Druk tijdens voorjaarsvakantie?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Oberjoch

Wij zoeken volgend jaar met de kinderen een lokatie op relatief korte reisafstand van Nederland met hoge mate van sneeuwzekerheid en redelijk gebied. Oberjoch ziet er op oog aantrekkelijk uit. We kennen Het gebied echter niet. Weet iemand of het hier erg druk is tijdens Nederlandse voorjaarsvakantie (niet carnavalsweek)? Zo ja, dan laten we het links liggen.

Beetje laat, deze reactie, ik zie dit forum nu pas voor het eerst.
Antwoord op de vraag:
Nee hoor, in Oberjoch is het NOOIT heel druk.
Geen wachttijden bij de liften oid.
Dus: een prima gebied, redelijk"dichtbij"

Dank, we gaan het volgende week mee maken.

Hoe is het bevallen EmileR?

Hopelijk goed!

Klinkt goed! Het overwegen dus zeker waard! Bedankt Groningen voor de reactie!

Was eerste keer voor ons aan deze kant van de Alpen. Leuk skigebied, met mede dankzij de nieuwe liften comfortabele verbindingen. Binnen de meerdaagse pas kun je ook naar nabijgelegen gebieden als Jungholz. Dat is leuke stek voor een dag. En kwaliteit is goed van materiaal (Hosp) en lessen (Iseler). Ik hoorde wel van andere Nederlanders die er al jaren komen, dat het afgelopen week veel drukker was met landgenoten dan voorgaande jaren. Niettemin was door goede vakantiespreiding in Nederland en Duitsland het rustig. En reistijd naar randstad is overzichtelijk: 7,5 uur zonder passen waar verkeer knel staat, dus ook redelijk zeker in tijd aan te sturen.

@EmileR hoe waren de sneeuwcondities? Wij zaten vorige week in een hoger gebied maar lager dan 1300-1400 m. was het wel behoorlijk slush. Aangezien de pistes in Oberjoch tussen de 1000 en 1500 m. liggen zal dat misschien ook wel het geval zijn geweest?

@Andereja Als je in de ochtend gaat zijn alle pistes ook bij nachtelijke temperaturen boven bul, goed geprepareerd. Vanaf 14 uur wordt het papperig als thermometer flink boven vriespunt blijft. Daar ontkomt ook Oberjoch niet aan. Maar je zit deels tussen de bomen dus de schaduwzijde daarvan is altijd wel ok.

Dank voor je reactie Emile. Ik zie dat Tannheim ook in de meerdaagse skipas zit en dat heeft een paar hoger gelegen pistes, is misschien wel een alternatief bij hogere temperaturen.

We gaan het even verder bespreken, wel een serieuze kandidaat voor volgend jaar.

Plaats een reactie