sporthotel in ellmau

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hallo,

Wie heeft er in de vorige jaren ervaring met het sporthotel in Ellmau?

Ligt dit dicht bij de oefenweides?
Ligt het dicht bij de Kaiserbahn zodat je direct naar het grote gebied kan?
Ligt het op de piste als je de hartkaiserdalafdaling neemt? Of hoe ver ben je dan van het hotel?
Hoe is de aprèsski in ellmau?
Verdere reacties over algemeen verblijf in het hotel?

Groetjes!

Ik heb zelf geen ervaring met het Sporthotel. Wel een aantal keer in Ellmau geweest.

Het Sporthotel ligt in het ‘centrum’. Het ligt in de buurt van de oefenweides van de 1. Ellmauer Skischule. Top Skischule ligt aan de andere kant van het dorp.

Er rijdt een skibus naar de Kaiserbahn vanuit het Centrum, 10 minuten rijden ongeveer. Of via de oefenweide naar boven en met de ski’s naar de Kaiserbahn.

Nederlandse Aprés Ski heb je bij Fabels (meteen aan de afdaling), Nederlandse muziek en bitterballen. In het dorp is het redelijk rustig. Paar leuke plekken om naar toe te gaan.

@Gast148, als jij er 10 minuten over deed met de skibus vanuit het centum van Ellmau naar de Hartkaiserbahn heb je vast in de file gestaan, ik kom elk jaar meerdere weken in Ellmau (mn opa heeft er meerdere huisjes) en vanuit het centrum (b.v. gasthof Lobewein) doe je er lopend ongeveer 10 minuten over met de auto hooguit een paar minuten over!

In de 10 minuten zat ook nog een beetje wachttijd. Verder kun je dan vast wat meer vertellen over de apres ski en het dorp. ;)

Qua apresski is zoals eerder genoemd Fabels wel de tent waar het meest te doen is al aan wij daar nooit naar toe, wij zitten meestal bij de Hexen.
Als je het sporthotel boekt zal je zeker achteraf niet klagen, van wat ik van mensen hoor is het gewoon een erg goed hotel.

Apres ski is matig. Fabels vond ik weinig sfeer en is echt typisch Hollands. Verder is er niet veel te beleven. Memory Pub was vroeger leuk, maar is niet veel meer. Qua apres ski zijn er betere plaatsen.

Wij zijn in de winter van 2011/2012 In het sporthotel geweest. Ik vond het een goed hotel: erg lekker eten, een fijne sauna/bubbelbad/zwembad, en prima ligging tov piste en liften. Beschrijving van gast 148 klopt wel. Je zit ook mooi tov het skigebiedje van going. Vond ik ook een leuk gebiedje om de dag mee te beginnen. En vanuit going ski je zo naar het treintje.

Ligt dit dicht bij de oefenweides?
>>Ja, er zijn in Ellmau 2 gebieden met oefenweides, 1 ervan ligt pal achter t hotel.

Ligt het dicht bij de Kaiserbahn zodat je direct naar het grote gebied kan?
>>Nee, op de heenweg neem je t beste de bus naar de Kaiserbaan. Terug kan je wel ‘bovenlangs’ en zo via de oefenweide weer tot 100mtr van t hotel skieen. Heen kan dat theoretisch gezien ook maar dan ben je wel wat langer bezig dan met de bus, maar je skiet wel.

Ligt het op de piste als je de hartkaiserdalafdaling neemt? Of hoe ver ben je dan van het hotel?
>> zie eerder

Hoe is de aprèsski in ellmau?
>> onderaan de hartkaiser zit wel een apresski zaak maar het is geen Mayrhofen ofzo.

Verdere reacties over algemeen verblijf in het hotel?
>> ontzettend lekker eten. En dan echt lekker en goed en afwisselend. Niks geen vette oostenrijkse sauzen, smaakloze vis ofzo, gewoon goed eten. Veel fruit, diverse toetjes (elke dag weer andere). Wij gaan terug naar dit hotel omdat we lekker en gezond willen eten en niet t vieze hotel eten willen dat je in menige zaak krijgt

Plaats een reactie