wilder kaiser of kaprun

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

ik ben me aan het orienteren voor de volgende wintersport
nu heb ik 2 gebieden op het oog
het wilder kaiser gebied of kaprun
wij zijn een gezin waarvan 1 persoon niet skied en dus beneden blijf of een enkele keer boven in een hut zal gaan zitten
wij hebben 4 jr ski ervaaring
nu bestaat zowel de wilder kaiser alswel kaprun veel blauwe en rode piste’s maar dat zegt ook niets
wie kent beide gebieden uit eingen ervaring en kan ons tips, advies geven

4 jaar ski ervaring??
Hoeveel ski dagen dan?

Per jaar gemiddeld 10dagen

@Corne - Is het voor dit of volgend seizoen?

The older I get, the better I was

Persoonlijk zou ik Kaprun verkiezen. En dan vooral omdat het aangenamer is voor de persoon die niet skiet, met Zell heb je dan een aangenaam stadje om in rond te wandelen. Verder heb je daar ook de Tauern Spa, waar je jezelf zeker en dagje kan laten verwennen. Beide gebieden zijn zeker geschikt voor personen met een relatief beperkte skibagage.
Al bij al doe je met beide gebieden niets fout, dit jaar zou ik eerder opteren voor kaprun omdat je daar toch net iets meer sneeuw hebt, maar laat ons ervan uitgaan dat deze winter een uitzondering is ;-)

was dus blijkbaar niet ingelogd …

better to be off piste, then to be pisted off

We zijn ons aan het oriënteren voor carnavalsvakantie 2015 dus dat is nog even weg
sneeuwzekerheid is zeker een ding

…wij zijn een gezin waarvan 1 persoon niet skied en dus beneden blijf of een enkele keer boven in een hut zal gaan zitten…

Corne op 20 jan. 2014 17:49

@Corne, vanuit Kaprun kun je naar 3 skigebieden: de Kitzsteinhorn-gletscher, de Schmitten bij Zell am See en de Maiskogel bij Kaprun, een vrij simpele ‘heuvel’ met eigenlijk weinig kilometers, maar wanneer iemand snel en redelijk goedkoop omhoog wil: pak de gondel naar de Maiskogel aan de achterkant van Kaprun, richting Kitzsteinhorn gletscher. De gondel stopt ~25 meter van Heli’s Hütte aka Maiskogelalm, een gezellige Alm-hut met een paar overjarige rockers als uitbaters. Heeft een buitenterrasje. Vandaar ~50 meter naar de piste. http://www.maiskogel.at/de/winter/gastronomie/detail/item//T…

Plaats een reactie