Monterosa Gids + onderkomen maart 2018

Dit onderwerp gaat over de bestemming Monte Rosa

Wij (5 vrienden) willen begin maart 2018 naar Monterosa. We snowboarden al jaren, pistes geen probleem, maar off-piste moeten we nog een hoop leren. Poeder boarden is niet de grootste uitdaging, dit kunnen we wel, maar we willen dit wel verantwoord doen. Kortom, door het ontbreken aan lokale kennis en snowsafety willen we graag één of twee dagen met een gids op pad. Een andere optie is een helidropping.

Wie kan ons een goede tip geven qua onderkomen, gids en helidropping. Zit nu voor een appartement in Staffal te kijken, maar het lijkt of heel duur, of heel lastig een betaalbaar (+/- 350 pp p/w) onderkomen te vinden.

Met vijf personen in een heli? Mogelijk, of zit je dan aan twee heli’s vast?

Kom maar op😃

Ik zie dat je deze vraag ook al gepost hebt op de plek waar je de meeste kans maakt
http://wepowder.com/nl/forum/topic/248533

Alternatief, probeer het op het Italiaanse skiforum
alpinisme subforum http://www.skiforum.it/forum/forumdisplay.php?f=17
monterosa ski discussie http://www.skiforum.it/forum/showthread.php?t=8215&page=…

*bericht bewerkt door Onnem op 04 nov 2017 19:49

The older I get, the better I was

Misschien weet @nr49 ook wel iemand! Maar inderdaad, op wePowder hebben ze wat meer informatie en kennis omtrent off-piste en zeker ook ervaringen met gidsen.

Wat betreft accommodatie: er is niet veel beschikbaar (überhaupt), aangezien de dorpen vrij klein zijn. Er is dus niet zo veel acco beschikbaar. Mocht je acco wat duurder uitvallen, gewoon doen. Lunch op de piste e.d. is erg goed betaalbaar en erg goed. De goedkopere acco ligt volgens mij in Alagna en Champoluc. Staffal heb ik zelf verbleven en ligt ideaal, maar wel wat duurder.

Misschien is Rifugio Gabiet een optie voor jullie? Is een berghut op de berg aan de piste en niet heel duur met halfpension. Google maar even! Andere optie zou Campeggio Alagna kunnen zijn, ze verhuren daar ook hutjes. Nr49 heeft daar een seizoen verbleven en ze hebben Nederlandse eigenaren.

PS: Echt een onwijs gaaf gebied, heel veel plezier alvast maar moet helemaal goed komen!

*bericht bewerkt door Quick op 04 nov 2017 19:53

Mr. Slow

@Balboa, wat voor soort onderkomen zoek je?

Bedankt alvast voor de snelle reacties! Top.

Qua onderkomen hebben we meestal een appartement en koken een paar avonden in de week zelf. Staan open voor half pension als dit optioneel en betaalbaar is. Qua bedden maakt het niet zo veel uit of het 1 of 2 persoonsbedden zijn. Hotel heeft niet direct de voorkeur omdat je dan niet echt een eigen ruimte op je kamer hebt waar je 's avonds met z’n allen kunt zitten.
@nr49 , jij bent lokaal bekend?
@Quick , waar verbleef jij in Staffal en heb je daar een tip. De ligging lijkt me idd top.

*bericht bewerkt door Balboa op 04 nov 2017 20:11

@Balboa, ja, maar ken Alagna het beste.
Begrijp ik het goed dat je een appartement voor 5 personen voor een week voor max 1750 euro zoekt? Moet het Staffal zijn? Andere voorkeuren?

@Balboa, ja, maar ken Alagna het beste.
Begrijp ik het goed dat je een appartement voor 5 personen voor een week voor max 1750 euro zoekt? Moet het Staffal zijn? Andere voorkeuren?

nr49 op 4 nov 2017 20:09

Alagna lijkt mij - enkel gebaseerd op de pistekaart - wellicht niet de meest voor de hand liggende optie. Maar wellicht zit ik er helemaal naast.
Anderzijds lijkt mij zo’n refugio ook wel bijzonder. Nooit aan gedacht en wel een bijzondere ervaring. Zit men daar doorgaans een week, of enkel een paar dagen? Gedurende de week verkassen naar een ander onderkomen ligt wellicht niet direct voor de hand. Maar ook hier geldt, dat ik er geen ervaring mee heb.

De 1750e is wel echt de max, er van uitgaande dat de skipas er nog niet bij zit. Als het obv halfpension is, biedt het al weer meer ruimte.

De rifugio die ik aankaartte is vrij simpel. Wij hebben er enkel een keer gelunched (was goed en betaalbaar), maar wel heel fraai gelegen en 's ochtends natuurlijk een unieke setting. Vanuit daar zit je snel in Staffal (1 afdaling van een paar minuten voor gevorderde skiërs) en ook zo op Passo dei Salati en Punta Indren, van waaruit de meeste freeride routes vertrekken. Ook halfpension en halfpension is volgens mij prima te betalen. Eenvoudige kamers/zalen maar goed eten en voor hetzelfde geld zit je er alleen met jullie groep. Je kunt altjjd informeren door ze een e-mail te sturen.

Wijzelf zaten in Residence Stolemberg. Ideaal, maar wel prijzig voor wat je kreeg. Verder prima en aardige eigenares. Heb het idee dat ze dit seizoen niks meer verhuren.

Andere optie is La Villa Della Regina. Zo mogelijk nog gunstiger gelegen en hebben goede appartementen. Even googlen nogmaals.

Mocht je nog meer/andere vragen hebben, stel ze gerust. Ik houd dit topic in de gaten! Vind het Persoonlijk echt een topgebied met zowel on als offpiste goede mogelijkheden en landschappelijk prachtig. Ook totaal niet druk.

Mr. Slow

Wij hebben in La Villa Della Regina gezeten en de ligging is perfect. Appartementen zijn een beetje simpel maar best groot. Prijs weet ik niet meer.

May the ski force be with you !!

Bedankt voor alle tips. Uiteindelijk toch een accommodatie geboekt via Airbnb in Alagna. Bespaard op accommodatie zodat we nog wat over hebben voor twee dagen gids en heeeeeeeeeeel misschien een helitrip 😉

Nu even wat zaken uitgezet bij de lokale gidsen.

Oh man, wat heb ik er zin in…en de rest van de groep heeft geen idee waar we naar toe gaan😃

Er staat op het engelse forum ook een draadje over dit onderwerp
http://snowheads.com/ski-forum/viewtopic.php?t=133099#312669…

The older I get, the better I was

Ik verblijf ieder jaar een lang weekend in het refugio Grande Halte in Algna. Dit kan ook voor een nacht. Basic maar erg gezellig! Geweldige zonsopgang en als eerste de piste af! Voor een appartement in Alagna kun je misschien “Indren hus” proberen.

Plaats een reactie