Wat gaat er meer de sneeuw gebeuren komende week

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Erg verontrustend, aankomend weekend wordt er +10 voorspelt in het gebied van Skiwelt, wat betekend dat voor de wintersporters die er dan zitten? Is het pak sneeuw daar sterk genoeg om gewoon lekkere condities te creeeren? maw mooie zachte lucht en op een lekker “pakje” sneeuw, of smelt de baan je onder de ski’s weg?

"een verontruste snowboarder die vrijdag vertrekt!"

Wees blij dat je vrijdag al vertrekt en niet pas op 18 feb! Maak je niet druk om de sneeuw en wat hogere temperaturen. Zolang het droog is en 's nachts nog vriest zal er niet zoveel gebeuren. Je zal eerder aan de après ski gaan omdat het mogelijk wat papperig gaat worden. Natuurlijk zal de sneeuwlaag afnemen maar daar zal jij niet zoveel last van hebben. Wij (de Krokus-gangers) mogelijk wel omdat de sneeuw dan nog meer afgenomen is en je op de harde onderlaag stuit. Ik hoop dan ook op verse sneeuw en dan liefst in de week vlak voor de Krokus. Maar goed, nu mag ook (ik gun het iedereen) maar dan wel weer lagere temperaturen. Het lijkt er op dat het vanaf maandag 9-2 weer kouder gaat worden. Fijne vakantie!

Wat een gezeik Marcel.Patrick heeft uiteraard volkomen gelijk.Jij treft het nog prima.

Geen idee, zo’n sneeuw expert ben ik niet! Daarom stel ik de vraag ook! ik zie +10 celcius en dat rijm ik niet met sneeuw… Bedankt voor de reacties

http://www.wilderkaiser.info/nl/weers-voorspelling.html…

Het blijf prima tot 3 februari. Daarna idd warmer, sneeuw wordt vooral in de lagere delen zachter en pappiger, maar is zo snel niet weg.
Veel lol daar.

de sneeuw kan echt wel tegen een stootje
als het maar niet langdurig gaat regenen is er niet echt veel aan de hand
wij hadden 3 weken geleden gewoon 36 uur regen en daarna lag er nog steeds sneeuw dus de laag kan wel wat hebben

Een hoge temperatuur hoeft geen probleem te zijn. Bij +10 graden en een lage luchtvochtigheid verdwijnt er nauwelijks sneeuw. +0,5 graden en mist… dan dooit de sneeuw veel sneller weg. Bepalend voor de sneeuwsmelt is het dauwpunt, de combinatie van luchtvochtigheid en temperatuur, en natuurlijk de wind, die als een föhn op de sneeuw kan blazen. Windstil, +10 en 20% luchtvochtigheid: de sneeuw blijft in dat geval zelfs poederig!

Ik zat in januari in Zillertal Arena waarbij de temperatuur opliep tot 16 graden, ondanks dit alles toch leuk kunnen snowboarden. Ik zou zeggen geniet van het lekkere weer!

Hoop dat de temperatuur voor de 26e toch maar wat omlaag gaat anders word het een zielig weekje.

het komt vast goed. Zolang het maar niet gaat regenen.
s’,morgens zijn de pistes dan misschien ijzig, en na 13.00 uur wordt het pappig. Gewoon lekker vroeg gaan, en eerder aan de apres ski beginnen. De dalen zijn dan waarschijnlijk groen. Maar als het koud genoeg is ( waar het in de crocus na uit ziet) kunnen zo met de sneeuwkanonnen de pistes wel goed houden.
Ik maak me in ieder geval niet te veel zorgen.
Wij gaan al 30 jaar en we hebben altijd nog kunnen skien,
en we hebben we vaker gehad dat de sneeuwlaag nu je van het was.Het is altijd nog goed gekomen.

Op dit moment ligt het er prima bij in de wilder kaiser beter kun je niet hebben! De afdaling die aan de noordkant liggen blijven zeker goed. In januari was zelfs de dal afdaling naar hopfgarten nog open terwijl die pal op de zuidhellng ligt. Ik zou me er zeker niet druk over maken. Sneeuw genoeg!

het word een top weekje daar!
Ik ga zelf aankomende zaterdag heen, en het word geweldig.
En btw… die flinke grades boven het vriespunt… het vriespunt ligt bijna de gehele week op zo’n 500 meter… en wat wil nou… Schaffau ligt daar dus boven. Dus geen enkel probleem.
Ik zou zeggen, geniet van de zon en de mooie pistes.
We komen met bruine koppies terug vrees ik;)

Afgelopen winter (maart) was het toen ik in Soll aankwam in de zon 27 graden en zelfs toen was de sneeuw in het gehele gebied van erg goede kwaliteit dus over die 10 graden (op 1500 meter btw) zou ik me niet zo’n zorgen maken, ze zijn daar erg goed in het onderhouden van de pistes aangezien het een laag gelegen gebied is en ze dus erg veel ervaring hebben met het skibaar maken van alle pistes!

P.s. in ben zondag teruggekomen uit Ellmau en de pistes waren daar elke dag weer in zeer goede staat!

Ik moet Jeroen even bij vallen. Wij zijn afgelopen maandag uit Ellmau terug gekomen. Pistes waren werkelijk perfect.
Als ze er 's nachts sneeuw kunnen bij maken, kunnen ze dit best lang volhouden. En zoals Remco zegt: geniet van het mooie weer. Wij hebben ook al eens dagen in de hut gezeten vanwege slecht weer.
Het hele skigebied heeft me trouwens aangenaam verrast. Normaal gaan we naar Ischgl, St Anton, Serfaus vanwege de hogere ligging. Maar het skigebied Wilder Kaiser-Brixental is echt een aanrader, vooral voor familie’s. Het was er op zaterdag en zondag best druk aan de liften, maar nergens echt lang hoeven wachtten.

Ik zou me niet te druk maken als ik jou was, ik heb het vaker meegemaakt dat het op 1500 meter hoogte een graad of 10 a 15 was en dat het in het dal "maar" net boven 0 was en de pistes zijn in het skigebied van van uitstekende kwaliteit onderhouden!

ja anders gaan jullie ff op je duim zitten mij maak je eg nii wijs dat de sneeuw met +10 blijft liggen. het moet gewoon ff snel koud worden en gaan sneeuwen bewaar het mooie weer maar voor in de krokus. mensen maak je verder niet druk je kunt altijd nog apres skieën

Plaats een reactie