snel van het ene naar het andere gebied ? tip appartement ?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val d'Anniviers

ik denk erover om naar Grimentz of Zinal te gaan met mijn gezin. Is het makkelijk & snel te doen om vanuit 1 dorp een middag te gaan skien in een andere dorp ? per auto of skibus ? Dit is voor ons wel belangrijk.
Heeft iemand een goede tip voor een appartement met 2 slaapkamers ?

Ja,je kunt met de bus naar een van de andere dorpen.
Met de auto ook… Ca.20 min, afhankelijk van sneeuw op de weg enzo. Wij gingen alleen voor een hele dag naar een ander dorp, elke dag een ander dorp - super ! Alledrie zijn geweldig!

Zinal is denk ik het leukste dorp om te zitten (ook minste verkeer omdat het het laatste dorop op de berg is). Vanuit Zinal kan je ook naar Grimentz skieen en kosteloos met de bus terug. Wanneer wij met meerdere auto’s in Zinal zijn zetten we vaak 's avonds één van de auto’s in Grimentz, en skieen we de volgende dag naar Grimentz, en rijden terug. Heb je geen wacht tijd. Maar alle dorpen hebben goede parkeergelegenheid, dus je kan er makkelijk uitstapjes maken. Zit allemaal dicht bij elkaar, en zijn toch allemaal beduidend andere gebieden. Ik kom er nu al een jaar of 30 minimaal eens per jaar, en hoop dit nog lang vol te mogen/kunnen houden!

Plaats een reactie