Wielrentopic

Prachtige voorbeschouwing op de etappe van vandaag!

http://frontpage.fok.nl/nieuws/766443/1/1/75/giro-etappe-16-…

Not all who wander are lost

50 km/h in het eerste uur… dat gaat toch nergens meer over…

Click. Click. Peace

ik moet vaker op dit forum komen na de winter, al weer een hoop leuke topics gemist. Waaronder mijn andere hobby naast het snowboarden -> wielrennen!

> volgen

Bergen + Sneeuw = ❤

OT: Aan de voet van de Stelvio :)

Bergen + Sneeuw = ❤

50 km/h in het eerste uur… dat gaat toch nergens meer over…

Rogier op 23 mei 2017 11:58

Was wel grotendeels een naar beneden lopende weg. En natuurlijk veel mensen die weg probeerden te komen. Maar het blijft erg hard…

OT: So far so good, halverwege de Stelvio.

Mr. Slow

Mooi fietsen is het daar toch! Mooie omgeving!

Click. Click. Peace

Zo te zien nog goed (toer)skiën daar

Click. Click. Peace

Zou Kruijswijk het vol kunnen houden?

Gaat nog steeds goed voor de Nederlanders vandaag, kruijswijk ziet er sterk uit, hopelijk voor hem kan hij de rest lossen straks.

Die Kruijswijk wat jammer van die eerste week…

Click. Click. Peace

Daar gaat Kruijswijk!

Mr. Slow

Wat is er met Dumoulin??? Darmproblemen??

Wat een mooie dag leek voor de nederlanders…Dumoulin darmproblemen en meer dan een minuut alleen achter op peloton. Kruijswijk die aan kop niet meer mee kan en mollema kan niet meer mee in de het peloton.

Heroïsche etappe van Dumoulin ondanks alles, maar de eindzege wordt zelfs als hij overmorgen weer fit is een lastig verhaal…

❄️

Ik zou als Dumoulin zijnde ook nooit meer wachten. Dat deed hij in de 2e week ook. jammer dat Nibali en Quintana niet onderuit gleden. Morgen hoop ik beide een lekke band bij een beklimming

*bericht bewerkt door Edwin. op 23 mei 2017 17:33

Not all who wander are lost

Aan het interview te zien was er niets structureels aan de hand. Ik denk dat hij nog een goede kans maakt. Effectief verloor hij maar één minuut op zo’n klim, na zo’n dag, terwijl hij de laatste dertig kilometers alleen moest rijden, wat een nadeel is. Hij oogt nog steeds sterk, alleen teleurgesteld.

Edit: @Edwin. Ja dat is nu wel extra spijtig. Was mooi geweest als ze gewoon onderaan de klim hadden gewacht op hem en vervolgens meteen hadden aangevallen.

*bericht bewerkt door Quick op 23 mei 2017 17:32

Mr. Slow

Wat is dat trouwens ook een walgelijke k*t zender dat eurosport. Helemaal volgepropt met van die achterlijke reclames en soms wat wielrennen

Not all who wander are lost

Ongelooflijk hoe sterk volgehouden van Dumoulin. Bijna net zo schitterend als die beleving hier? Laten we duimen dat hij snel herstelt, de komende dagen bij kan blijven en het in de tijdrit kan afmaken ?

Aequilater Nubila

Wow! wat een etappe… hier is de tour toch niets bij ;-)

Click. Click. Peace

Helemaal mee eens. Kijk idd liever de Giro! Knap stand gehouden vandaag hoor!

*bericht bewerkt door winterwonderland op 25 mei 2017 23:09

Aequilater Nubila

@Rogier
De Tour en de Giro zijn niet met elkaar te vergelijken naar mijn idee. De Giro is geweldig qua parcours, maar is relatief gemoedelijk. Er is niet die enorme druk op de renners, maar tegelijkertijd is er wel weer de Italiaanse gekte van de fans, maar ook de idiote routes die worden uitgezet. Ze hebben geen enkele moeite ermee om een bergrit met een afdaling te laten eindigen en in de laatste 2km nog 20 bochten en wat versmallingen te proppen. Ook in de sprintetappes zie je dat gebeuren. Supersmalle kasseienstraatjes op een kilometer voor de meet, haakse bochten op 200m terwijl de treintjes op volle snelheid aan komen, daar draaien de Italiaanse parcoursbouwers hun hand niet voor om. Gegarandeerd spectaculair natuurlijk, maar ook vragen om problemen. We hebben wat dat betreft al behoorlijk wat ongelukken en bijna-ongelukken gezien, die met een klein beetje normaler parcours nooit waren voorgekomen.

De Tour is wat de route betreft misschien vaak wat makkelijker, maar daar tegenover staat de enorme druk die er omheen speelt. Zowel qua pers en publiek, maar ook qua gedrag in de koers. Standaard zie je in de eerste week van de tour dat deze met vlakke ritten beginnen, vaak een sprinters-feestje daarmee is, en een extreem nerveus beeld van de renners. Valpartijen zijn daar ook veel vaker aan de orde en daarmee is de tour in dat opzicht een veel grotere overlevingsslag dan de Giro. Sommige renners kunnen niet met die druk van de Tour omgaan en kiezen voor de Giro. Anderen leven er juist op, en kiezen voor de Tour.

