aantal skibussen tijdens krokus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau

Hoy,
wij zitten met krokus volgend jaar in Mühltal, ongeveer 2,5 km verwijderd van Auffach waar de gondel start.
Ik vroeg mij af wat de frequentie van het aantal skibussen betreft van Muhltal naar Auffach, vooral in de morgen dan omdat we toch neem ik aan tussen 09u30 a 10 aanwezig gaan moeten zijn voor de skilessen van onze kids.

Heeft iemand een antwoord hierop?

tnx

null

Met de auto is ook goed te doen. Er is veel gratis parkeergelegenheid in Auffach

@Taan
altijd dezelfde die reageren :-)
De skibussen rijden meer dan voldoende. Dus zal onnodig zijn van de wagen te nemen dan.

ps: hoe valt het gebied in het algemeen mee?
Voor gezinnen dan met kleine kids vanaf 6 tot 12j…

@Gerrit, de frequentie is voldoende, maar je hebt kans dat als het druk is, de skibus vol aan je neus voorbij rijdt. dat hadden wij vorig jaar.
Dit jaar was de vakantiespreiding beter, maar ik heb de bus niet geprobeerd. Ik weet niet hoe het volgend jaar is.

Voor echte beginners zijn er misschien teveel steile stukken om vrij te skiën, maar op elke piste is er wel een route die makkelijker is. De skileraren weten dat prima te vinden. Kids vinden het al leuk bij de beginnershelling. Daar zit een hobbelparcour. Aan de kant van Inneralpbach is de 46 een echte kinderafdaling. Dat redden ze na een weekje les wel. Mijn jongens (8 en 9) vonden het ook erg leuk, maar die waren dit jaar voor de 4e keer. Die doen daar dan wedstrijdje

Check anders dit topic, daar staat al veel in. https://www.wintersport.nl/skigebieden/ski-juwel/forum/topic…

*bericht bewerkt door Taan op 05 mrt 2018 20:18

@Taan
daar had ik idd geen rekening mee gehouden met de drukte voor de skibus. Als je in Muhltal zit zitten alle vorige dorpen al reeds op de skibus :-(

@Taan
ik zie dat de frequentie wel heel hoog ligt. Van 10 minuten naar zelfs om de 4 a 5 minuten tussen 09u en 10u smorgens.
Zitten al die bussen dan echt overvol?
Natuurlijk moeten we een bus zien te nemen tussen 09u en 09u30… Lessen kids gaan van start om 10u, en dus liefst nog wat vroeger verzamelen.

Dat weet ik niet, maar vorig jaar moest je wel voor 9:00 bij de lift staan om op tijd bij de les te zijn. Dit jaar was er een nieuwe lift en hoefden we om 9:15 nauwelijks te wachten. Het was door de vakantiespreiding ook niet druk.

Sowieso vind ik het leuk om de kinderen al wat te laten skiën voor de les. Al dan niet samen met mij of op de beginnershelling.

Als je om 9:09 bij de halte gaat staan moet het gek gaan wil je niet één van de volgende bussen kunnen pakken.
De 2 bussen ervoor heb je grotere kans dat ze vol zitten. Voordeel van de bus is dat je naar Muhltahl terug kunt skiën. Is een eenvoudige Skiroute.

*bericht bewerkt door Taan op 06 mrt 2018 08:56

Plaats een reactie