SALOMON 24 hours of Rossignol pursuit 18

Ik kan redelijk skien, nu zo’n 20 weken op de ski’s gestaan
Ik wil graag een top ski kopen. Nu is mij veteld om de SALOMON 24 HOURS of ROSSIGNOL PURSUIT 18 of de persuit 16
Wie heeft hier ervaring mee ?
Ski 90% piste en 10%off piste.

Kan je iets meer vertellen over hoe je skiet (snelheid, soort bochten, enz.)? Dan kunnen mensen je misschien helpen.

Serfaus

Ok hou van snel en de ski s wat ik nu heb beginnen te klapperen. Atomic maton. Ben 1.85 lang weeg 96kg . De ski moet goed stabiel en in de bochten grip hebben . Maak korte en lange bochten.

check de skitest op deze site: de rossie pursuit 18 https://www.wintersport.nl/skitest/ski/30
en de salomon 24h: https://www.wintersport.nl/skitest/ski/35

ik heb de laatste jaren de salomon 24h equipe gehuurd, maar kan me niet echt indenken dat deze offpiste z’n mannetje staat. Ben dan ook (ff) offpiste geweest op andere ski’s.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ok maar ik zit het meest op de piste

Ik heb zelf de salomon 24h equipe race van 2010. Zeer tevreden van, zowel op lage als hoge snelheid heel stabiel en ook wel vergevingsgezind. Alleen denk ik niet dat ze offpiste echt goed zijn (ben geen offpistefanaat). Ook op zeer buckelige pistes zijn ze iets minder wendbaar vind ik.

ben zelf 1m90, 92kg en heb maat 170 (eigenlijk te kort voor mij, ik weet het, maar ski liever zo)

ok, Wat is dan een topski deze twee hebben ze mij aangeraden. Wil ook wel een ander merk maakt mij niet uit?

De testen lezend: ik zou eerder voor een salomon XT800 gaan: https://www.wintersport.nl/skitest/ski/2 Stabiele ski met hoog plafond. En met 80 mm niet breed maar toch makkelijker als je naast de paaltjes staat. En smal zat om goed te kunnen carven (dat doe ik nog met 112 mm). Ik heb zelf alleen ervaring met ouder allmountain modellen vanSalomon, de Xwing serie en die waren heel goed, als ik dan zie dat deze ook weer testwinnaar is dan kun je niet fout gaan met deze ski.

Ik heb zelf de salomon 24h equipe race van 2010. Zeer tevreden van, zowel op lage als hoge snelheid heel stabiel en ook wel vergevingsgezind. Alleen denk ik niet dat ze offpiste echt goed zijn (ben geen offpistefanaat). Ook op zeer buckelige pistes zijn ze iets minder wendbaar vind ik.
ben zelf 1m90, 92kg en heb maat 170 (eigenlijk te kort voor mij, ik weet het, maar ski liever zo)

Denis op 28 jan. 2013 13:14

Ik heb de 24 hours een jaar gehad 9in 162cm) en vind ze bij lage snelheden helemaal niet lekker skieen. Op hoge snelheden is de 24 hours voor mij op z’n best. Zal ook wel meespelen dat ik een heel stuk lichter ben dan de Dennis (ik 1,70m / 63kg en hij 1,90m en 92kg). Door mijn lage gewicht leek de 24 hours wel een GS ski …

Heeft ook iemand de ROSSIGNOL PURSUIT 18 of de persuit 16 gehad??

Ik heb zelf de salomon 24h equipe race van 2010. Zeer tevreden van, zowel op lage als hoge snelheid heel stabiel en ook wel vergevingsgezind. Alleen denk ik niet dat ze offpiste echt goed zijn (ben geen offpistefanaat). Ook op zeer buckelige pistes zijn ze iets minder wendbaar vind ik.

ben zelf 1m90, 92kg en heb maat 170 (eigenlijk te kort voor mij, ik weet het, maar ski liever zo)

Denis op 28 jan. 2013 13:14

Ik heb de 24 hours een jaar gehad 9in 162cm) en vind ze bij lage snelheden helemaal niet lekker skieen. Op hoge snelheden is de 24 hours voor mij op z’n best. Zal ook wel meespelen dat ik een heel stuk lichter ben dan de Dennis (ik 1,70m / 63kg en hij 1,90m en 92kg). Door mijn lage gewicht leek de 24 hours wel een GS ski …

CY325i op 29 jan. 2013 10:24

mja ik begrijp wel wat je bedoelt, ze zijn vooral heel goed op hoge snelheden. Op lage snelheden zijn ze mss iets minder wendbaar, vandaar ook dat ik ze op buckels minder goed vind.

Plaats een reactie