Kinderskischool Schlossalm in dal Bad Hofgastein of met de bus nr Angertal?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gastein

Wij (3 gezinnen) gaan in de voorjaarsvakantie voor het eerst skien met onze kinderen (4 kids van 4-6 jaar oud). We verblijven in Bad Hofgastein. Nu zijn er twee opties voor skischolen voor hen. Ze kunnen direct onderaan de Schlossalm lift met de Bobo-club oefenen. Dat scheelt voor de 6-jarige een deel van de skipas (voor een week E130) en het is ongeveer E100 goedkoper per kind: E200 ipv E300 voor 2x 2 uur incl lunch. Het ziet er uit als een simpele weide, maar op zich ok. Maar nu las ik ergens dat die kinderskischool in het Angertal wel echt een aanrader is. Dt ligt op 10 minuten met de bus van het dorp vandaan. Het voordeel daarvan is dat het sneeuwzekerder is (want iets hoger), maar ook dat de ouders die de kinderen brengen en ophalen meer aan hun eigen dag hebben, want de kids worden al om 9:15u opgehaald in Bad Hofgastein en je kunt ze op de berg ophalen (je hoeft niet eerst helemaal terug naar het dal). Nadeel is uiteraard de prijs, maar ook je flexibiliteit. Er zijn namelijk ook nog twee volwassenen in het huisje om op de kleintjes te passen. Dus als er iets is (toch te vermoeiend of iets dergelijks), kun je ze iets makkelijker ophalen in het dal.
Gezien de prijs neig ik meer naar die van Schlossalm in het dal, maar ben benieuwd wat de ervaringen van andere ouders zijn, zeker in de drukte van de voorjaarsvakantie. En weet iemand of er nog Nederlands-sprekende skileraren zijn in dit gebied? Alvast bedankt voor de reacties!

Onder in bad hofgastein is er echt niet veel. Voor de 4-jarigen is het misschien genoeg maar de 6-jarigen komen misschien toch wat verder dan het basis kinderland. In het angertal, incl bus, is het wel mooi geregeld. Mooi afgesloten kinderland en verderop verschillende bandjes naast en boven elkaar en een eenvoudige sleper. Ik vond het ook wel een voordeel dat het centraal in het gebied lag en bereikbaar is zonder skipas.

Het Angertal is leuk voor de kids, grote breed dal boven met speelhoek en lopende band…
Alleen het is er erg druk, restaurant vindt ik daar niet echt wat, blok beton. Even verder in het bos staat wel een gezellige hut, maar ja de kids blijven over ;)
Dan vindt ik de weg omhoog best nog wel een stukje rijden, ik vraag mij af of dat 10 min is?
De skischool benden ken ik niet, maar ik neem aan als de kids een beetje kunnen skiën dat ze dan vast wel met de lift een stuk omhoog gaan?!

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie