Hierom skiën locals zo goed

Gewoon met de langlaufskis de kinderen door een skigebied laten knallen ;-)

https://www.facebook.com/lapoulequitousse/videos/62484648785…

Click. Click. Peace

Ha t leukste aan langlaufen was toch de afdaling :)

Edwin van Riel

Dit is echt hilarisch.

Gelukkig zijn die allemaal nog buigzaam (of kneedbaar, makkelijk te repareren ‘groeit wel weer aan’ etc.).

Die kids hadden de verkeerde wax eronder 😄

En duidelijk geen rocker.

Wat ziet dat er vrolijk uit!

Bergen + Sneeuw = ❤

Dat wordt dan de wervingsreserve van Team Valoche… 😎

Geweldig. En bijna iedereen meteen vallen als ze de lift uit stappen.

Dit is echt hilarisch.

IkBakErNiksVan op 18 apr 2018 17:42

Dat dus 😂

When life gets too complicated.... SKI

Dit is echt hilarisch.

IkBakErNiksVan op 18 apr 2018 17:42

Dat dus 😂

Alex op 19 apr 2018 07:47

Echt he. Mijn zoontjes lagen ook dubbel, willen dit nu volgend jaar ook …

Hahaha, gewoon vol gas! niet nadenken. Mooi man. Alleen jammer dat de leraar ski’s heeft…

Ik zag 2 weken geleden in Val Gardena ook een klas die waren offpiste aan het skien.
Ik dacht eerst die kunnen echt niet skien met hun mooie pakjes todat ik zag dat je in de diepsneeuw op langlauf skies bezig waren:P
Toen had ik er ineens wel respect voor ;)

@Marco_ski Ik heb hetzelfde gezien hier een keer… en toen ik zag dat het langlauf ski’s waren was ik erg onder de indruk…

Click. Click. Peace

haha, echt gaaf!!!

Heb het thuis ook maar voorgesteld om het de kinderen zo te leren (maar dan op de borstelbaan, worden ze hard van)

;-)

Wat maakt langlauf ski’s zo moeilijk? Vallen ze zo vaak doordat de hiel los zit?

(Zelf nog nooit op langlauf ski’s gestaan, vandaar de vraag.)

Een langlaufski heeft geen staalkant dus ook zeer weinig grip.

Übung macht den meister!!!

Daarnaast zit inderdaad de hiel los en draag je een schoen met flex 0. De latjes zijn heel smal waar je voet dus half vast op zit, dat maakt het besturen van het latje heel anders dan van de meest simpele ski. De ski heeft veel meer vrijheid om een andere kant op te gaan dan de persoon die erop staat. Een langlauf lat is ook recht (zoals de ouderwetse alpine ski) en dat helpt ook niet mee met sturen.

Precies wat @Bart14 zegt plus dan nog een hele nerveuse camber…

Click. Click. Peace

Genoeg gelanglaufd, maar niet op een piste gedaan. Zie ze sporadisch wel op de piste in sommige gebieden.

Buikpijn van het lachen <3

Setting forth in the universe

Sinds ik mijn vriend dit jaar mee heb genomen op wintersport, wil hij een Piou-Piou. Geen baby, geen pleegkind, een Piou-Piou. Drie jaar én op ski’s! Net dit filmpje laten zien, hij wil nu er nu 1 van drie op ski’s en 1 van 5 op langlauf-latten… Iemand een idee waar je deze kan lenen/huren/kopen?! Scheelt weer een zwangerschap + verloren skiseizoen😅🙈

@Helen Lol ;-)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie