Eerste keer met de auto een weekend naar Hintertux. Tips?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hintertuxer Gletscher

Hey,

Ik ga met het weekend van 11 november voor de eerste keer met de auto oprijden naar Hintertux. We zijn met twee dus om de 2,5u eens afwisselen lijkt me ideaal.

Mijn plan was om rond middernacht (donderdag op vrijdag) in Gent te vertrekken, dan zijn we tegen 9 à 10u in Hintertux volgens Google maps. Is dat te laat? Eventueel voor files rond Munchen te vermijden? De terugrit zouden we op maandagnamiddag doen.

Ook voor het vignet: koop ik dat best op voorhand via een webshop of gewoon in een tankstation aan de grens?

Tankstation aan de grens. hou er gewoon wel rekening mee indien je van de autostrade komt in zillertal dat je nog best lang tot aan de gletsjer moet rijden. Ook kan het best druk zijn rond 9u. Ik vertrek daarom altijd een uurtje of 2 vroeger. Of iets later en probeer ik toch enkele uren te slapen. . .

Ik zou eerder vertrekken, dan ben je voor de drukte uit overal langs en sta je op tijd op de piste vrijdagochtend ;)
Vignet kun je prima via internet kopen, dan hoef je er ook niet voor te stoppen vlak voor de grens. Of je rijdt na Munchen binnendoor naar het Zillertal, dan heb je geen vignet nodig.

Ik zou ook mikken op 8 uur aankomst bij de Hintertux. Scheelt drukte op de weg en je kan dan al meteen de berg op.

Zelf vertrek ik altijd rond 22u vanuit NL om dan gepland rond 7u te arriveren. Geen last van avondspits noch ochtendspits, heerlijk bij zonsopkomst het dal inrijden, precies op tijd voor de opening van de eerste bakker (in jouw geval pitstop in Mayrhofen), en dus alle tijd om op het gemak lekker te ontbijten, frisse berglucht op te snuiven, skipassen te kopen, en met de eerste gondel omhoog te kunnen.

Vorig jaar op 29 april na het werk weggereden om 17:00 vanuit Nederland 2:00 aangekomen en toen geslapen in de auto. 's ochtend ontbeten bij een bakkertje op de berg en toen de hele dag met de beste condities van het hele seizoen geboard! Na de laatste lift weer naar huis gereden om 16:30. Beetje balen dat we toen in de file kwamen door feestende bayern supporters die kampioen waren geworden. uiteindelijk daardoor pas om 3:00 weer thuis. Is ons toen (met uitzondering van het in de auto slapen ;)) super goed bevallen!

Bedankt voor jullie tips. We gaan tegen 22u vertrekken.

Bijkomende vraag: Waar tank ik het best? (goedkoopst, diesel)

*bericht bewerkt door Arnh op 06 nov 2016 14:16

Net naast de snelwegen. Dus een gast/autohof, tank je voor 1.08 ongeveer. Daarnaar (met een beetje geluk) kan je net voor Kaltenbach (kom je langs) tanken voor ongeveer 1 euro (meestal rond die prijs).

*bericht bewerkt door JWWietsma op 06 nov 2016 14:55

Ik zou ook overwegen om net na München de afrit Holzkirchen te nemen en dan via de Tegernsee en Achensee naar het Zillertal te rijden. In tijd win je volgens mij niets maar het is een rustige en mooie weg met als bijkomend voordeel dat je geen vignet nodig hebt.

Net naast de snelwegen. Dus een gast/autohof, tank je voor 1.08 ongeveer. Daarnaar (met een beetje geluk) kan je net voor Kaltenbach (kom je langs) tanken voor ongeveer 1 euro (meestal rond die prijs).

JWWietsma op 6 nov 2016 14:53

Kaltenbach ga ik net niet halen met m’n auto (kan ongeveer 800km met een volle tank). Ik gok dat ik rond de grens Oostenrijk-Duitsland ongeveer zal moeten tanken.

Plaats een reactie