De vuelta is qua karakter wéér anders. Wat druk betreft lijkt deze veel meer op de Giro, maar het profiel van de Vuelta is weer totaal anders. Nog buiten dat de Spanjaard de definitie van een vlakke rit totaal niet kent (wat als vlak in het routeboek staat zou niet misstaan in de Ardennen), zijn ook de beklimmingen en de wegen heel anders. Bij de Giro hebben ze geen probleem om de renners over een onverharde weg te jagen, terwijl je bij de Vuelta vaak schitterende glooiende wegen hebt. De klimmen zijn veel minder “agressief”, maar daarmee niet minder zwaar.

Welke van de 3 de mooiste is? Ze hebben alle 3 hun charmes en ik vind ook dat ze alle 3 daarmee eigenlijk net zo mooi zijn. Persoonlijk neig ik naar de Tour omdat ik de vlakke ritten in lijn ook wel heel erg mooi vind, maar van alle 3 kan ik enorm genieten.

Voor de liefhebbers is Mei überhaupt al smullen. Zo hebben we net de Ronde van Californië gehad waar je vaak al een aftekening ziet van de tour-ploegen (met een schitterende overwinning TLJ’s George Bennett) en deze week is de Ronde van België weer van start gegaan waar vandaag Mathieu van der Poel de sterkste was. Meer dan genoeg dus weer om te bekijken.

*bericht bewerkt door Paulvw op 26 mei 2017 00:42

@Paulvw Er stond een knipoogje bij. ;-)

Maar ik vind het Sky-machines de tour soms oninteresant maken. Het poker-steekspel wat we gisteren zagen zie je toch zelden in de tour, en dat mis ik wel eens…

Click. Click. Peace

Het is ook gewoon schitterend om te zien hoe dumoulin zn tegenstanders (mentaal) overvleugeld. Gewoon keihard zeggen hoe hij er over denkt en geen voorgekauwd mediapraatje.de juiste bondgenoot maken (Pinot) en verder gewoon heersen. Ik zie Quintana, zeker gezien zijn onmachtige/laffe rijstijl nooit meer de 2 minuten pakken die hij nodig gaat hebben bij de afsluitende tijdrit.

De tour gaat gewoon weer 3 weken Skytrein worden en dan wordt de Vuelta weer genieten met die soms idioot steile beklimmingen. Ik ben benieuwd of Tom de Vuelta ook nog meepakt dit seizoen. In de tour gaan we sowieso denk ik weinig vam de Nederlanders zien, misschien Groenewegen voor de sprint. Gesink zal denk ik meesterknecht worden van Roglic. Roglic vind ik trouwens by far de grootste verrassing van de afgelopen seizoenen. Hij bergt z’n springskies op en stapt op de fiets en is gelijk een fantastische renner, zowel klimmend als tijdrijdend.

Born to Ride

Het is ook gewoon schitterend om te zien hoe dumoulin zn tegenstanders (mentaal) overvleugeld. Gewoon keihard zeggen hoe hij er over denkt en geen voorgekauwd mediapraatje.de juiste bondgenoot maken (Pinot) en verder gewoon heersen. Ik zie Quintana, zeker gezien zijn onmachtige/laffe rijstijl nooit meer de 2 minuten pakken die hij nodig gaat hebben bij de afsluitende tijdrit.

De tour gaat gewoon weer 3 weken Skytrein worden en dan wordt de Vuelta weer genieten met die soms idioot steile beklimmingen. Ik ben benieuwd of Tom de Vuelta ook nog meepakt dit seizoen. In de tour gaan we sowieso denk ik weinig vam de Nederlanders zien, misschien Groenewegen voor de sprint. Gesink zal denk ik meesterknecht worden van Roglic. Roglic vind ik trouwens by far de grootste verrassing van de afgelopen seizoenen. Hij bergt z’n springskies op en stapt op de fiets en is gelijk een fantastische renner, zowel klimmend als tijdrijdend.

Matthias123 op 26 mei 2017 08:45

Het is gewoon niet slim om je concurrenten neer te halen => karma is a bitch

Maar als het waar is dat ze hem hebben aangevallen tijdens een plaspauze dan mag er ook wel wat Karma bijkomen…

Click. Click. Peace

Maar als het waar is dat ze hem hebben aangevallen tijdens een plaspauze dan mag er ook wel wat Karma bijkomen…

Rogier op 26 mei 2017 13:59

Inderdaad, je hebt helemaal gelijk ;)

Maar als het waar is dat ze hem hebben aangevallen tijdens een plaspauze dan mag er ook wel wat Karma bijkomen…

Rogier op 26 mei 2017 13:59

Inderdaad, je hebt helemaal gelijk ;)

Heel eerlijk gezegd vind ik dat je best wat mag zeggen over hun manier van fietsen. Het is toch niet persoonlijk. Het was gewoon laf fietsen. Viel me nog mee dat ze op de streep niet langs sprintten…

En nu hoop ik dat ie ze helemaal scheel rijdt… (hoopte ik al… maar nu nog even meer)

Click. Click. Peace

Rogier, het is natuurlijk nog niet bevestigd. Als er is aangevallen tijdens de plaspauze is dat natuurlijk ongelooflijk laf. Eigenlijk zouden er zelfs straffen voor moeten bestaan. Maar het is dus nog niet zeker wat er precies is gebeurd :)

Ploegleider van Sunweb zegt dat Dumoulin gewoon achteraan het peloton hing ten tijde van aanval… dus tijdens plaspauze lijkt dus niet het geval. :)

Bergen + Sneeuw = ❤

Plaats een reactie