Niet skieën en toch sneeuw

Hallo allemaal,

Wij zijn gek op sneeuw en willen tussen 9 en 18 December een paar dagen in de sneeuw zijn. Wandelen, mooie vergezichten, lekker beetje shoppen, sleetje rijden, lekker eten en dat alles in een prachtig hotel met uitzicht.

Land… maakt niet uit, max. 9uur rijden vanaf Eindhoven.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen, want jullie zijn de echte experts.

groetjes Ralfie

Kijk eens naar Seefeld of Kitzbuhl

Hallo Miski,

Bedankt voor de tip !
We hebben 8 jaar in Noorwegen gewoond, maar nog nooit in die omgeving geweest, dus we willen weer eens "terug" naar de sneeuw, want dat missen we toch wel.

Seefeld is inderdaad wel geschikt denk ik, ook een oud olympisch dorp! Kwa skieen was ik er niet helemaal kapot van daar Hoewel de Rosshutte wel een leuke berg is.Ktbuhl is ook leuk, dus sluit me volledig bij miski aan

Seriously snow addicted family!

Als je wel in de sneeuw wilt zijn en niet wilt skiën; dan zou ik niet in een skigebied zelf gaan zitten maar in een leuk dorp tussen de skigebieden in. Is vaak goedkoper en vele malen rustiger.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Aschau in het Zillertal.

Skiën. What else.

Chamonix! Kan je leuk shoppen en mooie wandeltochten maken op hoogte! (dagje bezoek brengen aan de aguille du midi 3800 meter)…

Livigno Italië dorp ligt op 1800m, vele winkels, super lekkere restaurants en verblijf in hotel, appartement of chalet dat bepaal je zelf. Surplus Livigno is taxfree en je kan er mooie wandelingen maken, slee rijden, enz … enz…

RoCo

Wij komen net terug van Kleinwalsertal. We hebben met de kindjes lekker in de sneeuw gespeeld, naar zwembad geweest, gewandeld, liftjes genomen… Echt genoten van de natuur en omgeving. In Oberstdorf kun je gezellig rondkuieren en winkeltjes doen. Niet alle skifaciliteiten zijn reeds geopend waardoor je goedkoop kunt reizen!

null

Hallo allemaal,

Bedankt voor al deze tips, zitten leuke plaatjes bij.
Maar de tip om niet in een skidorp te zitten is ook goed, tenslotte ligt daar ook sneeuw.

Ik kreeg vanmiddag bij het reisburo de tips van Innsbruck, Hinterglem en Serfaus.
Er moet wel wat te doen zijn en lekker typisch eten natuurlijk.

hinterglemm en serfaus zijn beide echte skidorpen

hinterglemm zou ik zeker niet doen in jouw geval

serfaus is leuker en betere wandelmogelijkheden

innsbruck is een echte stad met alle mogelijkheden. Alleen de sneeuwzekerheid is minder goed.

kleinwalsertal, seefeld, ergens bij de zugspitze (erhwald bichelbach, lermoos, biberwier), serfaus/(fiss/ladis), zijn denk ik mooie opties.

en als je nog iets verder wilt rijden is ortisei/st ulrich in italie de BESTE optie. Wat is het daar mooi!!!

Insbruck zou ik zeker niet doen, grote grauwe stad in de winter, en er ligt in de stad zelf praktisch geen sneeuw. Je kunt daar goed winkelen maar voor de natuur moet je echt een stuk buiten de stad zijn.
Je kunt je laten verwennen in de Ubergossenenalm in Dienten, daar heb je mooi uitzicht, welness, prachtig winterwandelwegen en om te shoppen rijdt je naar Maria-Alm, Saalfelden en Zell am See
( binnen 30 min).

Dienten Die Alte schule

Bedankt voor deze geweldige hulp.
Denken jullie dat er na 9 december al sneeuw zou liggen in deze gebieden waar jullie over spreken.
Je hebt gelijk Elly, beter buiten de stad, wellicht dan Dienten, Zell of Serfaus ?

@ Ralfie, kijk bij http://www.hochkoenig.at/de/service/livecams
Neem hiervan de webcam rechts bovenste plaatje hochkonig live, als het beeld naar rechts draait, daar in het dal ligt Ubergossenenalm, ligt nu al in de sneeuw.

Dienten Die Alte schule

Mieminger Plateau, ook een leuke optie mischien?? of het Lechtal?
En verder inderdaad Kleinwalsertal of Bregenzerwald.

Serfaus is heel mooi (wandelgebied) of Saalbach (idem) zijn wel beide echte skidorpen.

Wat ook erg mooi is is Berwang, echt prachtig daar, klein knus en niet te ver (zugspitse) veel plekken op rij afstand, echt een aanrader!

Bedankt voor alle tips, Lechtal, Mieminger, Bergwang, Zugspitse…hihi ;-) zegt me nog helemaal niets, maar ben druk aan het googlen !

Mijn "baas" (mijn vrouw) heeft gezegd dat we 1 dag naar Innsbruck moeten, voor de grote kerstmarkt, dus een uurtje rondom Innsbruck is dan een goed idee. Gezellig dorp waar we normaal (geen survival) kunnen wandelen en waar het verschikkelijk mooi is én wit !

Kijk eens naar Werfenweng. Schattig dorp. Shoppen kan in bischofshofen. Veel wandelmogelijkheden. Ook gasteiner thermen op rijafstand. Hochkonig met 3200 sneeuwzeker. Mooi kasteel in Werfen.

Binnen half uur in Salzburg wat echt een mooie stad is. Vast ook wel kerstmarkt. Innsbruck is lelijk.

Hochkonig met 3200 sneeuwzeker???
hochkoning is niet helemaal sneeuwzeker met een mooi wit dal

Het skigebied van Hochkönig ligt niet hoog maar is erg sneeuwzeker ligt in een zgn schneeloch.
Het dorp Dienten ligt op 1030 m en daar ligt van vroeg tot laat in het seizoen sneeuw.
Als ik moest kiezen tussen de grote steden ging ik voor Salzburg, veel knusser en gezelliger dan Innsbruck en er is daar in de Advent een leuke Kerstmarkt, gezellig verlicht.
Werfenweng is een mooi dorpje maar ligt een stuk lager dan Hochkönig dus minder kans op sneeuw dan tussen de bergen aan de voet van de Hochkönig. Het is van hier uit een klein uurtje rijden naar Salzburg. Gasteiner Alpen therme op 25 min.

Dienten Die Alte schule

Hotel Schwarz (http://www.schwarz.at) in Mieming is wel jé van hét… Super wandelgebied en prachtige omgeving. Met de gästecard kan je gratis met de bus naar Innsbruck… (http://www.sonnenplateau.com)

Skiën. What else.

Wederom dank voor alle tips, er zitten mooie plaatsen bij.
Salzburg ipv Innsbruck, ook geen slecht idee, misschien iets tussen deze plaatsen in ?
Maar dat de keus moeilijk is blijkt wel… !

Wij gaan naar kaprun, uurtje van Salzburg, wij skien en de ouders wandelen, naar de spa etc.

Denk ook eens buiten de bekende plaatsen om, in Oostenrijk zijn zoveel leuke kleine dorpjes te vinden waar je heerlijk kan wandelen b.v. Pertisau om maar eens iets te noemen, lekker langs het grote meer wandelen (beste trip dat dan weer wel) qua winkelen is er niet heel veel te beleven maar een uurtje de auto in en je zit zo in een "grote stad"

Zell am See? Mooi stadje met winkels, gelegen aan een meer, goede verbinding…

Alleen wat sneeuwzekerheid betreft lijkt met het voor wat begin december betreft niet absoluut te zijn.

Zell am See klinkt goed, jammer vd sneeuw…
Pertisau is wellicht iets te rustig, willen wel wat gezelligheid.

Perisau is net zo sneeuw(on)zeker als Zell am See. En dan heb je aan Zell am See nog een 10x leuker dorpje.

Overigens denk ik sowieso dat je geluk moet hebben met besneeuwde dalen in Oostenrijk begin december, zullen we uitzonderingen zijn hier en daar.

Als je op het laatste moment kunt beslissen (afhankelijk van het antwoord op de vraag waar er sneeuw ligt) zou de Harz ook een optie kunnen zijn. Mooie beboste heuvels en uitgestrekte wandelmogelijkheden, leuke plaatsjes. Sowieso geen idee om op het laatste moment te kiezen? Er is in die tijd overal ruimte genoeg, of je nu naar een skigebied gaat of niet!
Volgens mij ligt rond die tijd zelfs de binnenstad van Dusseldorf vol sneeuw (kunstsneeuw vanwege langlaufwedstrijd)…

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Hallo Frank,

Ook dat is weer iets om over na te denken, maar we zijn nog nooit in Oostenrijk geweest, dus dat is dan ook wel eens leuk.

Plaats een reactie