Verbinding vanuit Kleinarl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Salzburger Sportwelt

Wij gaan op 1 maart a.s. naar Salzburger Sportwelt. Wij hebben een accommodatie in Kleinarl. Weet iemand of het verstandiger is om 's ochtends bijvoorbeeld te starten vanuit Wagrain om zodoende het gebied beter in te kunnen? Zover ik het heb kunnen zien, is Wagrain, Flachau etc. niet direct vanuit Kleinarl te bereiken, klopt dat?

Je kunt bij Kleinarl al heel goed skien. Bij Flachauwinkl kun je doorsteken naar Zauchensee. Daar heb je ook nog eens enorm veel leuke en uitdagende pistes. Je kunt 's morgens ook de skibus pakken en dan ben je binnen 10 minuten in Wagrain, waarbij je weer kunt kiezen, of richting Alpendorf skien of richting Flachau, deze gebieden zijn via de G-link aan elkaar verbonden. Naar mijn mening kun je niet beter zitten dan in Kleinarl, het hele gebied is binnen 10 minuten bereikbaar. Ik vind het een super locatie.

Kleinarl zit vast aan Flachauwinkl en Zauchensee. Persoonlijk vind ik dit gebied leuker dan Wagrain/Flachau. De pistes zijn rustiger. Ik zou gewoon beide gebieden proberen. Dat zit toch allemaal in dezelfde skipas en skieen waar je het persoonlijk leuker vind.

Hallo,

Afgelopen krokusvakantie hebben wij in Flachau gelogeerd en we vinden dit een mooi gebied maar zoals hier ook wordt vermeld zijn we dezelfde mening toegedaan over Zauchensee en Flachauwinkl. Deze 2 gebieden spraken ons meer aan dan Flachau zelf. 1 dag ook gaan skien in Alpendorf en dat is ook mooi.
Flachau zelf lijkt me dan weer iets levendiger dan bijvoorbeeld Flachauwinkl maar ik ben er niet zo bekend.

Wat ik mij wel afvroeg is of er een mogelijkheid bestond om vanuit Wagrain met de skibus naar Flachauwinkl of Flachau te gaan.
Vrienden van ons verblijven in Wagrain (rote 8ter jet - ligt eigenlijk tussen Wagrain en Flachau) en we twijfelen om ook naar daar te gaan maar we willen zeker nog een keer gaan skien in Zauchensee en dan lijkt het me het makkelijkst en het snelst om met de bus naar Flachauwinkl te gaan en daar de lift te nemen richting Zauchensee. Dit hebben we nu ook gedaan maar we lagen dus in Flachau zelf.

Dus kan iemand misschien laten weten of je ook met de bus van Wagrain naar Flachau kan?

Bedankt!

er gaat op zeker een bus tussen Wagrain en Flachau. De frequentie weet ik niet.

Je kan vanuit de rode 8terjet met de bus naar Flachau en vandaar met de bus naar Flachauwinkel, duurt wel even.
Als je in Wagrain zelf zit neem je een klein stukje de bus naar Kleinarl en vandaar ski je over Flachauwinkel naar Zauchensee, dat is veel mooier. In Wagrain zelf zit je veel centraler, ski je ook zo naar Alpendorf en naar Flachau, ik vindt Flachau het minst van die dorpen, erg druk en veel liften en pistes op weinig hectare.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie