Nieuwe gear? Show it! (deel 2)

Net de Electric EGX besteld

null

jannouws op 30 nov 2016 11:50

Heb je 'm wel uitgepakt? ;)

Embee op 30 nov 2016 18:44

nee :( hij is nog onderweg!

Spray skiërs

Omdat wij in februari weer naar dat gezellige hotelletje zonder verwarmde ski-kelder gaan… En niet iedere ochtend in bevroren skischoenen willen stappen… Toch maar een paar schoendrogers/verwarmers aangeschaft :-)

null

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Mijn jassen fetisj maar weer eens bevredigd :-)

Black Diamond Induction Shell

null

When life gets too complicated.... SKI

ter vervanging van mijn Burton ambush die toch iets te ruim bleven zitten, zelfs na herhaaldelijke sessies bij de bootfitter…
Burton Imperial in een half maatje kleiner :-)

null

null

Elke gek heeft zn gebrek zal ik maar zeggen.

null

Elke gek heeft zn gebrek zal ik maar zeggen.

sanmar1971 op 6 dec 2016 13:37

Cool!

Maar vertel: wat is het verschil tussen beide rodels? Marco heeft er natuurlijk niet voor niets z’n naam op laten zetten!

LA NORMA😍☃️

Het verschil is de hoek waaronder de ijzers zijn geplaatst. Een onder 22 graden en een onder 25 graden. Een voor harde sneeuw en de andere voor zachte sneeuw. Een standaard verhuur rodel heeft een hoek van 15 graden in is dus langzamer in de bochten.

@sanmar1971, heldere uitleg!?
Echte liefhebbers voor het rodelen dus?! Veel fun ermee.

LA NORMA😍☃️

@sanmar1971, heldere uitleg!?
Echte liefhebbers voor het rodelen dus?! Veel fun ermee.

Piefke op 6 dec 2016 16:12

Yes ik ga alleen daarvoor op wintersport.

@sanmar1971 : grote vraag natuurlijk, waar koop je die??

@sanmar1971 : grote vraag natuurlijk, waar koop je die??

Tiny-M op 6 dec 2016 17:28

Via een duitse webshop. rodelfeurer.de Ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen. Ik ben zelf in Het bezit van een Torggler TS 120 en een S 120 Info kan je natuurlijk ook vinden op de site van Torggler zelf. Of natuurlijk andere merken.

*bericht bewerkt door sanmar1971 op 06 dec 2016 18:21

Na wat testen in Solden de Salomon X-Drive 8.8 fs in 184 cm gekocht ter vervanging van mijn oude enduro’s.

null

https://cdn.wintersport.nl/forum/17/c97b8cd5389bc56937ea7e7c...

Nieuwe jas van Protest, en m’n nieuwe skischoentjes. Kan niet wachten om ze uit te proberen, nog een paar daagjes!

!undefined

null

Nieuwe handschoentjes…

Mijn ervaring met het eigen merk (ik dacht ook R-TEX XT) membraan van Reusch is niet echt daverend. Na het open snijden van mijn wanten aan de staalkant (dragen snowboard) bleek dat dit waterdichte membraan gewoon een (transparant) pastic zakje was! Dit verklaarde meteen waarom ik altijd zo’n broeierige handen had in die wanten. Nooit meer voor mij!
Ik hoop voor je dat hier niet hetzelfde membraan in zit als in mijn Reusch wanten. Voor komend seizoen heb ik de Black Diamond Patrol Gloves aangeschaft. Natuurlijke materialen (wol en leer) en een Gore-Tex membraan, in de hoop dat het zweterige daarmee gedaan is.

Nou, zweterige handen heb ik eigenlijk alleen bij positieve temperaturen, maar dan heb ik ook andere handschoenen.

Mijn ervaring met het eigen merk (ik dacht ook R-TEX XT) membraan van Reusch is niet echt daverend. Na het open snijden van mijn wanten aan de staalkant (dragen snowboard) bleek dat dit waterdichte membraan gewoon een (transparant) pastic zakje was! Dit verklaarde meteen waarom ik altijd zo’n broeierige handen had in die wanten. Nooit meer voor mij!
Ik hoop voor je dat hier niet hetzelfde membraan in zit als in mijn Reusch wanten. Voor komend seizoen heb ik de Black Diamond Patrol Gloves aangeschaft. Natuurlijke materialen (wol en leer) en een Gore-Tex membraan, in de hoop dat het zweterige daarmee gedaan is.

sjorsdk op 16 dec 2016 11:52

Ik dacht de Reusch Connor aan te schaffen… :-)
http://www.reusch.com/winter/products/piste/reusch-connor-r-…

Ondanks het feit dat mijn Lidl goggle helemaal prima is toch een nieuwe gekocht met extra lens (S1) erbij.

null

Smith I/O X

When life gets too complicated.... SKI

Mijn ervaring met het eigen merk (ik dacht ook R-TEX XT) membraan van Reusch is niet echt daverend. Na het open snijden van mijn wanten aan de staalkant (dragen snowboard) bleek dat dit waterdichte membraan gewoon een (transparant) pastic zakje was! Dit verklaarde meteen waarom ik altijd zo’n broeierige handen had in die wanten. Nooit meer voor mij!

sjorsdk op 16 dec 2016 11:52

Zo ziet een membraan er dus uit! En ook gore-tex is een plastic laagje met piepkleine gaatjes erin ?

