Weekendje wintersporten in Winterberg of Willingen

Goedenavond wintersporters,

Ik ben van plan om ergens in de laatste week van 2012 of de eerste week van 2013 een weekendje te gaan snowboarden in Duitsland. Want ik heb dan toch 2 weken vrij en ik heb geen zin om thuis een beetje te niksen.

Toen kwam ik met twee maten op het idee om een weekendje naar Winterberg te gaan.

Heeft iemand hier tips voor een leuk en goedkoop hotel / chalet voor 3 of 4 man in Willingen of Winterberg (we zijn er nog niet over uit waar we heen zullen gaan), liefst zo dicht mogelijk bij de lift, en als het kan, niet te ver van het centrum van het (bruisende?) centrum? We willen het zo goedkoop mogelijk houden, aangezien we anderhalve maand ook naar het Zillertal gaan. Maar het hoeft ook weer geen pauperhotel te zijn. ;-)

wie heeft er dan geen vrij en wil niet goedkoop en dicht op de piste, licht er geen sneeuw dan zal het wel lukken anders zul je heel snel en goed moeten zoeken, succes.

Nouja, ik ken genoeg mensen die geen vakantie hebben. Ik ben niet bekend met die gebieden en Sunweb vertrouw ik ook niet meer met hun beschrijvingen.

jeugdherberg in Winterberg een optie ?

vakantieveilingen staat vol met cheap hotelletjes in Winterberg!!!

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Beter ga je naar de Alpen…

Ja, ook voor een weekendje.

Als er een beetje sneeuw ligt in Winterberg dan is het afgeladen vol, in de vakanties al helemaal.

Geldt dat ook voor Willingen, die drukte? Dat zou een alternatief zijn.
En waarom kiezen we voor Winterberg/Sauerland? Om het zo goedkoop mogelijk te houden, we willen gewoon even in de sneeuw zijn zonder teveel te moeten reizen.

Drukte geldt inderdaad tegenwoordig ook voor Willingen in de genoemde periode…

Op hotelkamer veiling kun je ook wel wat vinden , maar let op vakantie periode !

Hallo Dick,

Als je goedkoop wil skieen rond die tijd moet je niet in Winterberg of Willingen zijn. Als er al sneeuw ligt kan je over de hoofden skieen uren wachten voor de liften… zonde van je tijd en geld. Een leuk alternatief is Gross Arber in Beieren . Redelijk sneeuw zeker ( wij zijn er al 3 keer geweest rond die tijd en altijd sneeuw) uurtje of 7 rijden en echte Bayerische freunlichkeit. Heerlijk eten en het allerbelangrijkste wij waren er altijd goedkoper uit dan in het Sauerland… Succes

Wachttijden in Winterberg zijn m.u.v. de de 2e week van de kerstvakantie relatief gering in vergelijking met pak 'm beet 5 jaar geleden. De liftcapaciteit en het aantal pistes is ongeveer verdubbeld en dat merk je. Ook in de weekenden vaak niet meer dan 5 minuten voor de grote liften (ook bij Möppi naar verwachting een stuk rustiger dit jaar door de nieuwe 8-zitter naar de Sürenberg, idem bij de 10, door de nieuwe Schneewittchenbahn)) en 10 minuten voor de beginnersliften. Naar verwachting zijn de wachttijden komend seizoen in WIllingen een stuk langer dan in Winterberg. Bij drukte kan je uitwijken naar Altastenberg of Niedersfeld.

(ook bij Möppi naar verwachting een stuk rustiger dit jaar door de nieuwe 8-zitter naar de Sürenberg

Gast204 op 18 nov. 2012 23:21

Dat is nog maar de vraag, aangezien de Poppenberglift bij Möppi’s Hütte alle mensen weer terug in het centrale gedeelte van het skigebied moet brengen. Doordat de Sürenberg een enorme aantrekkingskracht zou kunnen krijgen, kunnen ‘terugreizende’ skiërs het nog wel eens Spaans benauwd krijgen voor de Poppenberglift, welke overigens volgend jaar vernieuwd zal worden.

Naar verwachting zijn de wachttijden komend seizoen in WIllingen een stuk langer dan in Winterberg.

