Wie gaat er tijdens de krokus vakantie naar Livigno?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

Hallo,

Omdat mijn vrouw niet kan skien ben ik op zoek naar een skimaatje tijdens de krokusvakantie (25 feb-4 maart) ben zelf volgens belgische uitdrukkingen gevorderd.
Het lijkt me leuker om niet de hele tijd alleen te skien. Hebben ook 2 kinderen van 4 en 7
Wat smorgens les zullen volgen. Groetjes Bjorn

Hey,

Wij zitten met de krokus ook in Livigno en mijn vrouw skiet ook niet. ( ze kunnen misschien samen gaan shoppen :-) ) Hebben ook twee kindjes van 7 en 10. ben zelf een goede skier.

Leuk, heb u een prive bericht gestuurd.
Groetjes Bjorn

Dan zijn wij ook in Livigno van 25-02 t-m 4-3. Wij hebben wat grotere kids van 16 en 18. Mijn vrouw skiet ook niet.

gaat wel gezellig worden denk ik, en aan shops geen gebrek in livigno.

Ok leuk… nu aftellen… wat is er eigenlijk allemaal goedkoper? Betalen jullie de tol voor het tunneltje online of ter plekke? Mvg bjorn

*bericht bewerkt door Bjorn01 op 04 feb 2017 00:38

Ben er ook in de krokusvakantie van 25/02 tot 04/03, samen met vriendin en dochtertje (8 j) Zijn er samen met bevriend koppel en hun 10 jarige kind. Vrouwen skiën niet, mijn vriendin sporadisch. De kinderen hebben samen privé les van 09 tot 10. Daarna skiën ze samen met de mannen. Alcohol, brandstof en parfum zijn zeker goedkoper dan hier. Ook bij de elektronica, camera’s e.d. zijn koopjes te doen. Als je weet wat je zoekt eerst de prijs hier bekijken en dan vergelijken met Merkkledij is ook iets goedkoper.
Tot nu toe steeds de tol aan de kassa betaald (heen en terug ticket)

*bericht bewerkt door MorRonski op 04 feb 2017 07:58

Qua elektronica vond ik het wat tegenvallen. Hoger dan online prijzen. Brandstof, parfum en drank zijn wel extreem goedkoop.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

@Havana…gezien je naam en je foto…tabak is ook goedkoper.

Bedankt voor de reacties. Weet iemand welke skischool aan te raden is voor de kinderen?

Op https://www.livigno.eu/en/kids-on-slopes heb je een overzicht van de verschillende skischolen. Onze dochter heeft 4 jaar les genomen bij “centrale scuolo ski” http://www.scuolascicentrale.it/
Toen gekozen omdat verzamelpunt zich dicht bij ons hotel bevond. De lessen zijn daar van 11.00 tot 13.00.'s morgens dus geen stress om op tijd te zijn.

Hallo, wij (gezin met 2 jonge kinderen) overwegen om in de krokusvakantie (25 februari) naar Livigano te gaan voor een weekje wintersport. Wij zijn echter onzeker over de heenreis in verband met drukte met vakantiewerkers bij tunnels en autotrein. Heeft iemand ervaring. Wij willen vrijdagmiddag vertrekken vanuit Arnhem en halverwege overnachten. Dank voor jullie reactie(s).

oeps, vakantiewerkers = vakantiewerkers ?

vakantieverkeer dus!

Het best zou zijn dat je rechtstreeks naar Livigno zou rijden. Dan heb je geen problemen. Moet lukken vanuit Arnem. Als je de trein neemt wel kijken wanneer de laatste vertrekt.(geloof dat de laatste rond middernacht vertrekt) Het tunneltje aan Livigno is constant open.
Als je toch wilt overnachten zou ik iets zoeken na de trein en ervoor zorgen dat je voor 6:00 of na 11:00 aan het tunneltje staat.

Wij vertrekken ten laatste om 17u vrijdag vanuit Bilzen vlakbij Maastricht. De planning is de nacht doorrijden tot in livigno. Daarna wat slapen in ons volkswagen busje. Zo hopen we het verkeer voor te zijn. Ik hoop dat het weerbericht nog veranderd, want zoals het er nu naar ziet zou het gaan sneeuwen vrijdag. Vertrekken doen we op zondag. Gaan dan 1 nachtje op de camping overnachten. Dit is de eerste keer dat we het zo gaan doen, eens kijken of het ons bevalt.

@ MorRonski

Volgens mijn gegevens is het tunneltje dicht van 5.00u tot 11.00u richting Italie.

null

Ik vertrek op vrijdagavond rond 20:00 vanuit Tongeren. Hoop ergens voor 6 uur door het tunneltje te rijden. Dan een uurtje dommelen in de auto tot ons hotelletje open is. Momenteel wordt er echter voor vrijdag en zaterdag veel sneeuw voorspeld. Moest dit uitkomen, dan kan de planning natuurlijk in het honderd lopen. @Bjorn01: als je de trein neemt denk ik dat je ook daar een dutje kunt doen.

Elk jaar sta ik tussen 05:30 en 06:00 aan het tunneltje, en tot nu toe altijd mogen door rijden. Van andere gasten in ons hotel die rond 06:15 aan het tunneltje aankwamen weet ik dat ze moesten wachten tot 10:30

Alles heeft te maken met het verkeer dat Livigno uit moet.

Ah ok, dus ze zijn niet zo stipt. Ik wil via st vith naar oostenrijk en dan via de fernpass. Die is om 3u snachts waarschijnlijk niet zo druk. Ja die witte stipjes kunnen wel roet in het eten gooien.

Ik rij dezelfde route maar ga via Bregenz. De fernpas is inderdaad dan niet druk. Enkel opletten bij hevige sneeuwval.

*bericht bewerkt door MorRonski op 18 feb 2017 08:18

Je kunt ook via Bregenz en dan via de Arlbergstraße, dan ontwijk je de Fernpass maar betaal je wel weer een autobahnvignet en tol voor de Arlbergtunnel. Ik weet nog niet wat wij gaan doen. Wij vertrekken vrijdagavond rond een uur of elf vanuit Arnhem en beslissen onderweg welke route we gaan nemen. Die sneeuwval die voorspeld is, stelt nu nog niets voor maar kan best anders zijn. Dat weet je nooit in de bergen.

Plaats een reactie