Ski-Juwel 25-12-'13 en 28-12-'13

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Juwel Alpbachtal Wildschönau

Ski-Juwel 25-12-'13: Werkelijk een juweeltje!

null

Na 2 nachten in Bad Wiesee en een mooie eerste dag in Spitzingsee was het tijd om op 1ste kerstdag Duitsland te verlaten en weer in het vertrouwde Oostenrijk te gaan skiën. Als plan hadden we een dagje skiën in het Rofan skigebied van Maurach (Achensee). Eenmaal onder bij de kassa aangekomen moesten de kassamedewerkers ons teleurstellen. Alleen de Rofanbahn en de zeer korte 2-CLF Rofan waren geopend. Dit vonden we toch wel erg weinig voor een hele dag skiën. Andere opties waren er in het Achensee gebied ook niet. Zowel Achenkirch als Pertisau waren dicht door de föhnstorm en sneeuwgebrek. Balen, wat nu?! Binnen een paar minuten hebben we besloten om Ski-Juwel eerder te bezoeken dan dat eigenlijk gepland was (28-12-'13). Dan maar 2 dagen, het gebied is groot genoeg voor misschien wel een week!
Door deze onverwachte wending waren we pas laat onder aan de Wiedersbergerhornbahn aangekomen. Het eerste voordeel wat dan meteen opvalt is dat je 2,3,4,5-uurs skipassen kunt kopen naast een tagesskipass. Voor ons was een 4-uurs skipas vandaag voldoende.

Foto’s aanklikken voor betere kwaliteit

Pistekaart Wildschönau-gedeelte + open/gesloten liften en pistes:

null

Pistekaart Alpbach-gedeelte + open/gesloten liften en pistes:

null

Helaas was de Hornbahn 2000 de hele dag gesloten door de föhnstorm.

Site skigebied:
http://www.skijuwel.com/de/

Prijs skipas:
Dagpas = € 41,-
4-uurs skipas = € 34,-

Weer/Temperatuur:
De hele dag hadden we te maken met een zware föhnstorm, soms zelfs met zeer zware windstoten waardoor je bijna niet meer vooruit kwam op de piste. Ook de temperatuur was net zoals gisteren weer veel te hoog voor de tijd van het jaar. 14 graden onder aan de Wiedersbergerhornbahn, boven de 1700 meter af en toe een vlokje sneeuw, daar beneden wat regendruppels. Gelukkig heeft de neerslag niet doorgezet maar bleef het bij een mix van wolken en zon.
Dal: 7°C tot 14°C
Top: 0°C tot 3°C

Sneeuwcondities:
Op ongeveer 1700 meter lag de grens tussen goed geprepareerde pistes met een lekker laagje sneeuw er op en zware papsneeuw met daarbij ook weer veel stenen. Ook vandaag was het af en toe onmogelijk om de stenen te ontwijken. Een nieuwe laag sneeuw van 50 cm is inmiddels toch wel heel welkom in het gebied.

Wachttijden:
Verrassend rustig, en het is de kerstvakantie!?! Nergens wachttijden langer dan 1 minuut, super voor in het hoofdseizoen!

Beste piste:
Gipfel-Abfahrten 9/10/11 in Wildschönau

Slechtste piste:
FIS-Abfahrt 41, zo ijzig heb ik een piste nog nooit gezien!

+/-:

  • Snelle liften Wildschönau
  • Pistecondities bij de Gipfellift in Wildschönau
  • Zeer rustig op de piste ondanks hoofdseizoen
  • Prachtig uitzicht
  • Slalommen tussen stenen/takjes
  • Af en toe lichte regen
  • Hornbahn 2000 gesloten
  • Temperatuur
  • Harde wind

Skiline:

null

GPS:

gemiddelde snelheid incl. liften: 16 km/h
maximale snelheid: 76 km/h
Hoogste punt: 1875 meter
Aantal hoogtemeters geskied: 5361m
Aantal liftfahrten: 18

Ik heb vandaag vooral foto’s gemaakt in het Wildschönau-gedeelte van het skigebied. De 28ste heb ik ook foto’s gemaakt in het Alpbach-gedeelte omdat toen de Hornbahn 2000 weer open was.

