SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental December 2013

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Op dit moment zit ik in Westendorf, even te genieten van de seizoensopening !

Zoals bekend, zijn de omstandigheden misschien niet zoals ze vorig jaar waren wat de sneeuw betreft, maar we hebben hier zeker geen reden tot klagen!

Er zijn eigenijk wat de skiwelt betreft geen nieuwe dingen te melden. Wel is opvallend, dat in Westendorf alleen de dalafdalingen open zijn op dit moment. De hoek met piste’s 117,118,119 is geheel gesloten, dus ook die ki-west verbinding.
Apart, des te meer omdat de sneeuwkwaliteit in Westendorf prima is.
Mocht je gebruik willen maken van het gebied van Kitzbuhel, is overigens een auto altijd de betere keuze. De verbinding met de ski duurt mijns inziens te lang, zeker omdat je met 15 minuten met de auto in Kitzbuhel bent.

De huidige omstandigheden in Brixen, Ellmau en Scheffau zijn uitstekend. De zon schijnt flink, maar door de temperatuur rond het vriespunt blijven de pistes lang in de dag goed.

Wel denk ik, dat de drukte van de kerstvakantie straks geen al te beste gevolgen zal hebben. Het groen begint her en der al door de sneeuw heen te komen. Met name de zonnige 1b afdaling naar Brixen im Thale heeft het op dit moment al behoorlijk zwaar.

Al met al, een prima opening voor de pisteskier. De offpiste skier heeft weinig te zoeken hier in de Skiwelt met deze omstandigheden, maar eerlijk is eerlijk, voor offpiste mogelijkheden is dit nooit de beste keus!

null
null

Ziet er mooi uit, jammer van de witte tong op de Nieding (1b) afdaling van Brixen. De afdaling bij de Bubbel ziet er mooi uit. De Nieding heeft altijd aan het einde van de dag problemen, omdat het op de zonnige kant ligt. De berg daar heet niet voor niets de Sonneberg.

Hoe is het trouwens met die nieuwe WLan verbindingen in het gebied? Daar ben ik wel erg benieuwd naar: http://www.skiwelt.at/de/gratis-w-lan-in-der-skiwelt-wilder-…

Carnas on Tour

Alle restaurants en "grote" liften heb ik prima wifi! Alleen akkoord gaan met de voorwaarden en je bent online. Jammer dat ze niet alles dezelfde SSID hebben gegeven, dus je nog vaak handmatig moet schakelen.

Overigens een bijzondere vermelding voor de hohe salve, die is bijna niet open te houden en de sneeuwkanonnen staan daar de hele dag te blazen. Jammer is, dat de Kasbichl in Itter dicht is, en dus de hohe salve noodzakelijk is om terug te komen in de rest van het gebied,
Voor de minder geoefende skier is de salve nu echt een draak !

Dank voor de update, erg leuk om te lezen en te zien maar ook wel een beetje beangstigend voor op de korte termijn… 11 januari ben ik voor mijn eerste keer in Westendorf, nog even hopen op een dump als ik het zo zie!
Geniet ervan daar nu het nog kan :).

- Skiboarder - Revel8

Je gaat hoe dan ook lekker op de skies staan, wees niet bang!
Alleen of je de volle 100% uit het gebied haalt is even afwachten

Overigens een bijzondere vermelding voor de hohe salve, die is bijna niet open te houden en de sneeuwkanonnen staan daar de hele dag te blazen. Jammer is, dat de Kasbichl in Itter dicht is, en dus de hohe salve noodzakelijk is om terug te komen in de rest van het gebied,
Voor de minder geoefende skier is de salve nu echt een draak !

Ivo. op 16 dec. 2013 19:59

Oeii… Ik weet hoe ernstig dit is, maar bekijk het zo: Je zit tenminste niet in die slome kut twee-persoonslift…
Voor de mensen die nu gaan heb ik een tip om niet via de Höhe Salve te gaan. Ik neem beginpunt het bergstation van de Höchsöll (40). Ga dan met de Keat (43) omhoog en glij naar de Siller-Keat (51). Vervolgens neem je de Filzbodenbahn (7). Vanaf hier ben je weer in Brixen en kan je naar de andere dorpen. Om terug naar Hopfgarten te gaan neem je de Kälbersalve (2). Dan is het een kwestie van naar beneden gaan richting Hopfgarten. Je hebt meer kilometers en zo leer je ook meer alternatieven kennen, zo heb ik het gebied zelf leren kennen sinds ik daar sinds mijn 1e levensjaar (2 maanden en vanaf 3 jaar op de piste daar elk jaar.)