Gast204 op 18 nov. 2012 23:21

Mee eens. De wachttijden in Willingen waren afgelopen jaar tijdens de drukste weekenden al soms duidelijk langer als in Winterberg. Echter zullen de pistes in Winterberg duidelijk voller zijn dan in Willingen, aangezien de liften een hogere capaciteit hebben zul je eerder bovenaan de berg in de rij staan dan onderaan. Over de hoofden kunnen skiën is nu ook niet bepaald ideaal.

Bij drukte kan je uitwijken naar Altastenberg of Niedersfeld.

Gast204 op 18 nov. 2012 23:21

Altastenberg is tijdens de drukke weekenden soms ook behoorlijk vol. Niedersfeld of Sternrodt in Bruchhausen zijn daar in tegen leuke en rustige alternatieven.

en echte Bayerische freunlichkeit.

Gast661 op 18 nov. 2012 23:16

Hier moest ik wel even om lachen. Beieren staat nu eenmaal niet zo bekend om z’n vriendelijkheid en gastvrijheid. Zodra je de grens oversteekt naar Oostenrijk merk je meteen een wereld van verschil.

Denk niet dat je het je gaat lukken om voor die periode nog een booking te krijgen, maar ik ga zelf altijd goedkoop naar Winterberg via vakantieveilingen.nl . Wel even op zoover inlezen over de hotels, want sommige wil je niet in terecht komen ;)

Tsja als je dan naar Beieren gaat, rijdt dan nog een uurtje verder. Sta je ook in Oostenrijk. Ik zou zeggen, kijk een week of 2 van te voren naar een last minute in Montafon of Damuls, dan heb je ook een flink skigebied voor ik denk niet veel geld. En met z’n vieren, das 2 uurtjes rijden de man én kosten gedeeld door vier.

It's all about the turns duuuuuude!

Denk niet dat je het je gaat lukken om voor die periode nog een booking te krijgen, maar ik ga zelf altijd goedkoop naar Winterberg via vakantieveilingen.nl . Wel even op zoover inlezen over de hotels, want sommige wil je niet in terecht komen ;)

Rene Sebastian op 19 nov. 2012 08:47

Pas hier ook mee op, want sommige gewonnen veilingen kun je niet verzilveren in een vakantieperiode…

google even op appartementen + winterberg, dan heb je ook de appartementen buiten het reserveringssysteem om. Ik zit er met 4 personen een weekend hoogseizoen, 200m an de piste voor € 170,- incl. schoonmaak, opgemaakte bedden en belasting. Net aan 2 tientjes per nacht!

Wel even op zoover inlezen over de hotels, want sommige wil je niet in terecht komen ;)

Rene Sebastian op 19 nov. 2012 08:47

Helaas staan op zoover tegenwoordig ook genoeg vervalste beoordelingen, zoals op elke grote beoordelingssite. Goed tussen de serieuze en onserieuze reactie doorlezen is dus het devies!

Als je een weekend weggaat is de Harz (Braunlage) ook het overwegen waard. Toegegeven, je hebt er niet zoveel kilometers piste als in Winterberg, maar de pistes zijn elk wel langer. En het is er véél rustiger dan in Winterberg en (afhankelijk van waar je woont) niet heel veel verder rijden.

En het is er véél rustiger dan in Winterberg en (afhankelijk van waar je woont) niet heel veel verder rijden.

Gast553 op 9 dec. 2012 18:16

Euhm… helaas zijn de wachttijden voor de Wurmberg Seilbahn ook niet kinderachtig in Braunlage. Zo rustig is het daar in de weekenden al lang niet meer! Alleen in de krokusvakantie is de Harz in vergelijking met het Sauerland echt rustig.

Wanneer kom jij daar dan? Ik was er twee jaar geleden rond de feestdagen (die toen in een weekend vielen) en toen was het dorp best druk, maar de pisten behoorlijk rustig (zo niet uitgestorven). Kan met de Duitse vrijetijdsbesteding rond oud en en nieuw te maken hebben, maar goed.

Volgens mij ging het over Willingen of Winterberg, daar was ik gisteren, en ik vond het daar qua wachten bij de liften nu nog meevallen, ze draaien er nu nog op halve kracht. Maar als het enigszins kan moeten ze de rest binnenkort wel open gaan stellen, anders wordt het daar in de weekends echt een mierenhoop binnenkort…

Plaats een reactie