null

^De nieuwe Verbindungsbahn Ski-Juwel, bijna geen sneeuw te zien op de foto…

null

^Acherfeldlift, Pöglbahn en de gesloten Galtenberglift vanuit de Verbindungsbahn

null

^Inneralpbach met de Pöglbahn vanuit de Verbindungsbahn

null

^Pistecondities onder aan de Schatzberg Gipfelbahn

null

^Schatzberg Gipfelbahn

null

^Piste 10 vanuit de Gipfelbahn

null

null

^Uitzicht op het Inntal (Kufstein) met rechts de Wilder Kaiser en op de voorgrond de Hahnkopfbahn

null

^Hier word je niet echt blij van

null

^dit daarentegen, super!

null

^Heerlijk! :)

null

^De Hohe Salve is goed zichtbaar vanuit Wildschönau

null

^Hahnkopfbahn met de Gipfö Hit links

null

^Oberau

null

^Bergstation Gipfelbahn

null

^Schatzberg met de Gipfö Hit

null

null

^Nu al mijn favoriete lift in dit gebied! :D

null

null

^Gipfelbahn

null

^Gipfelbahn

null

^Zoom naar de skigebieden Kitzbüheler Horn en Westendorf met daarachter de Loferer- en de Leoganger Steinberge

null

null

null

^Heerlijk! :)

null

null

^Hahnkopfbahn

null

^De zwarte Hahnkopf abfahrt, wanneer je in het midden bleef skiën was hij nog goed te doen.

null

^Verbindingspiste

null

^Hahnkopfbahn

null

^Onder aan de Hahnkopfbahn

null

^Bijna de hele lengte van de Hahnkopfbahn

null

^Gipfelbahn vanuit de Hahnkopfbahn. Zoals je kunt zien trekt het af en toe weer even dicht en valt er lichte sneeuw, veel is het gelukkig niet. Binnen 10 minuten schijnt de zon meestal weer.

null

^Je ziet de grens tussen de goede en de papsneeuw heel goed

null

^Piste 8 die onder de Hahnkopfbahn loopt is dicht. Er ligt gewoon bijna geen sneeuw op…

null

^Overzicht Gipfelbahn en afdalingen

null

Nu we zo ongeveer alles gezien hebben boven op de Schatzberg komen er nog wat foto’s van de afdaling naar het middelstation:

null

^Dé lift! Wat een geweldige verbinding! :)

null

^Het eerste gedeelte naar het bergstation van de Schatzbergbahn is vrij vlak, achja, extra tijd om van het uitzicht te genieten!

null

^Rofangebergte

null

^Schatzbergalm

null

^Het steilere stuk net voor de Schatzbergalm

null

^Direct naast de gondel loopt een bijna 2 km lange sleeplift

null

^Hahnkopfbahn vanuit de Schatzberg middelstation afdaling

null

^Wat een piste! Super! De perfecte helling om echt te knallen!

null

^Alleen jammer van dit soort plekken, maar dat ben ik nu onderhand wel gewend ;)

null

^Nog steeds een mooi uitzicht op het Kaisergebergte

null

^Onderste gedeelte van de afdaling met helemaal onderaan een apart gebiedje voor kinderen met skiles. Hier kunnen ze rustig op verschillende hellingen het skiën leren.

null

Nu een sprong naar de Verbindingsbahn Ski-Juwel:

null

^Een prachtig uitzicht heb je vanuit de lift en op de piste over het Alpbachtal!

null

null

^En ook op het skigebied van Alpbach zelf

null

null

null

^Zoom op het skigebied van Reith im Alpbachtal

null

^Alpbach

null

^Inneralpbach

null

^Inneralpbach Talabfahrt, superpiste!

Ik vind het nu al geweldig om te lezen en te zien.
Wel jammer hè, dat er zo weinig sneeuw ligt.
Het ziet er echt lenteachtig uit.

Conclusie 25-12-'13:
De hogere pistes lagen er vandaag super bij, maar zodra je onder zo’n 1600 meter komt wordt het zware sneeuw met wat stenen die door het sneeuwdek heen komen. Het gebied heeft me echt positief verrast, je hebt echt gigantisch veel mogelijkheden!
Ski-Juwel heeft echt alles om je een paar dagen of misschien zelfs een week te vermaken. Een klein nadeel is dat de stoeltjesliften aan de kant van Alpbach redelijk sloom zijn, maar ik heb dit zelf niet als storend ervaren.
Zeker voor families is het een ideaal gebied. In zowel Wildschönau en in Alpbach hebben ze mooie oefenweides om het skiën rustig te leren. De verbindingsgondel zorgt er voor dat ook kilometervreters genoeg te doen hebben!

