Raclette in Serfaus/Fiss/Ladis

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Hallo… volgende week vertoeven wij voor de eerste keer een weekje in het gebied van Serfaus/Fiss/Ladis… We logeren in Fiss. Het wordt een prima week in een prachtig gebied lijkt mij.
We proberen telkens ook een keer een gezellige Raclette-avond te hebben in één van de restaurants ter plaatse… Heeft er iemand een goeie tip?
Zijn er verder nog geheimtips links of rechts voor berghutten waar je 's avonds wat langer kan blijven hangen, of plaatsen waar er gezellige live muziek te beleven is…? Of de typische kleinere lokale gelegenheden bijvoorbeeld…?

Raclette is in Tirol erg moeilijk te vinden, ik zou eerder op zoek gaan lokale tiroolse specialiteiten.

Born to Ride

Kaasfondue vind je er op veel plaatsen, maar raclette… dan moet je even naar Zwitserland rijden denk ik.

Kaasfondue vind je er op veel plaatsen, maar raclette… dan moet je even naar Zwitserland rijden denk ik.

77steve op 9 jan 2018 12:01

Of de Franse alpen

Born to Ride

Beste optie: naar wallis CH gaan…

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Voor Fiss kun je, geloof ik, op de nightflow avonden (dinsdag) of rodelavond (donderdag) o.a. op de Möseralm (mittelstation) fonduen/racletten. Daarna met rodel of ski naar beneden…(https://www.serfaus-fiss-ladis.at/en/winter/winter-aktiv/win…)
Zelf in Serfaus op de Cervosa Alm gefonduet op Adventure Night (woensdag). Top avond !

Kaasfondue vind je er op veel plaatsen, maar raclette… dan moet je even naar Zwitserland rijden denk ik.

77steve op 9 jan 2018 12:01

Of de Franse alpen

Matthias123 op 9 jan 2018 12:01

Kan ook, is wel een stuk verder 😀

Zoals @Urtmensch aangeeft, kan je in Fiss op de rodelavond bij het middenstation op de Möseralm racletten. Tussen de kaas-schraap-sessies door kan je lekker van de piste af rodelen.
Volgens mij moet je wel reserveren, het is in ieder geval verstandig dit te doen.

Op de piste komt mijn 9 tot 5 mentaliteit wel tot zijn recht!

Ik schrok wel even toen ik deze titel zag. Ik ga binnenkort naar Serfaus en was even bang dat die verderfelijke gewoonte zich aan het uitbreiden was naar Oostenrijk. Gelukkig is het vals alarm en blijft Oostenrijk vooralsnog gevrijwaard van deze walgelijke eetlust-verpestende stank.

Annoying skiers since 2003

Ik schrok wel even toen ik deze titel zag. Ik ga binnenkort naar Serfaus en was even bang dat die verderfelijke gewoonte zich aan het uitbreiden was naar Oostenrijk. Gelukkig is het vals alarm en blijft Oostenrijk vooralsnog gevrijwaard van deze walgelijke eetlust-verpestende stank.

sterko op 9 jan 2018 15:44

Goed te horen dat jij je vanwege de so called “walgelijke eetlust-verpestende stank” niet in Zwitserland of Frankrijk begeeft. Hebben we daar van jouw soort zeurpieten geen last. Waarvoor dank… :)

Ik schrok wel even toen ik deze titel zag. Ik ga binnenkort naar Serfaus en was even bang dat die verderfelijke gewoonte zich aan het uitbreiden was naar Oostenrijk. Gelukkig is het vals alarm en blijft Oostenrijk vooralsnog gevrijwaard van deze walgelijke eetlust-verpestende stank.

sterko op 9 jan 2018 15:44

Goed te horen dat jij je vanwege de so called “walgelijke eetlust-verpestende stank” niet in Zwitserland of Frankrijk begeeft. Hebben we daar van jouw soort zeurpieten geen last. Waarvoor dank… :)

Harm op 9 jan 2018 17:05

Je moet het leven niet zo serieus nemen jôh.
Met pasen gaan we lekker naar Saas Fee, maar hebben gelukkig een hotel met half-pension waar geen kaas gesmolten wordt.

Annoying skiers since 2003

Als ik roquefort op de pannenkoeken smelt loopt mijn gezin ook van tafel, dus ik realiseer mij dat kaas best kan stinken als je het niet lekker vindt… ;)

Heb in maart vorig jaar in Serfaus fondue gegeten in een resto op de hoofdweg, net voorbij Pezid appartementen richting de liften op de rechterkant. Weet de naam jammer genoeg niet meer, maar er staat een bord buiten met de melding dat je er (kaas)fondue kan eten. Je moet wel reserveren.

Goeie kaas stinkt lekker. 😁

Als ik roquefort op de pannenkoeken smelt loopt mijn gezin ook van tafel, dus ik realiseer mij dat kaas best kan stinken als je het niet lekker vindt… ;)

Harm op 9 jan 2018 18:19

Ik gun iedereen zijn gesmolten kaas hoor. Net als ik rokers hun sigaretje gun. Alleen liever niet naast mij als ik zit te eten.
Ben in Frankrijk ook wel eens een restaurant weer uitgelopen toen ik bij de deur de kaaslucht al zo erg rook, dat ik er misselijk van werd.
Als ik eenmaal in het restaurant zit en ze gaan daarna aan de tafel naast me beginnen, zal ik er aan moeten wennen :)

Annoying skiers since 2003

Tja ik ben groot fan van een goede raclette of kaasfondue. En een goede raclette of fondue is in mijn ogen pas goed als hij flink gerijpt en dus lekker sterk is.

Born to Ride

In Frankrijk hebben ze toch alleen burgers en pizza ? :)

Racletten heb ik wel in Frankrijk gedaan. Wij huurden zo’n ding en in het appartement gebruikt, met een heerlijke kaas en lokaal vleeswaren e.d. erbij. Superlekker, alleen goed luchten daarna ;-) Gelukkig sliep ik in een ander appartement.
Raclette is niet iets Oostenrijks denk ik

Raclette is niet iets Oostenrijks denk ik

nancymilou op 9 jan 2018 22:13

Denk je? 😵

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie