welk dorp het leukste: Mellau of Damuls

Dit onderwerp gaat over de bestemming Damüls - Mellau

Hallo,
Wij willen in de Kerstvakantie naar Mellau of Damüls.
Mijn volwassen kinderen (19, 21 ) gaan mee en die willen ook 's avonds een keertje uitgaan.
In welk dorp kunnen we dan het beste een huis zoeken?
Wie heeft hier ervaring mee?

Bedankt!
Marjolein

Dag Marjolein, afgelopen Krokusvakantie in Damuls geweest en kan je dus alleen die ervaring geven. Laten we zeggen dat Damuls uitstekend geschikt is voor de rustzoekers onder ons :-). Het is eigenlijk een langgestrekte straat met hotels (luxe) en appartementen. We zijn door Mellau gereden en een paar keer de dalafdaling gedaan en het lijkt me dat daar meer te doen is. Overigens top skigebied…maar dat wist je waarschijnlijk al. Lijkt me overigens dat er tussen de “ervaringen” wel wat info over de apres ski te vinden is

https://www.wintersport.nl/skigebieden/mellau/ervaringen…

Afgelopen winter Damüls en Mellau verkend. De avonden er niet doorgebracht, maar zo op het oog is Damüls vooral een ski-in hoteldorp. Mellau oogt levendiger, maar verwacht daar geen knallende aprés-ski. Aan de dalafdaling een leuk tentje waar iedereen verzamelt, en wat kroegjes in het dorp zelf. Qua uitvalsmogelijkheden zit je bovendien in Mellau gunstiger. De nieuwe gondels zullen de wachttijd in de ochtend minimaliseren. Bovendien, met de 3Taler skipas - die je standaard krijgt bij meer dan 2,5 dag skipas - kun je uitwijken naar de nabijgelegen gebieden. Want hoewel er behoorlijk wat mogelijkheden zijn in het gebied (Damüls heeft de kilometers, en de Mellaukant is verrassend veelzijdig) raak je er in een paar dagen uitgekeken als echte kilometervreter. Zelf miste ik vooral de lange afdalingen. Een keertje naar Warth-Schröcken om te genieten van de charmes daar en na afloop wat steviger aprés-skiën bij de Salober. Bij voldoende sneeuw in het dal zou ik zeker de Diedamskopf opgaan. Uitdagende pistes en twee fijne dalafdalingen. De zwarte afdalingen richting middenstation zijn absoluut de moeite en lange tijd goed. En als je zelf liever niet rijd brengt de bus je precies waar je zijn moet.

Dat wat Bennie hierboven zegt staat als een huis!
Voor het echte apres-ski geweld ben je in Vorarlberg aan het verkeerde adres. Veel meer dan aan 't end van de middag wat extra muziek aan de dalstations van de kabelbanen heb ik er nog niet gevonden. Maar er zijn natuurlijk wel her en der wat hotelbarretjes waar het goed vertoeven is.

Plaats een reactie