Vervoer naar het gebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau

Hoi,

Mijn vriendin en ik ( 22 en 20 jaar) gaan dit jaar voor het eerst samen op wintersport. We hebben allebei al enige jaren ervaring in het snowboarden en skien.
Aangezien wij geen auto tot onze beschikking hebben hebben wij besloten om te vliegen vanaf Amsterdam naar Innsbruck. Ons leek Alpbachtal Wildschonau een goede plek, aangezien wij dus best van een uitdagende piste houden, een biertje na afloop lusten en ook in de buurt van Innsbruck Airport wouden zitten.

Nu zijn er verschillende mogelijkheden om vanaf Innsbruck Aiport naar Alpbachtal te reizen. Zo is er een bus - trein - bus combinatie mogelijk, maar kan je natuurlijk ook de taxi pakken vanaf het vliegveld. De bus-trein-bus combinatie is lekker goedkoop (altijd fijn voor studenten) maar duurt lang, waardoor wij de eerste dag pas later de piste op kunnen. Taxi’s zijn daarentegen het snelste vervoermiddel, maar zijn aan de dure kant (rond de 100 euro als ik er een bestel op internet).

Is er iemand die ervaring heeft hierin? Iemand die ook op Innsbruck vloog en zonder eigen / gehuurde auto naar Alpbachtal is gegaan? Is het handiger om een taxi vooraf te bestellen, of kan ik deze op het moment zelf zoeken op het vliegveld (zit hier een verschil in qua kosten)? Heeft iemand daarnaast nog een “must do” voor dit skigebied?

Ik hoor het graag, hartelijk dank alvast!

Tanno

Als je een beetje makkelijk naar Brixlegg kunt komen vanaf Innsbruck ben je er al zowat. Bus vanaf Brixlegg hangt een beetje af van dag / tijd / eindbestemming. Onze hotelier uit Reith komt je voor weinig gewoon ophalen. Kan ook vanuit Innsbruck.

*bericht bewerkt door PaulPalmpje op 12 feb 2018 19:18

Ik zou eerst even vragen bij de accommodatie waar je verblijft. Sommigen hebben zelf een shuttle service, anderen werken weer samen met elkaar en met vervoerders zodat ze zelf de taxi’s volmaken en waardoor je niet teveel betaald. Dan kun je de plaatselijke VVV nog proberen of die misschien wat weten.

OV is meestal het goedkoopste maar is inderdaad niet naar elke bestemming even handig dus eerst even rondvragen zou ik zeggen. Succes

Plaats een reactie