Ski-Juwel 28-12-'13 komt morgen

@joepiedepoepie:
Bedankt :)
Inderdaad jammer, het zal er allemaal veel mooier uitzien wanneer alles wit is. Goede reden om nog een keer terug te gaan toch? ;)

@Henri. Zeker! Het lijkt me best een mooi skigebied vooral nu het groter geworden is door die verbindingsbaan.

Ik vind al dat groen altijd zo verschrikkelijk om naar te kijken… Ben blij dat ik er nog nooit mee te maken heb gehad :p maar wel een leuk verslag ! Lijkt mij ook nog wel is een leuk gebied om heen te gaan (als alles wit is dan)

Gang is alles

hebben jullie ook ervaring met de skischool in Alpbach. Oudere recensies zijn niet zo positief over de skischool. Zijn er ook NL skileraren?

@Gast175, ik heb zelf geen ervaring met de skischool, maar ik weet wel dat er ook Nederlands sprekende skileraren zijn in het gebied.

@Jesper:
Het is inderdaad niet zo mooi, maar ja, gelukkig heb ik in februari nog een herkansing voor een weekje skiën in een echt winters landschap ;)
Overigens komen er straks van mijn andere verslagen nog wel wat winterse foto’s hoor :)

Mooi man! Was je nu met je zussen en ouders?

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Ja, deze vakantie was met het gezin :)

Fantastisch! Ondanks de matige omstandigheden…
Eind februari ga ik ook voor de eerste keer een week naar Ski-Juwel. Ben zelf ook heel erg benieuwd :)!

@Gast175, ik heb zelf geen ervaring met de skischool, maar ik weet wel dat er ook Nederlands sprekende skileraren zijn in het gebied.

@Jesper:
Het is inderdaad niet zo mooi, maar ja, gelukkig heb ik in februari nog een herkansing voor een weekje skiën in een echt winters landschap ;)
Overigens komen er straks van mijn andere verslagen nog wel wat winterse foto’s hoor :)

Henri. op 4 jan. 2014 11:44

Oh dat is goed om te horen :)
Yeaay!

Gang is alles

Ski-Juwel 28-12-'13: Weer een super skidag!

null

De 2de en laatste dag skiën in het skigebied Ski-Juwel van Alpbachtal en Wildschönau. De 25ste was het opvallend rustig waardoor ik ook vandaag op de zaterdag (wisseldag) verwachtte dat het weer rustig zou zijn. Helaas, niets is minder waar. De parkeerplaats stond vol met Oostenrijkers uit de buurt van Kufstein en Schwaz. Op de piste kon je het merken aan het redelijk hoge niveau van de skiërs dat ze toch wel allemaal daar uit de buurt kwamen. Gelukkig kan de drukte zich goed verspreiden in het gebied waardoor je niet echt hinderlijke wachttijden hebt bij de lift en drukte op de pistes.

Foto’s aanklikken voor betere kwaliteit

Wildschönau open/gesloten liften en pistes:

null

Alpbach open/gesloten liften en pistes:

null

Yes, de Hornbahn2000 is nu wel open!

Site skigebied:
http://www.skijuwel.com/de/

Prijs skipas:
Dagpas = € 41,-
4-uurs skipas = € 34,-

Weer/Temperatuur:
De föhnstorm is weer terug waardoor de Hornbahn 2000 niet op zijn maximale snelheid kan lopen. Boven bij de Wiedersbergerhorn zeer zware windstoten waardoor je net zoals 25 december zo nu en dan niet vooruit kwam. Het grootste verschil met de 25ste is de hoeveelheid zon. De hele dag heeft de zon volop geschenen, kaiserwetter! :)
Dal: 5°C tot 8°C
Top: -4°C tot 1°C

Sneeuwcondities:
Het beetje verse sneeuw wat de vorige dagen is gevallen heeft wel wat goed gedaan op de berg, maar veel zijn ze niet opgeschoten. Doordat het wat drukker was dan de dagen er voor lagen er nu wat meer buckels op de pistes. Over het algemeen waren de pistecondities vandaag goed.

Wachttijden:
maximaal 3 minuten wachten bij de liften. Bij de meeste liften ongeveer 5 of 6 stoeltjes/gondels wachten.
Gelukkig dus nog prima te doen!

