sporthotel in ellmau

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hallo,

Wie heeft er in de vorige jaren ervaring met het sporthotel in Ellmau?

Ligt dit dicht bij de oefenweides?
Ligt het dicht bij de Kaiserbahn zodat je direct naar het grote gebied kan?
Ligt het op de piste als je de hartkaiserdalafdaling neemt? Of hoe ver ben je dan van het hotel?
Hoe is de aprèsski in ellmau?
Verdere reacties over algemeen verblijf in het hotel?

Groetjes!

Ik heb zelf geen ervaring met het Sporthotel. Wel een aantal keer in Ellmau geweest.

Het Sporthotel ligt in het ‘centrum’. Het ligt in de buurt van de oefenweides van de 1. Ellmauer Skischule. Top Skischule ligt aan de andere kant van het dorp.

Er rijdt een skibus naar de Kaiserbahn vanuit het Centrum, 10 minuten rijden ongeveer. Of via de oefenweide naar boven en met de ski’s naar de Kaiserbahn.

Nederlandse Aprés Ski heb je bij Fabels (meteen aan de afdaling), Nederlandse muziek en bitterballen. In het dorp is het redelijk rustig. Paar leuke plekken om naar toe te gaan.

@Gast148, als jij er 10 minuten over deed met de skibus vanuit het centum van Ellmau naar de Hartkaiserbahn heb je vast in de file gestaan, ik kom elk jaar meerdere weken in Ellmau (mn opa heeft er meerdere huisjes) en vanuit het centrum (b.v. gasthof Lobewein) doe je er lopend ongeveer 10 minuten over met de auto hooguit een paar minuten over!

In de 10 minuten zat ook nog een beetje wachttijd. Verder kun je dan vast wat meer vertellen over de apres ski en het dorp. ;)

Qua apresski is zoals eerder genoemd Fabels wel de tent waar het meest te doen is al aan wij daar nooit naar toe, wij zitten meestal bij de Hexen.
Als je het sporthotel boekt zal je zeker achteraf niet klagen, van wat ik van mensen hoor is het gewoon een erg goed hotel.