag het einde tussen een flink stuk gras in verstopt…

null

Liften, pistes, miere… mensen, sneeuw, zon. Lekker hoor! Even uitleg van de liften die je op het bord ziet: Salvista is de gondel vanuit Itter naar boven. De Kasbichl is een oude, slome, saaie, tweepersoonslift die vaak gebruikt wordt als verbindingslift. SkiWelt, vernieuw deze a.u.b.!

null

De Wilder Kaiser(wetter) :)

null

Zoals je vaker ziet staat er een kruis op een bergtop(je).

null

Nog maar eens wat liften. Helemaal links van de, waar de piste naar beneden zich afsplitst van de zwarte 43 naar links, kom je terecht in Söll. En ja, inderdaad vanaf de zwarte 43.

null

Liftenput Söll.

null

Rechts is een van de twee funparks van Söll.

null

Zoals gewoonlijk zijn de pistes in Söll echt SUPER! Als jullie ooit in SkiWelt zijn, ga dan zeker een paar keer naar Söll. De pistes zijn tot zeer laat (lees: 16:00/sluitingstijd) nog super.

null

Aanrader: remmen met je snowboard, wel met je gezicht naar de berg toe. Leun voorover en je komt terecht in je eigen sneeuwwolk. Lekker verkoelend (A)

null

Niet te zien: De top van de Höhe Salve. Wel te zien: Kaiserwetter!

null

Rechts is de Rinnerbahn en links is de piste vanuit Itter.

null

Nogmaals: Super pistes in Söll.

null

Weer de dalafdaling van Söll gedaan. Ook deze was top!

null

Het kerkje van de Höhe Salve. Ja, dit is de tweede keer vandaag.

null

Wolken, sneeuw en bergen. O ja, en zon. Love it!

null

Bij Hoevela… Bij zwart, linksaf!

null

Flats! Ineens kwam er een wolk oversteken bij het dalstation van de Foisching.

null

En bij Hochbrixen was er ineens weer zon.

null

De rode piste 11 vanaf de Choralpe naar Brixen. Met in het midden een stukje zwarte piste.

null

Bergstation van de Filzboden.

null

I present you: Kirchberg! Dit dorp is onderdeel van skigebied Kitzbühel – Kirchberg.

null

Vandaag ben ik ook nog even langs Scheffau geweest.

null

Dit stukje is altijd tegen het einde van de dag een mierenhoop…

null

En we zijn weer in Brixen. Vrienden van mij hadden de prijsuitreiking van de Gästerennen. Dit was hun eerste wintersport en ik had hun nog even gefilmd met mijn Sportcam. Dus ik had ook maar even voor hun foto’s gemaakt en ben ik daarna nog twee keer omhoog geweest met de Zinsberg.

null

Blauwe piste 3.

null

Doeg Höhe Salve, tot morgen!

null

PapalaPub!

Statistieken Skiline 20/02/2014

null

Zoals te zien is zou ik vanaf de Kälbersalve direct naar Itter zijn geboard. Alleen is dit niet mogelijk, de Salvenbahn II zou nog ertussen moeten staan.
Het laagste punt waar ik vandaag geweest ben is 668 meter hoog (Itter). Het hoogste punt is zoals voorspelbaar de Höhe Salve met de hoogte van 1829 meter. Ik heb 6171 verticale meters afgelegd, 35 km gesnowboard en 22 liften bereden.

Dit was het verslag van 20 februari. Snel komt het verslag van 21 februari. Dat ligt eraan hoe snel ik klaar ben met mijn herexamens vanmiddag. Anders komt dat verslag morgen, helaas alweer van de laatste dag.

Carnas on Tour

Lekker uitgebreid verslag!

Gang is alles

Die foto van die dalpiste doorheen een compleet groene weide… Die ziet er best grappig uit, maar tegelijk ook triest…
Raak jij niet moe van après-skiën?:p

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@Jesper Als ik het doet, doe ik het gelijk goed :)
@SnowJan Kijk mijn foto en onderschrift en je weet het antwoord op de vraag. Normaal is het zo dat vooral Brixen een tong heeft en Itter niet. Maar zoals we merken dit seizoen, is Oostenrijk ‘slecht’ getroffen, vooral het noorden toen met de meerdere föhnen.

Morgen in mijn tussenuur zal ik het verslag van de laatste dag schrijven!

Carnas on Tour

@Jesper Als ik het doet, doe ik het gelijk goed :)

@SnowJan Kijk mijn foto en onderschrift en je weet het antwoord op de vraag. Normaal is het zo dat vooral Brixen een tong heeft en Itter niet. Maar zoals we merken dit seizoen, is Oostenrijk ‘slecht’ getroffen, vooral het noorden toen met de meerdere föhnen.

Morgen in mijn tussenuur zal ik het verslag van de laatste dag schrijven!

Svennoo op 28 feb. 2014 00:33

Merk 't ja :D

Gang is alles

Plaats een reactie