Membranen, hoe goed ze ook moeten ademen, zijn altijd zweteriger dan een volledig doorlaatbare constructie

Mijn ervaring met het eigen merk (ik dacht ook R-TEX XT) membraan van Reusch is niet echt daverend. Na het open snijden van mijn wanten aan de staalkant (dragen snowboard) bleek dat dit waterdichte membraan gewoon een (transparant) pastic zakje was! Dit verklaarde meteen waarom ik altijd zo’n broeierige handen had in die wanten. Nooit meer voor mij!

sjorsdk op 16 dec 2016 11:52

Zo ziet een membraan er dus uit! En ook gore-tex is een plastic laagje met piepkleine gaatjes erin ?

Membranen, hoe goed ze ook moeten ademen, zijn altijd zweteriger dan een volledig doorlaatbare constructie

Posie op 18 dec 2016 19:12

Wat een volstrekt onzin verhaal en daarbij nog geheel off topic ook. Dit topic is enkel voor nieuwe gear!

Mijn ervaring met het eigen merk (ik dacht ook R-TEX XT) membraan van Reusch is niet echt daverend. Na het open snijden van mijn wanten aan de staalkant (dragen snowboard) bleek dat dit waterdichte membraan gewoon een (transparant) pastic zakje was! Dit verklaarde meteen waarom ik altijd zo’n broeierige handen had in die wanten. Nooit meer voor mij!

sjorsdk op 16 dec 2016 11:52

Zo ziet een membraan er dus uit! En ook gore-tex is een plastic laagje met piepkleine gaatjes erin ?

Membranen, hoe goed ze ook moeten ademen, zijn altijd zweteriger dan een volledig doorlaatbare constructie

Posie op 18 dec 2016 19:12

Wat een volstrekt onzin verhaal en daarbij nog geheel off topic ook. Dit topic is enkel voor nieuwe gear!

Pvdh op 18 dec 2016 23:18

Joe! Jij ook bedankt voor je bijdrage!

Onzingehalte valt wel mee hoor. Je reactie is misschien wat overdreven.

Volgende week in Westendorf maar eens mijn nieuwe gear inwijden:

Board: K2 Www 152

null
null

Bindingen: Burton Malevita

null

Boots: Salomon Faction Boa

null

*bericht bewerkt door StevieB op 19 dec 2016 08:02

Onzingehalte valt wel mee hoor. Je reactie is misschien wat overdreven.

GiGi op 18 dec 2016 23:21

Je gaat toch niet met droge ogen beweren dat membranen ‘altijd zweterig zijn’?

Je gaat toch niet met droge ogen beweren dat membranen ‘altijd zweterig zijn’?

Pvdh op 19 dec 2016 20:03

Nee, maar wel dat stoffen zonder membraan beter ademen dan stoffen mét. Er is een tussenweg en wat nuance mogelijk hier.

Onzingehalte valt wel mee hoor. Je reactie is misschien wat overdreven.

GiGi op 18 dec 2016 23:21

Je gaat toch niet met droge ogen beweren dat membranen ‘altijd zweterig zijn’?

Pvdh op 19 dec 2016 20:03

Hee, als je me quote moet je t wel goed doen he ;)
Er staat “altijd zweterigER dan volledig doorlaatbare contructies”

En dat is wel waar, een membraan is altijd een compromis tussen waterdichtheid aan de buitenkant van het membraan, en waterdoorlaatbaarheid (als in waterdamp) aan de binnenkant.

Maar anyway, back on topic inderdaad.
Deze bril besteld, iemand enig idee of t wat is?

http://www.baumsport.nl/salomon-xview-blue-universal-mid-red…

Maar anyway, back on topic inderdaad.
Deze bril besteld, iemand enig idee of t wat is?

http://www.baumsport.nl/salomon-xview-blue-universal-mid-red…

Posie op 19 dec 2016 22:36

Hoe kun je deze dan passen samen met je helm ?

May the ski force be with you !!

Niet. Als ie niet past moet ik m terugsturen.

@posie, vind het een mooie bril! geen idee of het wat is.

Je weet niet wat je niet weet.

Plaats een reactie