You can thank me later ;) :P

Carnas on Tour

Nog een foto van vandaag, uitzicht op de Hohe Salve. Goed te zien dat de zonkant echt groen is, maar in het dal er nog altijd een wit laagje sneeuw te vinden is.
Mensen die volgende week komen, kunnen nog best aardig uit de voeten verwacht ik.
Grappig om te zien dat er hogere gebieden het moeten stellen met mindere omstandigheden, dan het lage Brixental…

null

Bizar is dat zeg… Hoe zit het met de pistes op de ‘hoofdberg’? Gezien ik toch erg veel groen zie op de foto…

Carnas on Tour

Still going strong Ivo?

- Skiboarder - Revel8

Helaas alweer thuis ! :(

Echter hoorde ik van de eigenaresse van het appartement waar ik in zat, dat het hele dorp vol was voor de kerst. En hoewel ik de skiwelt een prima gebied vindt, is een week kerstvakantie tussen de Nederlanders niet mijn ding, en is de eerste week van het seizoen altijd heerlijk rustig !
Ze maakte zich overigens wel zorgen over de pistekwaliteit na de grote drukte van komende week,…

Dat is altijd minder leuk, het einde van de wintersport :). Ik hoop dat er nog een mooie laag sneeuw aankomt voor de kerstgangers. 11 januari ga ik het gebied zelf meemaken. Bedankt voor de op-locatie-info! Ik zal geïnteresseerden in dit gebied ook op de hoogte houden tijdens mijn weekje in januari (ook lekker rustig).

- Skiboarder - Revel8

Omdat een paar foto’s altijd lekker wegkijken !!

null
null
null

Omdat een paar foto’s altijd lekker wegkijken !!

Dat doen ze zeker :)

Gang is alles

Heb vorig weekend gemerkt dat lang niet alle hutten voorzien zijn van wireless.
Op de Hoge Salve heb ik geen wireless kunnen vinden. Ook niet op de Kraftalm en de Jochstubn, zo nog een aantal.
Biuj grotere Liftstations (Dal en berg) en hutten in de buurt daarvan wel van wireless kunnen genieten.
(Niet alle hutten waren geopend.)

Of de (Kunst)sneeuw de grote drukte van de aankomende dagen gaat overleven is maar de vraag. Op diverse (vooral sonneseite) pisten was ie afgelopen maandag flinter dun :(

Achja, dan maar niet overal wifi… ik kom daar om te snowboarden, internetten dat doe ik thuis wel weer.
Wifi is alleen leuk om een keer een jaloersmakende foto op facebook te zetten voor het thuisfront ;)

Never eat the yellow snow

Minder dan 20 eurootjes en dan kun je een week lang onbeperkt internetten bij de meeste providers… wifi is zoooo 2010 :p

- Skiboarder - Revel8

tip voor de westendorf bezoekers, de Hofer zit praktisch voor de camping, kan je een internetkaartje halen.
Ik had overigens wel wifi op de Salve, op het draaiplateau!

Iemand momenteel in dit gebied die een update kan geven omtrent de fohnstorm en morgen wellicht de regen/sneeuwval?

- Skiboarder - Revel8

ja hier ook, rij morgen naar Hopfgarten. Is het nog te doen daar?
update zou welkom zijn want de weerberichten zijn nogal tegenstrijdig.

Het beste om te weten hoe het is daar, zonder berichten van anderen te zien, is de webcams te bekijken. https://www.wintersport.nl/skigebieden/skiwelt/webcams…

Zoals je ziet is het echt in één woord: KUT!

Carnas on Tour

Dank voor de tip, de app crashed maar op de site kan ik ze wel bekijken. Ziet er niet heel fijn uit… ach volgende week misschien wat kouder :)

- Skiboarder - Revel8

Hallo,

Ik ga volgende week richting het wilderkaiser brixental voor (hopelijk) een weekje lekker skiën. Nu ben ik op zoek naar een skischool voor drie ochtenden les. Heeft iemand tips/aanraders? Zijn er hier ook Nederlandstalige skischolen? Hoor graag jullie ervaringen.

Misschien wel handig wat extra info. Ben vorig jaar voor het eerst op wintersport geweest (31 jaartjes jong) en we hebben een hotel in Soll.

Zijn er ook priveleraren te vinden die niet voor een skischool werken en dus mogelijk een goedkoper tarief voeren :-)

Plaats een reactie