Enige tips Saalbach Hinterglemm?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Heey people,

Ik ga in december (26/31 - 31/12) met mijn oude middelbare school, waar ik nu een jaar van af ben, naar Saalbach Hinterglemm.

Ons hotel zit aan de piste 61 (rood) en ik vroeg mij af of hier enige kenners van dit gebied zijn die mooie plekken/tochten kan geven om die te maken. En natuurlijk wat de prijzen zijn van de après-ski en het eten op de berg (A)

Carnas on Tour

De hotel zit aan piste 61, dat wordt met de skibus naar Saalbach, bevind zich namelijk in Voderglemm.

Maar je kan dan een rondje Saalbach doen, en dan eidigen met de afdaling 2b die bij piste 61 uitkomt.

http://www.saalbach.com/fileadmin/user_storage/saalbach_com/…

Maar het gebied is een heel leuk gebied, op de skikaart die je bij iedere lift kan krijgen staan ook skiroutes op vermeldt.

In skicircus kan je alle kanten op, als je vanafde zwolferkogel achterlangs naa saalbach gaat heb je een mooie makkelijke lange afdaling. Dat is ook de route die @michelr bedoeld maar dan met hinterglem erbij, je kan een heel rondje maken saalbach-vorderglem-hinterglem dat is makkelijk in een dag te doen. De afdaling van saalbach naar leogang is ook fijn. Daar is ook een funpark te vinden. Je kan sowieso mooie rondjes maken en de sneeuw is eigenlijk altijd goed. Ik ben afgelopen maart voor de 5e keer geweest en na 4 keer frankrijk was de Oostenrijkse gezelligheid wel weer top 4x vers poeder was mooi meegenomen natuurlijk :-). Skicircus staat bij mij hoog in mijn favorietenlijstje. Veel plezier daar.

🏂

In skicircus kan je alle kanten op, als je vanafde zwolferkogel achterlangs naa saalbach gaat heb je een mooie makkelijke lange afdaling. Dat is ook de route die @michelr bedoeld maar dan met hinterglem erbij, je kan een heel rondje maken saalbach-vorderglem-hinterglem dat is makkelijk in een dag te doen. De afdaling van saalbach naar leogang is ook fijn. Daar is ook een funpark te vinden. Je kan sowieso mooie rondjes maken en de sneeuw is eigenlijk altijd goed. Ik ben afgelopen maart voor de 5e keer geweest en na 4 keer frankrijk was de Oostenrijkse gezelligheid wel weer top 4x vers poeder was mooi meegenomen natuurlijk :-). Skicircus staat bij mij hoog in mijn favorietenlijstje. Veel plezier daar.

🏂

Hoi,

Wij zitten ook in Voderglemm van 21/12 tot 27/12.
Alvast veel succes en plezier.

Zal dit topic wel volgen ben ook benieuwd naar de mensen hun ervaringen ;-)

Tip: op de berg bij Leogang zit een bergrestaurant met binnen een waterrad,daar kun je de beste pizza’s ever eten voor een normale prijs.

www.wausclothing.com THE BRAND FOR BOARDERS

Wij zitten er met kerst. Iemand tip voor kerstdiner? Liefst restaurant waar hond ook mee mag

Tip: op de berg bij Leogang zit een bergrestaurant met binnen een waterrad,daar kun je de beste pizza’s ever eten voor een normale prijs.

Skiklojo op 24 sep. 2013 20:09

Daar heb ik ook inderdaad lekker gegeten, boeiend ook de toiletten met open achterzijde :D

Was niet ingelogd, dit was ik dus.

"Wij zitten er met kerst. Iemand tip voor kerstdiner? Liefst restaurant waar hond ook mee mag"

@Skiklojo en @pimmetje Alte Schmiede bedoelen jullie http://www.alteschmiede-leogang.com/de/ Er tegenover heeft de zelfde eigenaar de AzitsBrau gebouwd. Een restaurant in de stijl van een oude bierbrouwerij. Ook leuk. En dezelfde normale prijzen.

One life. Live it.

