Sneeuw in April

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les 2 Alpes

Wie oh wie weet of er nog genoeg sneeuw ligt in April? Ik had voor Oostenrijk geboekt afgelopen week, maar door acute rugklachten geannuleerd. Nu op internet zitten kijken waar er in april nog wel sneeuw ligt, kom ik uit in Frankrijk, maar ben hier nog nooit op wintersport geweest, ga al 18 jaar naar Oostenrijk toe.

Je kan in L2A op de gletsjer zelfs 's zomers skiën, dus er zal sneeuw liggen. Vorig jaar superweek gehad begin april daar! Hoe het dit jaar zal zijn weet natuurlijk niemand.

Tip: doe een last-minute. Veel mogelijkheden in april: Val Thorens, Tignes, L2A, Hintertux, Zermatt,… + er is meestal niet zo veel volk die nog gaat wintersporten dan, dus voldoende aanbod.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

L2A heeft een gletsjer maar de dalafdaling is april niet meer van goede kwaliteit. Ligt ook aan of je begin of laat in april bent. Ik denk dat je beter af bent in Val Thorens of Tignes.

May the ski force be with you !!

wij gaan altijd rond april naar zillertal, mayrhofen en kaltenbach
altijd al sneeuw gehad, soms smiddags wel pap, maar ook soms verse sneeuw
Bij weinig sneeuw kan je altijd naar de gletsjer gaan die er vlakbij is.

Wie oh wie weet of er nog genoeg sneeuw ligt in April? Ik had voor Oostenrijk geboekt afgelopen week, maar door acute rugklachten geannuleerd. Nu op internet zitten kijken waar er in april nog wel sneeuw ligt, kom ik uit in Frankrijk, maar ben hier nog nooit op wintersport geweest, ga al 18 jaar naar Oostenrijk toe.

Gast219 op 27 jan. 2013 14:58

Wij zijn er met een groep van 8 geweest in 2007.
erg veel sneeuw op de berg { lees gletsjer] na 3 uur in de middag erg veel pap.
Dus geen dal afdaling mogelijk.
Wel leuk beneden in het dorp mensen in t shirt en korte broek
We waren er 22 t/m 29 april. Veel plezier.
Groet Frank

Plaats een reactie