Beste route naar Hopfgarten

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

In de voorjaarsvakantie op 15 februari gaan wij naar Hopfgarten. We moeten waarschijnlijk wel via München? Of hebben jullie tips om de files bij München te omzeilen?

Hallo,

Het zal overal druk zijn. Dus ik denk dat een van de weinige opties is om s’ochtens vroeg voorbij München te zijn. Het nadeel is wel dat je ook vroeg op je bestemming bent, waardoor je nog niet kunt inchecken… Een voordeel is wel dat je die dag al kunt skiën :-)

als je snachts rijdt (vrijdag op zaterdag) voor 6uur voorbij munchen.

De drukte kan dan erg meevallen een gedeelte van ned heeft dan vakantie het is geen carnaval vak.

Vakantie of niet, wij stonden vorig jaar (buiten de vakanties) ook in de file voorbij München tot aan de grens ongeveer.

Er is niet echt een andere route naar hopfgarten te vinden of je moet wel erg ver omrijden en dat heeft ook geen zin. Als je echt een hekel hebt aan file kun je het beste met de (nacht)trein.

Gewoon de A3 -> A9 naar München, Bij München de ring op A99. Hier zou eventueel file kunnen staan, maar dit is gelukkig maar een klein stukje snelweg. Dan de weg vervolgen op de A8 richting de grens bij Inntal. Als hier nog steeds file staat kan je op de A8 vlak na Munchen afslag Holzkirchen nemen en dan ga je binnen door via Bad Tolz naar Oostenrijk (mooie route). Dan kom je uit bij de A12 in Oostenrijk.

Ok bedankt voor alle reacties. Ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat we in de file terecht komen. Maar vooral de laatste tip gaan we denk ik wel gebruiken.

Plaats een reactie