Damüls met kerstmis

Dit onderwerp gaat over de bestemming Damüls - Mellau

Damüls zou dan wel “het meest sneeuwzekere dorp van Europa” zijn maar als ik me niet vergis is het skigebied daar niet zo heel hoog. De laatste jaren is skiën met kerstmis sowieso een risico maar hoe berekend is dat risico voor damüls? Als het zoals deze winter pas in februari begint te sneeuwen is het nergens goed, maar was het deze of afgelopen kerstmis skibaar al dan niet op kunstsneeuw?
En hoe valt de drukte er mee? Lang aanschuiven aan de les ft en nauwelijks plaats om te skiën of valt dat wel mee?

Het was zoals in de meeste gebieden. Het meeste was mogelijk, wel op veel smallere pistes dan normaal. Het was teren op sneeuw van November met her en der groene plekken. Qua drukte aan de liften valt het zeker mee in Damüls zolang je de Uga maar vermijd tussen 10u00 en 11u30. En skiën met Kerstmis is altijd een risico geweest, dat is niet enkel de laatste jaren. ;)

Het Vorarlberg gebied ligt erg gunstig voor sneeuw ondanks dat de dorpen en skigebieden soms relatief laag liggen. Ben er vaker rond de kerst geweest en heb er altijd prima kunnen skien. Ene jaar meer sneeuw dan het andere maar nooit gehad dat we niet konden skien.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Mogen naar Damuls, de vooruitzichten zijn erg goed. Ik ben benieuwd.

Plaats een reactie