Snowboarden half september

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hintertuxer Gletscher

Is er iemand die ervaring heeft met het skien / snowboarden op de Hintertuxer Gletscher half september? Is het (goed) te doen tegen die tijd? Ik weet dat het per jaar verschillend is, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Yes, vorig jaar gedaan. Uiteindelijk de beslissing pas last minute genomen toen bekend werd dat er ruim 30cm sneeuw ging vallen. Condities waren perfect dus.

Houdt er wel rekening mee normaliter de condities rond die tijd vrij slecht zijn. De sneeuw heeft dan een hele zomer te lijden gehad.

Mijn tip: wacht de condities af, met een beetje geluk valt er rond die tijd wat kou en neerslag in.

Als je de webcams bekijkt dan zie je dat dit de zieligste tijd is voor het skigebied. De sneeuw is weg na de lange zomer en er is nog geen nieuwe meestal … Best inderdaad de condities afwachten.

In principe is midden september de eerste verse sneeuw vaak al gevallen. In Juni en Juli dooit er het meeste weg en eind augustus en september wordt het meestal al ‘iets’ beter. Dit verschilt natuurlijk per jaar en het kan net zo goed alleen maar blank ijs zijn. Ik zou afwachten om te kijken wat het weer gaat doen.

#proudtobepartofleswintersporters

Plaats een reactie