Inmiddels al ruim vijf wintersportvakanties Saalbach-Hinterglemm bezocht. Een prachtig gebied, waar zowel de sportieve skiër alsmede de beginner tot zijn recht komt. Het mooie aan dit Skicircus is, is dat je het gehele gebied rond kunt skiën. Daarnaast is Hinterglemm de laatste jaren flink aan het uitbreiden/professionaliseren. De oefenweide, wat tevens een avondpiste is geworden, ziet er de laatste jaren gewoon goed uit. Verder kun je ook een leuke tocht maken vanuit Saalbach richting Leogang, wat aan de andere kant van de berg ligt. Het enige nadeel is dat er veel liften tussendoor genomen moeten worden. Het voordeel hiervan is dat je langs het mooiste restaurant komt, wat zeker (!) een bezoek waard is. Dit is namelijk de ‘Alte Smiede’. Wat betreft de après-ski ben ik altijd verliefd geweest op de Tanzhimmel. Vooral de laatste week van januari waarin de opleidingen ALO/SM&O van de Hogeschool van Amsterdam aanwezig zijn met 220 studenten. Daarnaast is de Goasstal ook de moeite waar om te bezoeken, zeker als je van echte Oostenrijkse après-ski houdt. De après-ski in Slaabach ben ik minder bekend mee. Kortom, een leuk en vooral groot gebied voor zowel de sportieve skiër, de beginner maar ook zeker de après-skiër tot zijn recht komt.

Links boven de gondel vanaf leogang, tegenover de eerder genoemde alte smiede, zit een klein tentje waar ze spare ribs en halve kippetjes verkopen die ik heerlijk vind. Ik ga daar per vakantie minimaal één keer heen. Je moet voor spre ribs wel op tijd komen want ze zijn regelmatig op.

🏂

Links boven de gondel vanaf leogang, tegenover de eerder genoemde alte smiede, zit een klein tentje waar ze spare ribs en halve kippetjes verkopen die ik heerlijk vind. Ik ga daar per vakantie minimaal één keer heen. Je moet voor spre ribs wel op tijd komen want ze zijn regelmatig op.

🏂

@Martin9 Die kippetjes en spareribs in Leogang zijn inderdaad een echte aanrader. Het optijd zijn geld echter niet alleen voor de Spareribs, ook de kippetjes zijn vrij vroeg uitverkocht/gereserveerd is mijn ervaring.

Verder zitten er op elke piste wel echt leuke hutten om gedurende de dag wat te eten en drinken. Elke berg heeft er wel een aantal waar je voor een redelijke prijs kan eten. Voor de Apres-ski zijn de prijzen wel redelijk fors is mijn idee, ik meen 4 a 5 euro voor een biertje, al ben ik niet bekend in Vorderglemm, waar jou hotel is gelegen. Mooie tochten kun je ofwel richting Leogang gaan maken, ofwel richting Hinterglemm (Rondje dal).

Voor een ordinaire frikandel, bitterballen of kroket kan je naar restaurant Vida gaan deze bevindt zich naast de ingang van Residence Saalbach in Saalbach, en echt een aanrader zijn de spareribs bij Mango’s.

Mango’s zit tegenover de Spar in Saalbach.

Bedankt voor de tips allemaal, ik ga hier zeker wat mee doen!

Inmiddels weet ik waar ik zit en hoe het eruit ziet:

null

En ik beloof hierbij, als ik daar WiFi heb houd ik hier een live verslag bij. Elke avond zal ik dan een dagverslag posten, toch eens iets anders dan een (klein) verslag na afloop van de vakantie :P

Carnas on Tour

Hoi!

Wij gaan aankomende winter naar Saalbach hinterglemm en ik ben nog op zoek naar een leuk restaurant met kerst voor 6 volwassenen en 5 kinderen (leeftijden van 1 tot 14 jaar) kan iemand me adviseren waar we naartoe moeten gaan? Dank alvast…

Restaurant Heurigen Stubn, Hinterglemm

Iemand die met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit!

De Goasstal in Hinterglemm! Daar kun je binnen echt lekker eten maar wel optijd reserveren. Het is een klein stukje de berg oplopen, maar is erg lekker & leuk.

Never eat the yellow snow

Er komen goede suggesties langs hier.
Hotel Peter in Saalbach is ook leuk voor de kinderen. De chef is daar tevens goochelaar (schijnt ooit Oostenrijks kampioen goochelen te zijn geweest.) Doet leuke trucjes aan de tafel voor de kinderen.

One life. Live it.

De Goasstal in Hinterglemm! Daar kun je binnen echt lekker eten maar wel optijd reserveren. Het is een klein stukje de berg oplopen, maar is erg lekker & leuk.

Dianthe op 25 nov 2016 23:58

Er is ook een tunnel onder de piste door he; je hoeft niet door de sneeuw te ploeteren.

Xandl Stadl staat zeer goed aangeschreven!

Plaats een reactie