Beste piste:
Wurmegg abfahrt 13

Slechtste piste:
Het eerste gedeelte van de Brandegg abfahrt 50

+/-:

  • Zonnig
  • Pistecondities
  • Hornbahn 2000 open
  • Veel wind boven aan de Wiedersbergerhorn
  • Nog steeds te warm
  • Drukker

Skiline:

null

GPS:
gemiddelde snelheid incl. liften: 19 km/h
maximale snelheid: 78 km/h
Hoogste punt: 2015 meter
Aantal hoogtemeters geskied: 5677m
Aantal liftfahrten: 19

Foto’s:

null

^Uitzicht 's ochtends vanuit ons pension in Fügenberg met mist in het Zillertal

null

^Een sprong naar boven, boven aan de Hornbahn 2000 met uitzicht op het skigebied Spieljoch met zijn witte dalafdaling in een compleet groen landschap.

null

^Spieljoch zoom, links de Geolsabfahrt met de Onkeljoch en daarboven de Kellerjoch. In het midden boven het bergstation van de Spieljochbahn.

null

^Zillertal en Inntal met daarachter de Achensee en rechts het Rofangebergte

null

^Achensee zoom

null

^Zoom naar de skigebieden in het Zillertal. Op de voorgrond is bijna het complete Hochzillertal zichtbaar. Helemaal links Mayrhofen met de Harakiri. Helemaal bovenin is de Hintertuxer Gletscher duidelijk in beeld. Tussen de Hintertuxer Gletscher en de Krössbichlbahn van Hochzillertal is zelfs de 150er Tux. Rechts in beeld is de ‘best connection’ tussen Hochfügen en Hochzillertal ook zichtbaar. Wat een uitzicht! :D

null

^Dezelfde foto alleen dan uitgezoomd

null

^Het Finsingtal (Hochfügen)

null

^Boven aan de Hornbahn 2000. De containers vervangen tijdelijk de afgebrande Wiedersbergerhorn Hütte.

null

null

^De Alpenhoofdkam is goed zichtbaar

null

^Karwendelgebergte

null

^Brandegglift

null

null

^Lekker zonnig! :)

null

^Brandegglift met de Brandegg-Abfahrt. Het onderste gedeelte is goed te doen, daarboven heel slecht.

null

^Pöglbahn vanuit de Brandegglift

null

^De verbindingsgondel met afdaling, super!

null

^Uitzicht op een aantal pistes van de Hornbahn 2000

null

^Galtenberg

null

^Brandegglift

null

^Blauw, alles blauw! :)

null

^Achterin zie je dat het nog steeds hard waait

null

null

^Zoom naar Loferer Steinberge, Berchtesgadener Alpen, Leoganger Steinberge

null

^De Pöglbahn met daarachter de verbindingsgondel

null

^De Muldenlift met daarachter de Reither Kogel en het skigebied van Reith

null

^Dauerstoa Alm met de Kohlgrubenlift

null

^Links is de Kohlgrubenlift, achterin de Gmahbahn en rechts de Pöglbahn

null

null

^In de verbindingsgondel. Dit ziet er in ieder geval al beter uit dan de foto van 25-12-'13

null

^In de zonkant bij Alpbach is het allang weer groen helaas…

null

^En we zijn weer aangekomen bij de Gipfelbahn in Wildschönau

null

^Ook hier een verbetering t.o.v. 3 dagen eerder, maar de pistecondities zijn nog steeds niet optimaal hier onderaan.

null

^Hahnkopfbahn vanuit de Gipfelbahn

null

null

^:D

null

null

null

null

null

null

^Heerlijk!

null

^Helemaal achterin is de Reichenspitzgruppe in de Zillertaler Alpen zichtbaar

null

null

null

^Zoom naar de Hornbahn 2000 en Brandegglift

null

^Zoom naar Alpbach met daarachter Spieljoch (Zillertal)

null

^Alpbachtal

Conclusie:
Wederom een super dag in Ski-Juwel gehad. Vandaag was het weer nog mooier dan 3 dagen geleden. Gelukkig was de Hornbahn 2000 open waardoor je nog meer van de uitzichten op o.a. het Zillertal kan genieten. Het is zeker de moeite waard om hier een keer geskied te hebben! Ik zal er alles aan doen om hier nog een keer terug te komen :)

Volgend verslag: Hochzillertal-Hochfügen 26-12-'13 en 30-12-'13 komt morgen.

Ziet er mooi uit! Ook leuk dat je SkiWelt kon zien, al zag het dal van Brixen er groen uit. Ben benieuwd naar je volgende verslag :)

Carnas on Tour

@gast175 afgelopen winter verbleven wij in de krokus week in Alpbach, werkelijkwaar een super week gehad. Leuk afwisselend gebied met voor ieder wat wils , het dorp Alpbach ligt wel op een kleine tien minuten rijden van het skigebied maar dit vonden wij geen probleem.
Het enige min punt van de vakantie was de skischool die wij gekozen hadden. Om verschillende reden leek het ons het best om voor skischool Alpbach te kiezen maar de ligging en het verzamelen bij de skischool 's ochtends en het vervoer met busjes, waar veel te veel kinderen in gepropt werden, naar de Pōglbahn was zeer omslachtig.
Mochten wij nogmaals naar Alpbach gaan dan kiezen we dit maal zeker voor skischool Aktiv.
Als je de Wiedersbergerhornbahn II uitstapt boven sta je direct naast de skischool en het kinderland.
Je zet de kinderen af bij de skischool en staat direct boven op de berg en midden in het ski gebied, skischool Aktiv is ook vele malen moderner wat je direct ziet aan het kinderland.
Nederlandse leraren zijn bij Aktiv aanwezig maar veel zijn het er niet, bij skischool Alpbach hebben wij geen Nederlandse leraren gezien afgelopen seizoen.

Ik kijk net als @Svennoo uit naar je volgende verslag, @Henri. zijn de zitjes van de Brandegg op maandagmorgen geproduceerd, omdat het DM-logo in het midden zit en niet traditioneel links.

Jammer dat er zo weinig sneeuw ligt, want het ziet er toch wat beter uit als het wit is. Maar ja ik heb met 16 graden ook nog wel eens geskied. Ik hoop dat “mijn” gebieden (Salzburger Sportwelt, Hochkönig en Schladming-Dachstein) er in maart beter bij liggen! Het ziet er nu naar alsof dit foto’s zijn van half april.

Vet verslag weer hoor! Ik ben in de zomer een keer in Spieljoch geweest, alleen toen maar niet de lift omhoog genomen omdat het begon te regenen… herken het wel heel goed!

Op die foto waar je het skigebied van Hochfügen en Mayrhofen zou moeten zien, zie ik Mayrhofen echt niet hoor haha

Maar mooie foto’s en leuk verslag weer, al is dat groen nog steeds verschrikkelijk :P

Gang is alles

Prachtig! Die foto van Alpbach, daar lijkt het wel beetje zomer! Maar het belangrijkste is, dat je het naar je zin hebt gehad en dat is te zien aan je verslag! Ik ben benieuwd naar de volgende. "Doe zo verder" zoals sommigen hier zeggen:-)

Hahaha @joepiedepoepie
Doe zo verder :3

Gang is alles

Mooi verslag. Ik ben er in het weekend van 21 december geweest, toen lag er nog meer sneeuw maar veel foto’s zijn zeer herkenbaar :-)…

Dankjewel allemaal!
@Jesper:
Het is lastig om te zien zo via dit plaatje, maar het is te doen. Je kunt zelfs de Harakiri zien.
Maar dat is het nadeel van de foto’s hier plaatsen, dat is in een veel slechtere kwaliteit. Ik kan hier op m’n laptop dusdanig inzoomen dat ik het gewoon goed zie ;)
@Michael.:
Nooit op gelet dat ze dat altijd links plaatsen, dat zal dan wel op een maandagmorgen gebeurd zijn ja ;)
@joepiedepoepie:
Precies! Ik heb volop genoten! Dan maar wat krassen in m’n ski’s en wat extra onderhoudskosten. Ik ga niet veel geld uitgeven voor een skivakantie en daar alleen maar gaan zitten zeuren over de sneeuwcondities en het groene landschap :)

Werkelijk heerlijk verslag! Veel mooie foto’s van een leuk skigebied, staat nog op mijn lijstje (net zoals Spieljoch, moet ook eens gedaan zijn met die afdaling helemaal in het groen). Enkel zonde dat er zo bar weinig sneeuw ligt, nog nooit heb ik het zo erg gezien. Ben je niet in Markbachjoch geweest in Wildschönau? :)

Ja ik probeerde ook al op de pc in te zoomen maar zag nog steeds niet heel veel xd

Gang is alles

Wouw wat kun je veel skigebieden zien zeg vanuit het ‘Ski Juwel’! Grappig dat je de ‘Spieljoch’ ook zo duidelijk kon zien:p
Eigenlijk heeft al dat groen ook wel wat. Sommige foto’s laten echt zo’n mooie contrasten zien.
Maar voor een witte wereld kom je er eigenlijk… Straks een winters verslag!?!:D
Fantastisch verslag!

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

hebben jullie ook ervaring met de skischool in Alpbach. Oudere recensies zijn niet zo positief over de skischool. Zijn er ook NL skileraren?

Gast175 op 4 jan. 2014 09:44

Ik ben zelf enkele jaren in dit gebied wezen skieen. De aansluiting van de verschillende gebieden heeft idd een prachtig groot en gevarieerd gebied opgeleverd. Zo “groen” als op de foto’s heb ik het gelukkig nog nooit mee mee mogen maken.

Mbt skischolen; ik heb ervaring met de "blauwe" en "rode" skischool in Niederau. Voor kinderen raad ik de rode aan, deze hadden vorig jaar iig nog nederlandse instrukteurs en een mooie afgezette oefenweide onderaan de piste. Voor volwassenen vond ik de blauwe skischool fijner.

Mooi bericht. De verbinding tussen beide dalen is echt een vooruitgang. Is trouwens wel goed te zien dat Alpbach de laatste jaren ook flink in zijn besneeuwing heeft geïnvesteerd. Als ik zie wat ze nu allemaal hebben kunnen openen en ik vergelijk dat met de winter 2006/2007 (ook zo’n warme winter voor de noord Alpen) dan is ziet het er allemaal netjes uit.
Normaal gesproken wordt komende zomer de Gmahbahn vernieuwd. Dit wordt waarschijnlijk ook een gondel, alleen dalstation komt (veel) verder naar beneden te liggen.

Top verslag! Leuk ook al die foto’s te zien!
Alpbach aantal jaren geleden gedaan, toen de verbinding er nog niet was. Was toen een mooi gebied, zou graag nog eens teruggaan. Alpbachtal op zich was wel te klein voor +3 dagen, maar met de verbinding zeker mogelijk denk ik.

Go with the snow!

Dankjewel:)
@Mathijs!:
Helaas niet, we hadden allebei de dagen een 4-uurs skipas omdat we pas laat konden beginnen. Ook was de talabfahrt naar Auffach dicht. Om dan eerst met een gondel naar beneden te gaan en een bus te pakken en dan weer daar in Niederau omhoog had niet veel zin. Helaas, maar ik kom nog een keer terug voor de Markbachjoch! :)
@SnowJan:
Inderdaad veel skigebieden kun je zien! Dat had ik ook niet verwacht!
Hopelijk lukt het vanavond nog om het winterse verslag van Hochfügen-Hochzillertal hier te plaatsen :)
@Mattz:
Heel mooi gebied inderdaad, in combinatie met Wildschönau is het nu zeker genoeg voor 3 dagen tot misschien wel een week.

Mooi verslag en wat een gave foto’s maar…

waarom upload iedereen telkens zo’n grote/zware bestanden ?
Ik heb een supersnelle internetverbinding maar het laden van de pagina duurt toch wel een tijdje hoor.

Ik zie foto’s ertussen die 442,16 KB (452.774 bytes) groot zijn, reken uit aan hoeveel MB je komt wanneer je tien plaatjes van dit kaliber upload.
Kunnen de admins geen limiet van max. 200 KB per foto opleggen ? Dank u !

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Zeer mooi verslag! Ik kijk er al naar uit!

Ik heb trouwens geen problemen bij het laden van deze pagina’s. En ik kan meteen helemaal tot onderaan scrollen met geladen foto’s.

Nog een klein vraagje voor Henri of iedereen die al in Niederau heeft vertoefd:

Zijn de laatste kilometers naar Niederau vanaf de autostrade makkelijk berijdbaar (met of zonder sneeuw) ?

Bedankt @FréDB
Wij zijn deze 2 dagen bij de Wiedersbergerhornbahn in Alpbach gestart, dus ik heb helaas geen idee…

Plaats een reactie